Soort VideoKaart
mei 2007
-
diiabl0Ik heb een vraagje.. Maakt het eigenlijk uit wat voor video kaart je koopt.
Kun je gewoon alle video kaarten kopen en in je computer zetten.
Of moet je op bepaalde dingen letten ??27 mei 2007 19:59 -
gerjannee je moet op de ingang van je pc letten. Als daar een agp slot op zit dan werkt een pci-e slot niet.27 mei 2007 20:04
-
bj farmoreAls je niet weet wat voor aansluiting je hebt, kun je met het programma CPU-Z achter komen welk moederbord je hebt(eventueel invullen in je profiel) en aan de hand daarvan opzoeken wat voor aansluiting je hebt.
Aansluitingen voor vidoekaarten zijn o.a.: PCI, AGP, PCI-express x16
Elk moederbord heeft wel PCI dus daar hoef je niet op te letten, waar je op moet letten is juist of het AGP is of PCI-express
En verder heb je natuurlijk videokaarten van alle soorten gewone simpele voor het office gebruik en dikke gamers kaarten.27 mei 2007 20:11 -
diiabl0Die CPU-Z gedoe hebk al gedaan.. Wat voor een soort video kaart moet ik eigenlijk hebbe...
www.freewebs.com/akadiiabl027 mei 2007 20:19 -
blacksorcererJe hebt dus AGP 8x, wat betekent dat je er een AGP videokaart in moet zetten en dus GEEN PCI-E(xpress).
(Er zijn ook nog normale PCI kaarten, maar die zijn oud of heel duur, niet kopen dus :))
Zowel NVidia als ATI hebben wat leuke AGP kaarten nog, ik zou niet meer te lang wachten met kopen van AGP, wordt steeds zeldzamer en duurder omdat het 'uitsterft'. PCI-E is de toekomst, en je moet dus nadenken of je niet misschien meteen een nieuwe PCI-E mobo wil kopen ipv een AGP kaart nu nog kopen.27 mei 2007 20:38 -
xp 2Dat hangt er vanaf, ben je een gamer, of heb je een pc voor normaal gebruik??
[color=gray]Lol, Bj Famore, een pci videokaart, hoe oud is dat ??:p Zelfs agp begint uit te sterven :p[/color]27 mei 2007 20:40 -
bj farmoreIk weet dat het oud is:P.. maar zo leer je nog wat;). En PCI videokaarten zijn nog steeds te koop:o dus het kan zijn dat de TS een mobo heeft met nog helemaal geen AGP of PCI-E, alleen dat lijkt me zeer uitzonderlijk:P... En AGP mag misschien al we uitsterven toch heeft de TS AGP en ik ook nog dus die is nog wel van belang.27 mei 2007 22:55
-
xp 2Ik ook hoor ;)27 mei 2007 23:17
juni 2007
-
danox!AGP kaarten zijn nog niet egt zo h??l erg duur..29 juni 2007 18:47
-
erwin_wIk heb net een nieuwe videokaart in mijn pc gestopt en wel een XFX Gforce 6200 256Mb DDR2 AGP8x kaart, deze kosten nu rond de ?50,00, dus de prijs valt wel mee.
Deze kaart aangeschaft (laten aanschaffen) na wat advies hier van TW.
Werkt hier zeer goed en ook voor Vista geschikt.29 juni 2007 19:04