Ik heb heel raar probleem
als games speel waar je met je toetsenbord bijvoorbeeld een gozertje moet besturen reageert hij heel erg traag [2 tot 3 seconden later..].. terwijl hij dat voor heen wel deed.. maar typen etc doet hij wel normaal :S
Alvast bedankt ;)
mvg MattuZ
03 mei 2007 11:57
leviathan
Kun je ook nog vertellen wat voor spellen het zijn?
Bij online games rekening gehouden met lag?
03 mei 2007 12:14
mattuz
jah online games zoals gunz maar ook bijvoorbeeld S.T.A.L.K.E.R. of COD
03 mei 2007 12:16
leviathan
S.T.A.L.K.E.R. en Call of Duty zowel online als offline?
03 mei 2007 12:17
mattuz
jah..
03 mei 2007 12:20
leviathan
Welk toetsenbord heb je?
03 mei 2007 12:23
mattuz
het ligt niet aan mij toetsen bord..
ik heb hem bij HP gebracht want er zat een systeem fout bij allen werkt perfect typen enzo ook totdat ik een game gaa spelen want dat reageert me toetsen bord heel traag..
03 mei 2007 12:26
leviathan
Misschien kan je processor het geheel niet optimaal verwerken?
Typen is namelijk niet zo zwaar als gamen.
03 mei 2007 16:54
blacksorcerer
Slechts een ideetje:
prioriteit van het toetsenbord irq verhogen (staat meestal op 1)
Voor uitleg zie: [url]http://www.tweakwindows.nl/index.php?p=tweaks&id=334&zoeken=irq[/url]
En in dat apparaatbeheer moet je dus eerst even kijken of je toetsenbord op IRQ 1 staat of een ander nummer.
Ook al eens een totaal ander tobo geprobeerd, liefst via andere aansluiting (dus als deze USB is, dan even een PS/2 tobo testen of dat hetzelfde blijft) ?
03 mei 2007 17:11
mattuz
ik denk niet dat dat veel help mij toetsenbord en muis zij namelijk draadloos en werken via 1 klein kastje...
als nog bedank voor de moeite.. ;)
03 mei 2007 17:23
leviathan
Dan heb je alsnog onderscheid tussen USB en PS/2 toetsenbord en muis... welke heb jij?
En je denkt dat het niet werkt? Dus je probeert het maar niet? Je toetsenbord heeft toch ook drivers nodig. Daar had Blacksorcerer het over... kijk maar eens bij apparaatbeheer.
03 mei 2007 17:35
djoey
ws tobo via ps2 en muis usb
(normaal gesproken wel met laadstation+ reciever van tobo en muis)
03 mei 2007 17:36
mattuz
[quote=64974]
Hij is PS/2 en ik snap niet percies wat ie bedoelt met irq er staat wel een 1 voor maar kweet niet of hij dat bedoelt en hoe verhoog je de priorteit? ik heb http://www.tweakwindows.nl/index.php?p=tweaks&id=334&zoeken=irq gedaan maar daar is niet egt iets over je toetsenbord:S
03 mei 2007 17:45
blacksorcerer
Daar gaat het over systemclock die op 8 staat. Als je prioriteit aan toetsenbord op 1 wil geven moet je dus een DWORD met IRQ1Priority aanmaken ipv IRQ8Priority.
Was maar een idee... net als het idee dat ik nog niet zag voorbij komen:
misschien zijn de batterijen bijna leeg van je wireless tobo?
Mijn afstandsbediening gaat bijv. langzamer reageren als de batterijen tegen hun eind lopen...
heb je btw ook al een ander (niet-wireless) tobo geprobeerd?
03 mei 2007 18:04
mattuz
mijn toetsenbord geeft aan dat hij nog vol is en ik heb geen problemen met typen met vertraging of soo...
en een ander tobo helpt ook niet..
En waar moet die D-word IRQ8Priority aan maken dan? gmn in dat mapje waar je terecht kom aan het eind van die tweak?
03 mei 2007 18:26
computerfreako
ik heb dit probleem ook gehad.
heb jij toevallig ook flip 3d voor windows xp geinstalleerd? daarmee had ik het probleem.
03 mei 2007 21:18
mattuz
jup gaa ik ff uit zetteen en dan proberen.. ;)
03 mei 2007 21:44
computerfreako
oke
03 mei 2007 22:48
bj farmore
Is het al gelukt?.. het is nu ondertussen wel een tijdje geleden dat je het probeerde.
03 mei 2007 23:15
blacksorcerer
@Mattuz: ja gewoon hetzelfde als in die tweak, enige verschilletje is dus die 1 ipv de 8
@Bj farmore: niet iedereen zit evenlang of op dezelfde tijdstippen op de computer, laat staan op TW, dus zo een vraag anderhalf uur na zijn post is nogal kort mijns inziens, beetje meer geduld aub ;)
03 mei 2007 23:46
savenner
heb ik ook een keertje gehad.....
dacht ik dat het aan het spel lag.....
maar geen idee hoe het is gefixt srry
04 mei 2007 01:26
mattuz
[quote=65003]
Het help voor gunz:D die doet het weer.... ;)
Maar nu de wat zwaardere spellen nog...
zijn er mischien processen die hier tussen uit kunnen? aan gezien hij het wel doet met minder CPU gebruik... (kep 1GB werkruimte dus ik snap er nix van..)
Quote van mattuz op 04 May 2007 09:50
[quote]...[/quote]hey eventjes offtopic
[offtopic]wat is je gunz naam?en heb je xfire?[/offtopic]
[size=8][color=blue]Admin: voor dat soort vragen kun je een persoonlijk bericht naar diegene sturen via jouw of zijn profielpagina, i.p.v. dit soort offtopic posts.[/color][/size]
04 mei 2007 11:02
leviathan
Explorer kan uit, dan kun je alsnog gewoon de spellen opstarten via nieuwe taak-->bladeren.
msmsgs
wmplayer
En taskmgr natuurlijk ook
04 mei 2007 11:33
blacksorcerer
59 processen is wel erg veel. In principe kan alles uit op de processen na die Windows nodig heeft (csrss, explorer, lsass, rundll32, services, smss, spoolsv, svchost (meerderen), System, winlogon).
De rest is allemaal voor programma's die je gebruikt, waarbij je prioriteit waarschijnlijk naar beveiliging door AV of firewall zal uitgaan, maar dat kan je zelf allemaal opzoeken op google waar de processen voor dienen.
Misschien maar eens een grondige schoonmaakbeurt voor je pc meteen doen, en dan heb ik het over AV/SW, onnodige progs weggooien en schijfopruiming (als laaste defragmenteren als je dat normaal nooit doet).