Ja, de topictitel zegt het al.
Ik wil dus een nieuwe videokaart kopen, maar komt DX10 voor AGP?
Sommige bronnen zeggen van wel, sommigen van niet, maar dit hangt van de fabrikant af.
Gaat het ooit komen??
Zo, ja, dan blijf ik liever wachten...
Zo nee, dan koop ik een XfX 7950GT AGP 512Mb.
Wat vinden jullie trouwens van deze kaart?
10 juni 2007 13:42
blacksorcerer
die is even duur als een 8800 GTS.... ik weet niet wat voor prestatieverschil tussen die 2 is, maar ik zou toch eens nadenken om ff een goedkoop mobo'tje te kopen met PCI-E, zeker als je liever DX10 hebt.
ALS er al een AGP DX10 kaart komt zal die erg duur zijn...
10 juni 2007 13:47
xp 2
Ja, ik wou ook al een nieuw mobo kopen, maar de enigen die ik kan vinden van 1 tot 4 PCI-E slots hebben allemaal DDR2, maar daar heb ik geen geld voor
EDIT: Waarom zou die kaart zo duur zijn dan?
10 juni 2007 14:00
sjz
Quote van Xp 2[quote]EDIT: Waarom zou die kaart zo duur zijn dan?[/quote]
Omdat je met verouderde technologie werkt. PCI/AGP-kaarten zijn veel duurder dan PCI-e. Net zoals je nu bv. DDR duurder is dan DDR2.
Is wel een goed moederbord waarmee je zeker alle power uit de 8800 GTS kunt halen. En mocht je mooie 8800 kaart stuk zijn (laten we hopen van niet) kan je je oude videokaart terug bovenhalen, gezien dat moederbord ook over een AGP-kaart beschikt.
DDR-geheugen is present, dus je hoeft geen nieuwe ram-module te gaan halen. ;)
Mijn enige vraag: hoeveel WATT heb je? Een 8800 GTS verbruikt heel wat stroom...
10 juni 2007 14:23
xp 2
420Watt, maar ik heb nog geen 8800GTS
Maar dat is een PCI-E slot met de snelheid van een x4 slot
10 juni 2007 14:25
sjz
[quote=69598]
Ok, foutje. Gaat idd niet de volledige kracht van de 8800 zijn, maar ik vermoed dat het nog wel meer dan genoeg kracht zal zijn.
10 juni 2007 14:31
leviathan
Ik las laatst nog wel dat er midrange kaarten uit de 8 serie voor AGP zullen komen, maar dat dit toch echt de laatste gaan worden. Al is overstappen op PCI-e is natuurlijk beter voor je toekomst en is het nooit fout om daar eens goed over na te denken.
10 juni 2007 14:31
xp 2
Hmm...
Ik denk dat ik die P5VD1-X ga nemen...
Eerst no zien aan het geld te geraken :p