Ik heb een notebook, en ik kan met 1 programmatje de temperatuur zien van mijn pc. Deze geeft aan dat:
- 75 Graden
- HD 53 Graden
Dit is te warm opzich, weet iemand hoe ik dit kan beperken.
Groeten,
Thomas
25 mei 2007 10:57
keitaro
Voor een Laptop zijn dit hele normale temperaturen. Daar is helaas weinig aan te doen.
Wat je kan is bijvoorbeeld kijken of je funcites hebt als Cool en Quiet of dat soort dingen. Dat zijn fucnties dat je CPU minder snel gaat draaien als die minder verbruikt. En dus minder stroom gebruikt en minder warmte produceert. En anders moet je kijken voor een notebook cooler. Logitech heeft laatst een hele mooie op de markt gebracht. Een dockingstation met coolers er onder die erg goed schijnt te zijn.
Maar over het algemeen zijn de temperaturen redelijk normaal voor een laptop *die dan, neem ik aan, krachtig gebruikt wordt*
25 mei 2007 11:03
thomasmuller
Oke thanks:P Trouwens top website.
Heb je mischien linkje van die koeler, en zou je me kunnen uitleggen hoe ik dan die cpu enz. lager maak dus minder stroom. Is ook handig als ik straks in de Trein zit met me laptop :P
Notebook/laptop coolers/koelers zijn de termen die je nodig hebt.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar google ka nje vast wel leiden tot wat reviews over dit soort koelapparaten voor je laptop.
Voelt de onderkant van de laptop ook heel erg warm aan?
En zijn deze temps tijdens idle, of game je ook met je pc, zoja, wat zijn de temps als de pc niets doet, en wat als je gamed?
De HD komt iig erg kort bij zn max van 55 graden en 73 voor een cpu is ook erg aan de warme kant (aannemende dat 73 van je cou is) wat betreft idle, zelfs voor laptop lijkt me. Heb je ook al andere progs geprobeerd (bv SPeedfan)?
Het is ook handig als je vermeldt om welke laptop het gaat, en het liefst even je hardware profiel invullen op je profielpagina
Edit: goh wat kom ik nu tegen: [url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1221532[/url] :p
25 mei 2007 11:07
keitaro
25 mei 2007 11:31
thomasmuller
LOl:P
Thanks onderkant van de laptop is ook zeer warm, en ik heb verschillende progjes gebruikt die geven allemaal het zelfde aan.
25 mei 2007 11:36
keitaro
[quote=67835]
Dan moet je binnekort is even kijken naar de dingen die BlackSorcerer opnoemde. Daarbij, die 75 graden, is het je CPU temp of de temp van de Laptop zelf (inhoud van laptop warmte dus)
25 mei 2007 11:38
thomasmuller
Als ik een koeler koop ga ik een zilveren, zoon alluminium motief, je weet wel :P
Heb nu een Jewel Diamond 2000 Die is hardstikke goed voor mij: