ja snap ik en die had ik ook al geselecteerd maar krijg het nog niet te zien.
Net wel even de originele drivers van de acer AL1916W geinstalleerd, dacht misschien dat dat zou helpen.
Zal zo direct even de pc opnieuw opstarten.
17 juni 2007 21:17
louwrens
ooh dat moet ik ook nog doen:P
dat drivercdtje in de doos
17 juni 2007 21:20
erwin_w
Nou, ik heb al aardig wat geprobeerd:
1. Versie 158.24 geinstalleerd van nvidia, gaf helaas geen resultaat en kon ook handmatig niet de resolutie aanpassen i.p.v selecteren.
2. Versie 158.28 geinstalleerd van nvidia, zelfde resultaat als nr.1
3. driver voor de Acer AL1916W geinstalleerd in de hoop dat deze de optie van 1440x900 zou weergeven, helaas geen resultaat.
4. Nu de standaard drivers weer van Vista in gebruik genomen, de resolutie op 1600x900 gezet en het beeld is zeer scherp en goed leesbaar.
In het menu van de Acer-monitor gekeken bij info en daar staat vermeld dat die een resolutie heeft van 1440x900, ik heb het vermoeden dat de monitor zelf de resolutie automatisch omzet van 1600x900 naar 1440x900 en daarom nu goed beeld geeft (had dit ook ergens gelezen op de site van computeridee (geen spam hoor) dat die dat zelf kon doen.
Tot nu toe bedankt voor jullie meedenken aan een oplossing.
Mochten er nog mensen zijn die hier nog mee indie?n over hebben dan lees ik dat graag.
17 juni 2007 21:57
louwrens
heb je dat nou in NVIDIA-config scherm nou al gevonden?
17 juni 2007 22:00
erwin_w
Nee, ik had hem al op geavanceerd gezet en alle opties doorlopen.
Nergens zag ik die extra opties staan, misschien dat het per type kaart verschillend is en past die zijn installatie aan op het type graka.
In beide versie van nvidia kon ik het niet vinden, had trouwens de NL als de ENG-versie al een keer geinstalleerd maar nergens die opties te vinden.
Ook in de help-file van nvidia gekeken maar daar stond ook niets over in.
Daarom maar weer teruggegaan naar de vista-drivers.
Edit 1: las net de 'guide' van Nvidia-controlpanel en wat blijkt, onder XP ziet het control-panel er heel anders uit dan als deze geinstalleerd worden onder Vista, daarom mis ik dus een aantal opties die jullie wel hebben, jullie draaien dan ook onder XP i.p.v. Vista (als ik de 'guide' mag geloven dan.
Ik ben nog steeds aan het proberen maar zonder resultaat, we proberen het gewoon nog maar eens.
Edit 2: Eindelijk, de resolutie staat nu eindelijk op 1440x900 (16:10 ratio)
Hoe, gebruik gemaakt van de laatste NVidia-drivers 158.24 en het programma Powerstrip.
Nadat de drivers van Nvidia geinstalleerd waren en daarna Powerstrip, het beeld 'geforceerd' naar 1440x900 en voila, wat een beeldje heb ik hier nu.
Heeft trouwens nog veel meer instellingsmogelijkheden maar voorlopig ben ik zeer tevreden.