Nieuwe monitor hapert met scrollen
mei 2007
-
erwin_wMensen, vanmiddag heb ik een nieuw scherm gekocht, t.w. een Acer AL1916W (Widescreen).
Uiteraad heb ik de resolutie aan moeten passen (stap over van 15"naar 19" en nu een resolutie van 1280x960) maar nu valt mij op dat het beeld hapert als je gaat scrollen, ik krijg dus geen vloeiende bewegende beelden te zien.
Ik heb al meerdere resolutie geprobeerd maar hij blijft haperen.
Mijn videokaart is een ATI Radeon 9200 en wordt wel herkend door Vista maar er zijn geen drivers voor te krijgen.
Hebben jullie een idee misschien wat hieraan te doen valt.
NB, ik ga eerdaags wel een nieuwe videokaart halen maar nu zijn de centjes weer even op na aanschaf van de monitor en een vaatwasser.
04 mei 2007 18:08 -
etiennehet zal idd aan de videokaart liggen, deze zal niet geschikt zijn voor zo?n groot scherm. Of je gebruikt de verkeerde drivers04 mei 2007 18:09
-
leviathanIk stem op "verkeerde drivers". Jammer dat er geen drivers voor zijn. Maar daar zal je met je toekomstige aanschaf wel op letten denk ik.
Quote van Erwin_w op 02 May 2007 16:04
[quote]Welkom bij Vista[/quote]
;)04 mei 2007 18:35 -
erwin_wIk wist dat mijn videokaart eigenlijk niet geschikt is voor Vista, maar zolang deze nog even werkt is het wel goed, en ja ook ik ondervind dus dergelijke "uitdagingen' met Vista dus hiervoor geldt dus ook "Welkom bij Vista" (heel scherp opgemerkt maar wel funny)
En zo zijn er nog wel wat van die 'uitdagingen'.
Ik zal eens even rondneuzen voor een goede videokaart (wel AGP want PCI-e heeft mijn moederbord niet)
Dus mochten er opties zijn vanuit jullie dan hoor ik dat graag.04 mei 2007 18:39 -
blacksorcererZijn hier misschien niet ook alternatieve drivers voor?
Ik hoor bijv. vaker die Omega drivers voorbij komen, misschien dat er ook van dat soort drivers zijn die voor Vista werken?
En anders heb je voor een zacht prijsje wel een (tijdelijke) nieuwe AGP kaart die wel Vista capable is ([url]http://www.jcxp.net/forums/index.php?showtopic=6957[/url] <== overzichtje van geschikte videokaarten).04 mei 2007 18:43 -
leviathanDoet me hier aan denken, tevens uit hetzelfde topic als de vorige quote:
Quote van Djoey op 02 May 2007 17:19
[quote]Driver voor xp downloaden
uitvoeren met xp sp2 compatibiliteit modus.
dan moet t werken :)[/quote]04 mei 2007 18:44 -
louwrenseuh 19" widescreen is 1440X900 pixels hoor04 mei 2007 18:47
-
gerbenkwakkelIk heb de ATI Radeon 9250 dus een heel iets nieuwer type en de mijne deed het wel gewoon goed op Vista,
Dus ik denk dat de jouwe ATI Radeon 9200 wel gewoon goed moet doen op Vista,
Probeer anders deze als je die nog niet hebt gehad?
http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeon-prer300-xp.html
Die werkte wel op de mijne op Vista;)04 mei 2007 19:20 -
roy92Ik had hetzelfde probleem;).. Ik heb de omegadrivers geinstalleerd, daarna problemen verholpen. Probeer dat eens zou ik zeggen;). Ik heb gezien dat wij vlakbij elkaar wonen (me=velp), en ik kan misschien aan een XFX 6600GT voor je komen. We houden daar even contact over.04 mei 2007 19:24
-
leviathanJa, dacht ik ook al aan, aan onoffici?le drivers, mms dat die wel werken, zoals bijvoorbeeld omegadrivers.
Al kon ik daar geen vista versie vinden.
Ze werken wel goed, ook met oudere kaarten.04 mei 2007 19:46 -
erwin_wNou, ik heb weer even wat om uit te proberen.
De resolutie die deze Acer moet hebben kan mijn videokaart niet aan, dus helaas.
Ik heb ook al de drivers van ATI gebruikt en geinstalleerd alszijnde XP SP2 maar dit bleek ook niet te werken.
Ik zal zo direct eens even proberen om de Omega-drivers te installeren, wie weet
Jullie horen hier nog van.04 mei 2007 19:57 -
corvandegroppelIk heb ook mn computer aangesloten op een breedbeeldscherm (een tv) en dat kost de computer wat meer moeite dus het zal wel liggen aan de videokaart.04 mei 2007 20:09
-
erwin_wNou, ik heb de drivers van Omega geinstalleerd en als Windows XP SP2 anders lukte het niet.
Nu kan ik de resolutie wel aanpassen naar de ge?iste 1400x900 en heb nu zeer scherpe letters op het beeld, was voorheen ietsie wazig.
Helaas heb ik nog wel het probleem van het haperen, wel iets minder, maar dat zal zeker aan de 128Mb videokaart liggen.
Wil toch gaan kijken naar een videokaart van 256Mb.
Roy92, bedankt voor je aanbod dat je misschien iets weet over die videokaart maar zag op google dat deze ook 128Mb heeft en daarzit hem het probleem in volgens mij.04 mei 2007 21:51 -
louwrenszet de aantal Herzt een op 60Hz04 mei 2007 22:20
-
erwin_wHad ik al geprobeerd, ik heb de 60, 75 en 85Hz getest, helaas geen resultaat maar toch bedankt voor je optie.04 mei 2007 22:30
-
louwrensheb je dat vakje: 'Modi verbergen die het beeldscherm niet kan weergeven' aan?
screenie:
[img]http://81.207.233.146/louwrens/kiek.jpg[/img]
Die moet je wel aanhebben, doe je een een te hoge Hz dan gaat je Beeldscherm stuk:p04 mei 2007 23:22 -
erwin_wNou, ook dat had ik al geprobeerd.
Ik heb nu een andere oplossing geprobeerd en wel dit:
De ATi videokaart eruit gehaald en de monitor nu aangesloten op de on-board videokaart (Intel(R)828656 Graphicc Controller (Microsoft Corparation-XD).
Het scrollen gaat nu zonder haperingen en nu alleen even de correcte drivers zoeken op de website van GigaByte, kijken of ik daarmee de goede resolutie kan krijgen (1400x900), ik krijg nu alleen 1400x1050 dan zijn de icoontjes ovaal.
Ik laat het jullie wederom weten als er vooruitgang is gekomen.05 mei 2007 08:59 -
roy92Ik adviseer je om even op de site van Intel te kijken;)05 mei 2007 09:12
-
erwin_wyep, ik was al aan het kijken daar, eens zien of ze wat in de aanbieding hebben voor mij.
Edit: getracht de laatste drivers te installeren van Intel, de laatste bleken al op mijn systeem te staan.
Kan nu alleen niet de resolutie instellen van 1400x900 voor dit scherm, het is allemaal wat zeg.
Maar het scrollen gaat nu wel goed, alleen wat wazige letters.05 mei 2007 09:16 -
louwrensUnistall de drivers eens en dan opnieuw opstarten dan zegt windows dat ie hardware heeft gevonden die annuleren en met Windows Update naar drivers zoeken05 mei 2007 13:33
-
erwin_wdat zal ik nog eens proberen te doen, deze optie had ik nog niet gedaan.
Jullie horen nog.05 mei 2007 13:43 -
aliIk adviseer je om alle drivers te installeren. Je hebt zo eentje: Adobe Gamma ofzo.05 mei 2007 14:55
-
erwin_w[quote=65242]
Dit geprobeerd maar gaf geen resultaat, helaas.
[quote=65256]
Ik begrijp niet helemaall wat je hiermee bedoelt.05 mei 2007 16:48 -
xp 2Tja, dan zal het een nieuwe videokaart worden
PCI-E:
8800 GTS 640Mb edition DirectX 10 ?399
8600 GTS 256Mb DirectX 10 ?229
AGP: (jammer genoeg geen DirectX 10 beschikbaar, waarschijnlijk nooit :'()
7950 GT 512Mb ? 259
[offtopic]Gezien je leeftijd kan je je zulke dure kaarten misschien wel veroorloven :p[/offtopic]05 mei 2007 17:03 -
snipertrailHet zal AGP worden, aangezien je geen PCIe sloten hebt.
[offtopic]wat een mens allemaal moet over hebben om vista degelijk te draaien...[/offtopic]05 mei 2007 17:10 -
erwin_w[offtopic]TJa, ik bulk van het geld en weet echt niet waar ik het aan uit moet geven op mijn leeftijd.[/offtopic]
Ik heb maar weer de ATI-kaart er in teruggeplaats, kijkt een stuk rustiger.
Zal nog eens proberen om de Omega-drivers te installeren en dan laat ik het er voorlopig wel bij, weet ik meteen een leuk vaderdags kado in mei, anders heeft moeders niets te geven.
Tot nu toe wil ik iedereen bedanken voor het meedenken met mijn 'uitdaging' en het bieden van oplossingen, uiteraard sta ik nog steeds open voor ide?en.
Edit: goed nieuws, het is volledig opgelost, hoe?
Na wat gestoei met de drivers van ATI, Omega, oude kaart eruit, monitor aangesloten op onboard-videokaart (wat ook niet echt lekker liep) weer de boel teruggezet, alles drivers verwijderd, pc opnieuw opgestart, kreeg een enorm lelijk beeld met 64k kleuren (jak), weer opnieuw opgestart en de kaart opnieuw laten detecteren. Toen de Omega-drivers weer gedownload maar nu alleen de drivers geinstalleerd en niet de extra tools die erbij zaten (had ik in eerste instantie wel gedaan) en voila, mooi beeld met een resolutie van 1440x900, scherpe letters en geen haperingen bij het scrollen.
Mensen, jullie allen enorm bedankt voor alle info die ik heb mogen ontvangen.
Edit2: nou, de beeldkwaliteit is helemaal goed alleen nu is het volgende probleem ontstaan, ik krijg een foutmelding 'ati2dvag.dll' tijdens het afsluiten van het systeem.
http://www.picoodle.com/view.php?srv=img03&img=/8/5/6/f_DSC00026m_80f9730.jpg
Ik heb al gegoogled en zag als oplossing het vervangen van het betreffende .dll bestand door een oudere, dit dus gedaan maar toen kreeg ik weer 64k kleuren (weer jak).
De andere oplossingen die men bedacht had heb ik al gechecked.
Tijdens het werken op de pc krijg ik verders geen melding en werkt alles normaal.
Zal misschien wel aan de drivers zelf liggen i.c.m. Vista.
05 mei 2007 17:58