-
Account verwijderd
Of het zo goed is voor de gezondheid weet ik zo nog niet.. :|
Ze doen steeds meer dingen draadloos maken maar ze hebben nog geen idee over hoe schadelijk het is voor het menselijk lichaam, maar schadelijk is het in ieder geval. En het draadloos verzenden van stroom zal heel wat meer straling vragen dan een normaal draadloos apparaat..
11 juni 2007 15:58
-
09-47456
jah denk ik ook , t zal idd niet heel gezond zijn, naja mischien vinden ze er ook wel wat op uit dat dat niet zo is, of heel erg verlaagt word ofzo;)
11 juni 2007 16:13
-
leviathan
Ze hebben het in het artikel over een spoel, wat dus op magnetisme duidt. Lijkt me niet echt een pretje voor voorwerpen die hier gevoellig voor zijn.
11 juni 2007 16:14
-
09-47456
maja net als hoogspanning leidingen boven de grond hoor je ook knetteren en kraken, en de mensen die eronder wonen, hebben slapelozen nachten, en stress en hebben vaak hoofdpijn enzo, dat is ook een soort machnetich veld, dus dan zal dit ook niet goed zijn voor mens en dier, en ook apparatuur enzo
11 juni 2007 16:19
-
djoey
als we zo gaan beginnen..
mensen die naast een vliegveld wonen hebben ook vaak hoofdpijn ed..
dusja.. wat de hell boeit die straling nou.. we leven in een werled VOL straling..
wees blij dat t op kleine schaal is.. en geen EMP storing zoals bij een atoombom ofzo..
k vin t mooi dat ze zoiets ontwikkelen !
11 juni 2007 16:36
-
09-47456
het is ook wel mooi en handig, maja als straks iedereen kanker krijg of weet ik veel wat, hoe ik het niet persee te hebben:P
11 juni 2007 16:38
-
corvandegroppel
Ja ik heb liever niet draadloos dan dat ik straks ziek ben ofzo. Jammer want het is wel erg handig denk ik. Ja het is overal inderdaad ongezond maar je hebt ook verschillende maten van ongezondheid.
11 juni 2007 16:46
-
leviathan
Zelfs aan ademen ga je uiteindelijk dood, de mensheid roeit zichzelf uit, broeikaseffect ligt op de loer...
Who cares? Vrijwel iedereen is verslaafd aan elektriciteit en het wordt er alleen nog maar makkelijker op, en de negatieve kanten van de drug worden altijd verdrongen...
11 juni 2007 16:47
-
djoey
als het zo erg zou zijn..
zou het niet eens ontwikkeld worden..
over mobiele HUIS telefoons (let op huis)
wordt ook niet geklaagd.. die dingen zijn het meest slecht om in een huis te hebben (qua straling)
maar dit wordt stil gehouden zodat ze verkocht worden.. als iedereen overal over BLIJFT klagen.. ligt de helet echniek industrie stil.. alles is slecht.. dus het beste kun je de heledag in bed liggen slapen..
onee.. dat is ook slecht dan krijg je trombose... dusja.. zo blijf je bezig.. ik hoop dat t goed werkt.. en dat t snel (goedkoop) op de markt ligt)
11 juni 2007 16:48
-
leviathan
Voor de mensen die hiervan afgeschrokken worden de volgende supertip: bouw eens een mooi
vogelkooitje om je bed heen.
11 juni 2007 16:56
-
Account verwijderd
Dat is juist de grote fout ze ontwikkelen het VOORDAT ze iets weten over de invloed op de gezondheid ervan. Ze weten nog niet hoe groot het gevaar is met deze straling dus ze kunnen het ook nog niet verbieden te laten maken en het verdient goed.. :O
Niet dat ik er bang voor ben maja, we hebben zelf ook bijna alles draadloos. Internet, televisie, huistelefoon en 2 draadloze headsets..
11 juni 2007 17:06
-
louwrens
zo'n kooitje moet je over je wekkerradio doen:P dan hoor je niks
11 juni 2007 17:08
-
leviathan
[quote=69726]Daar zijn ze nou juist toch mee bezig? Ze experimenteren er nog mee, en aan de hand daarvan kunnen ze afleiden hoe schadelijk het zou kunnen zijn. Zo ver zijn ze nou ook nog niet met die ontwikkeling, en je kan pas weten wat er gebeurd zodra je het hebt getest.
11 juni 2007 17:13
-
Account verwijderd
Het onderzoeken of dit soort apparaten schadelijk zijn en hoe schadelijk ze zijn, kun je pas na 20 jaar of misschien nog langer weten. Ik vind het goed dat ze het uitvinden, en zal ook niet twijfelen om het te kopen als ik de kans heb. Ik hoop alleen maar dat we er niet na 20 jaar achter komen dat we allemaal zijn bloodgestelt aan levensbedreigende straling :P
En trouwens sommige onderzoeken zijn al tot de conclusie gekomen dat de tv schadelijke straling uitstraalt, hierdoor raak je eerder in de pubertijd en mobile telefoons verneuken je sperma..
11 juni 2007 17:15
-
bj farmore
Ik denk dat het inderdaad nog best gevaarlijk kan zijn. Dit is namelijk ook wat er in een transformator gebeurd(Ik heb thuis ook met zoiest geprutst, best irritant:P). Maar dus inplaats van dat er een vaste kern in de transformator zit, is hier lucht. Dus kun je er zelf ook tussen zitten en als mensen als last krijgen van kleine dingen als een telefoon, wat moet dan zo een grote transformator dan wel niet doen.
Volgens mij zijn hun ook niet de 1e die echt stroom overkrijgen naar een anderplek draadloos, dit leer ik namelijk ook al bij natuurkunde op school.
11 juni 2007 18:07
-
leviathan
Volgens mij is dit toch iets anders. Telefoons en dergelijke draadloze stuff maken gebruik van golven op een bepaalde frequentie, dit systeem daarintegen maakt gebruik van magnetische velden.
11 juni 2007 18:14
-
xp 2
Dit syteem werkt met magnetische golven, en niet eens met elektromagnetische golven, en magnetische hebben totaal geen effect op je lichaam, denk maar eens hoeveel je die tegenkomt:
[li]Elektromotortjes, bv je scheerapparaat[/li]
[li]Je pc, die spoelen op je mobo[/li]
[li]Een luidspreker met een spoel erin[/li]
[li]Een magnetische schroevendraaier[/li]
[li]Bordmagneetjes op school[/li]
En ik hoop niet dat we hiervan allemaal kanker krijgen :p
11 juni 2007 18:24
-
michelvandijk
Maar aan de ?ndere kant ..:p je kan van z?veel andere dingen ??k ziek worden ..;)
11 juni 2007 18:35
-
corvandegroppel
Ja, het is jammer maar je kan er niet omheen. Als we die schadelijke dingen weg doen dan kunnen we bijna niks meer doen:S
12 juni 2007 18:45
-
xp 2
Ja, maar die dingen zijn niet schadelijk :p
12 juni 2007 18:48
-
bj farmore
Jah... ik weet dat er in veel dingen magneetjes/spoelen enzo zitten. Maar dit wekt een veel grotere kracht op, en magnetisme kan wel effect op je hebben. Als je magneet maar sterk genoeg is kun je zelfs van alles aantrekken tot appels aan toe. Klinkt raar maar het kan wel.
12 juni 2007 18:52
-
leviathan
[quote]Als je magneet maar sterk genoeg is kun je zelfs van alles aantrekken tot appels aan toe. Klinkt raar maar het kan wel. [/quote]Klinkt raar? Volgens mij ziet iedereen het meest allerdaagse voorbeeld over het hoofd... benieuwd?
kijk hier maar!. Het is tevens ook het soort magnetisch veld waarbij je je juist weer onwel gaat voelen als die opeens wegvalt.
12 juni 2007 18:55