hallo,
ik zie dat ik een PCI-kaart in mijn pc heb zitten kan daar dan ook een PCIe in?
mvg, Luccey
02 juni 2007 15:08
greywolf
wat voor mobo heb je, kan je vinden bij de specificaties van je handleiding of op internet
02 juni 2007 15:09
luccey
Merk: msi
type: MS-7104
02 juni 2007 15:11
greywolf
nope kan geen PCI-E, maar dit soort dingen kan je makkelijk zelf opzoeken door simpel in google:
MSI MS-7104, in te voeren de eerste link is al meteen goed
02 juni 2007 15:14
luccey
had ik ook gedaan, ik was ook op de site van msi, maar ik wist het verschil niet tussen een pci en een pci-e kaart :S
02 juni 2007 15:15
greywolf
kort en krachtig is het gewoon dat PCI-E sneller is dan PCI, voor een uitgebreide uitleg zou je dit kunnen lezen voor de lol
maar volgens mij ben je op zoek naar een videokaart en niet zomaar een pci kaart... geluidskaarten moeten vrijwel ook altijd in pci-slot net als netwerkkaarten e.d.
nergens kom ik in bovenstaande posts videokaart tegen... maar je moet gewoon een AGP of PCI-E videokaart kopen en geen PCI. Even bij de fabrikant van het mobo opzoeken wat voor slot je hebt en dan koop je een videokaart met de juiste interface.
02 juni 2007 15:43
greywolf
hij kan geen PCI-E in zijn slots doen
02 juni 2007 15:45
blacksorcerer
ja dan moet hij dus een AGP kaart kopen, iig geen PCI die zijn enorme duur als je een beetje fatsoenlijke wil (videokaarten dan).
maar de TS geeft helemaal geen info verder...
02 juni 2007 15:48
xp 2
PCI is ook veel langzamer dan PCI-E
@louwrens: Ik heb PCI-E al gezien in wit, groen,bruin,geel en rood, dus van de kleur mag je niet uitgaan ;)
02 juni 2007 15:56
louwrens
daarom zei ik ook meestal :P de standaard mobo's hebben meestal zwart, de gamers mobo's meestal andere kleur
02 juni 2007 17:26
danox!
is er een verschil tussen pci en pci-e???
02 juni 2007 20:20
erwin_w
Kijk hier maar eens, wordt alles netjes uitgelegd.
[url]http://tweakers.net/reviews/466/5[/url]
02 juni 2007 20:35
luccey
waarom zou pci duurder zijn als pci-e? :S
die pci-e waren toch sneller
@BS: ik had het hier over een videokaart:P
03 juni 2007 09:29
blacksorcerer
Omdat het wss moeilijker is om zoveel mogelijk uit het trage PCI-slot te halen dan uit het snelle PCI-E 16x slot. Maar het is sowieso dat zeldzame kaarten erg duur zijn, op korte termijn zal AGP ook alleen maar in prijs stijgen.
Als je nu nog AGP hebt, kan je nog kiezen om de laatste keer een AGP-videokaart te nemen of een nieuw systeem samenstellen dat iig een mobo heeft dat PCI-E ondersteund.
Er zijn ook nog enkele ASRock borden die zowel AGP als PCI-E ondersteunen, maar dat is een uitzondering.
Er zijn ook uitzonderingen waarbij je voor een PCI-kaartje zou kunnen gaan, maar dat zal in jouw geval niet zo zijn denk ik (bijvoorbeeld puur voor testen of extra monitoren aansluiten).
03 juni 2007 10:17
xp 2
[quote=69024]
Over die enkele borden heb ik eigenlijk een vraag.
Kan je daarmee SLi gebruiken??
Nee zeker want mijn 7600 AGP heeft geen SLi aansluiting, en dat is toch dit h?:
Nee, en als een mobo al SLI ondersteund wordt dat expliciet vermeldt in het mobo-boekje. Evenals het vermelden welke sloten je mobo heeft en op welke snelheden (bij AGP en PCI-E) die werken.
Kwestie van je mobo-boekje onder het stof vandaan halen of even bij de fabrikant van je pc of mobo opzoeken.
03 juni 2007 11:00
xp 2
Ja, ik heb zo geen mobo, maar op zo'n mobo kan je dus geen SLi gebruiken?
03 juni 2007 11:41
louwrens
nope een SLI/Crosfire mobo hebben 2 PCI-e sloten
03 juni 2007 12:02
ali
Jongens... ik vind AGP en PCI zo ingewikkeld, dat ik zelf niet eens weet wat ik heb :P
Eerst bleek dat ik AGP had, nu denk ik van PCI... Mja raar :p