Allereerste: ik heb dit topic maar bij Cooling en modding gezet omdat het er wel een beetje mee te maken heeft.
Ik heb nu een Dell OptiPlex GX 260. In de kast die ik nu heb kan ik niks meer inbouwen omdat het een mini kast is: [img]https://si.cdn.dell.com/images/global/products/esupport/149x149/optix_gx260.jpg[/img]
er passen opzich wel kaarten in maar die moeten heel klein zijn en de cd/dvd speler ook.Ik heb even snel foto's van de binnenkant gemaakt. Ik wil een nieuwe kopen zoiets als dit
Maar zou dat passen? het mobo is kleiner dan een normale...
gr. andre
10 juni 2007 17:39
masterwillems
andre mischien niet leuk om te horen maar ik dacht (weet het niet zeker) dat dell 1 van de bedrijven was wat een speciaal moederbord maakte en daardoor niet in alle kasten kunnen. normaal zou het geen probleem zijn maar met een moederbord van dell dus wel. als het een normaal moederbord is dan past het gewoon in die kast.:)
10 juni 2007 18:04
xp 2
Waarschijnlijk zit er een ?ATX mobo in ,dat past ook in een ATX kast.
10 juni 2007 18:37
sjz
Een onhandige methode, doch werkt het, is tape te gebruiken. Je kleeft je moederbord vast in een kast. Heb ik eens moeten doen. Werkt wel, alleen zorgen dat de tape sterk genoeg is.
Kleef wel niet je hele moederbord vol dan h?Da's namelijk ook weer niet zo erg gezond... :p
10 juni 2007 18:49
masterwillems
mmm das wel heel erg en je moet wil hitte bestendige tape gebruiken, lijkt me niet echt een slim id maar dat kan ook aan mij liggen ;)
10 juni 2007 18:51
Account verwijderd
Volgens mij moet je moederbord ook gewoon met schoefjes kunnen worden bevestigt in de nieuwe kast. De jouwe is alleen minder lang dan "normale" moederborden..
10 juni 2007 18:55
andredrummer
Als het niet lukt ben ik ook nog wel in staat/van plan er gewoon wat gaatjes bij te maken en schroefdraad te tappen.
10 juni 2007 19:00
sjz
[quote=69630]
Ik kleefde een beetje tape op de achterkant van het moederbord... Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Ik zorgde dat die tape een soort lusje was, dat die langs 2 kanten kleeft, als je snapt wat ik bedoel.
In beide uithoeken van het mobo kleefde ik dan zo'n klein beetje tape, en bevestigde deze vervolgens aan de kast. (nu ik eraan denk, in het midden van het mobo deed ik dit ook)
Het bleef kleven, hoewel je de pc niet te hard moet bewegen. Maar het steekt in de kast, en die pc verhuist toch nergens naar... :p
10 juni 2007 19:00
blacksorcerer
Toch lijkt tape me niet zo'n goed idee :o
Maar Andredrummer, misschien is het een optie gewoon even het te testen op de pc van iemand anders (met ATX) ?
10 juni 2007 19:03
sjz
[quote=69635]
Kun je maar beter ook h??l erg voorzichtig mee zijn. Een moederbord is iets kwetsbaar...