Ok, graka eruit gehaald en op onboard aangesloten, ik typ nu van de betreffende pc, dus alles werkt.
Nu ga ik even terug de graka erinstoppen om te zien of het werkt
EDIT: Mijn graka is dus defect...
Ik stuur hem terug naar MSI met de originele koeler...
Iemand een iedee hoe ik die koelvinnetjes van de RAM afkrijg (a)
12 mei 2007 23:07
blacksorcerer
Hmmz ik neem dus aan dat je bedoelt dat je de koeler zelf iig wel hebt gemonteerd toen de graka UIT de pc-kast was? (ivm de temperatuur die dan heel snel oploopt van de core, zonder heatsink)
Maar dat zal wel, dus dan zal het indd kortsluiting zijn. Zelf heb ik mijn moederbord al best vaak kortgesloten, maar nooit iets kapot gegaan gelukkig.
Toch zou ik je kaart ook in een andere pc proberen, want misschien is er gewoon iets mis nu met je PCI-E/AGP slot en niet met de kaart zelf. Dus ff kaart een nachtje uit de pc hale, en morgen (uhm vandaag dus eiglijk) in een andere pc testen.
Hoe lang is btw het contact geweest van de schroevendraaier op de graka? echt alleen ff ertegen gekomen, of echt erop gevallen en +1 sec. erop gebleven?
13 mei 2007 01:30
xp 2
EDIT: In de winkel heeft een oud dametje van 70 jaar mij geholpen.
woensdag gegaan, vr/za klaar zei ze
ok vandaag teruggegaan, en splinternieuwe kaart gekregen.
Ik kreeg toen een passieve versie. Die werd f*cking heet.
De zalman VF-700Cu die ik had mbv enkele extra bouten/schroeven bovenop koelvinnen gemonteerd.
Foto's volgen strax wel...
idle: 48/49?C
Idle+zalman: 36/37?C
stressed: Geen idee, zie ik strax wel.
13 mei 2007 09:52
louwrens
mooi dat je een nieuwe hebt gekregen:)
nu kun je nog meedoen:D
wel irri dat ie zo warm wordt, wat zijn de temps?
19 mei 2007 15:22
xp 2
Ok, hier de foto's van wat ik gedaan heb:
[img]http://img135.imageshack.us/img135/2282/img2525di7.jpg[/img]
Nu zullen jullie denken, wat heeft die snul nu weer gedaan, maar ik kon niet anders, want als ik die koelblok erafhaalde, werd mijn HSI (=AGP bridge) niet meer gekoeld.
Volgende week haal ik zo 1tje, dan kunnen de temps nog lager, want dan kunnen die koelvinnen eraf... Deze kaart heb ik nu En dat onder de koeler, dat met de koelvinnetjes is de HSI
Iemand een idee hoe ik die RAM koelertjes kan terughangen?
Want nu ik die 1x eraf heb moeten doen, pakken die niet meer goed...
19 mei 2007 18:52
louwrens
Alternate heeft ze ook los:)
19 mei 2007 18:57
xp 2
Ja, ik heb industri?le Bison contactlijm gebruikt
-80 - 300?c (h)