Ik gebruik een Gamma dremel, met de wat dikkere slijpschijven van Dremel zelf, en dat werkt perfect.
Uiteraard heb ik eerst het aluminium afgeplakt met schilderstape, en getekend wat ik wilde zagen/dremelen.
Zorg altijd dat je aan de binnenkant van die lijn zit, laten kun je dan nog gedeeltes bijvijlen/schuren/afbramen.
Met alleen zagen zal het nooit meteen goed zijn, en afwerking is uiteraard wel belangrijk.
Strakke hand die niet bibbert is wel zo fijn, en vergeet niet een veiligheidsbril op te doen, lijkt me in dit geval zeker aan te raden ;)
23 mei 2007 16:48
keitaro
DAt met die stille hand heb ik vaak problemen mee *reuma patient...*
Ook vaak met solderen zit ik er vaak net naast... -_-
Maar veiligheids bril met dat soort werk is zeker idd aan te raden. Wat? Eerder verplichten als je het gaat doen. Als je iets in je oog krijgt kan je het precicie werk wel vergeten...
23 mei 2007 16:53
djoey
afplakken is zeer belangrijk..
ik heb al eens een grote bigtower gemod (window gezaagd)
heb ik met een decoupeerzaag gedaan.. en ja.. hela maal verkeerd..
maar is nog goed gekomen.. :P
heb ondertussen al 2andere behuizingen gehad..
maar zoals in ander topic van mij te zien is ben k opzoek naar een nieuwe.. :P
23 mei 2007 16:55
blacksorcerer
Ik heb in die pc ook wel wat dingen moeten solderen, voornamelijk eenvoudige draadjes en meestal draait het om iets wat ik gewoon sloopt had.
Pc heeft al vaak kortsluiting gehad, kan niet zoveel kwaad, maar dat veroorzaakte ik ook in dat ijskastje en toen heb ik dat printplaatje kunnen fixen omdat een paar punten waren doorgebrand :-#
@DJoey, iedere case valt goed te modden hoor, enige wat nodig is, is creativiteit he ;)
(hoor mij eens over originaliteit met mn standaard windowtje :o:p)