Hij is stil en heeft volgens mij een goede airflow.
12 mei 2007 15:16
roy92
Als ik zo op jouw plaatje kijk, zie ik dat je de fan achterin de kast plaatst. Het is ook belangrijk om een fan voorin de kast te hebben, zodat er een goede luchtstroom van de voorkant naar de achterkant van de kast is. Hier staan de waardes van het aantal Db.
12 mei 2007 16:02
bj farmore
[quote]Hij is stil en heeft volgens mij een goede airflow.[/quote]
De airflow ligt niet aan de koeler. Met de airflow wordt bedoelt of de lucht goed door de kast heenloopt. En dat is vaak zo dat als je voor ??n koeler hebt die er in blaast en achter ??n hebt die er uit blaast er een goede luchtcirculatie hebt, dus een goede airflow in het engels. Maar het is maar de vraag of jij ook voor in je kast ruimte hebt/opening voor een koeler. Waarschijnlijk niet, maar dit merk je ook al wel een beetje. Maar ik vind dat je wel een goede koeler hebt gekocht, zoveel verschil is er ook niet tussen die dingen.
De temperaturen vind ik op het randje, mijn harde schijf krijg ik niet hoger dan 40 graden en mijn moeder bord is 36. Dus je zou eventueel wel wat koeling extra kunnen gebruiken. Voor harde schijven zijn ook koelers te koop voor als het niet genoeg mocht zijn.
12 mei 2007 16:20
paul
Wat voor koeler zijn dat voor de harde schrijf want daar heb ik wel oren naar, kijkend naar mijn 46 graden.
Ik heb de fan trouwens nog niet gekocht, koop hem liever gewoon ergens in de winkel want via internet betaal ik nog eens het dubbele aan verzend kosten. Moen overigens wel weer opzoek naar een winkel die hem verkoopt.
12 mei 2007 16:28
bj farmore
Dat zijn simpele brackets met ventilatoren erin die je op de harde schijf plaatst. Dit is er bijvoorbeeld ??n. Deze maken wel wat meer lawaai dan de koeler die jij in gedachten hebt en het helpt niet veel aan de andere temperaturen, dit zou je dus nog kunnen doen als de oplossing die jij in gedachten hebt niet zou helpen voor je hardeschijf temperatuur. Maar volgens mij heeft je harde schijf niet echt veel meer koeling nodig, dus probeer het eerst maar even zonder en houd zoiets als dit achter de hand.
Ik moet dan wel een koppelstukje hebben dat van 3 pin naar 4 pin gaat want met de hdd cooler bezet ik de enige 3 pin aansluiting. Ik ga eer dan maar van uit dat er zo'n 3 naar 4 pin koppelstukje is.
totaal incl verzendkosten ben ik dan 31 euro kwijt, volgens mij is dat best redelijk.
ik denk dat deze beter is. Omdat ik zo namelijk de vrije pin 3 op me moederbord kan verdubbelen. of vergis ik me, zo ja dan ga ik die van jouw kopen.
Ga het zooitje dan maaar bestellen, tenzij jij (@Bj farmore) het geen goed idee vindt.
(bedankt voor je hulp Bj farmore)
Groeten
12 mei 2007 19:01
bj farmore
Ik vind het wel goed hoor!.. het is maar net welke jouw het beste ligt. Als jij die splitter liever hebt kan dat natuurlijk net zo goed:). Dit topic gaat ook nog over een splitter. Dus bij de splitter die jij wil kopen moet jij de bij de splitter kijken aan welk uiteinde het gele draadje zit. Van deze kun je namelijk alleen het aantal toeren lezen, aan jou de keuze van welke koeler je de toeren wil lezen. En daar sluit hem uiteindelijk aan vast.