Misschien gekke vraag, maar wil hem toch even stellen. Ik ben van plan om een nieuwe PC te komen, met een AMD 4600+ X2..dual core dus. Maar ben is bij mezelf gaan nadenken, en ik vrag me eigenlijk af, of ik er veel profeit uit zal halen om een dual core systeem te nemen. Ik game zelden, ik doe an photoshop, website's bouwen, en de standaard office en surf dingetjes. Filmbewerking (homefilmpjes enzo) vind ik ook leuk om te doen.
Dus mijn vraag is..:
Is het voor mij een aanrader om een dual-core te nemen, of zou ik net zo goed een single kunnen nemen?
20 april 2007 20:30
louwrens
een dual core merk je echt als je dat hebt; met opstarten, progjes laden.
Photoshop is best een zwaar progje.
die cpu heb ik beneden in de pc (familiepc:p) draait goed en met dual channel geheugen is het helemaal lkkr snel
20 april 2007 20:35
bj farmore
Het is vooral merkbaar als je meerdere praktijken tegelijk doet, elke core neemt dan een taak voor zich.
En als ik het zo bekijk doe jij denk ik wel veel taken tegelijk dus ik denk dat het bij wel te merken is:).
Maar je weet zeker dat je geen Intel Core Duo 2 wil hebben. Die zijn op het moment sneller dan de AMD.
20 april 2007 20:39
louwrens
AMD is wel goed overclockbaar en die Barcelona core van AMD zijn sneller dan Intel
20 april 2007 21:07
bj farmore
Die barcelona 4600 x2 kan ik niet vinden:S... maar wie zegt dat hij gaat overclocken??... en als hij dat wel doet dan kan hij ook heel ver komen met een Intel C2D E4300 die zijn ook heel erg overclockbaar:). Maar die keuze laat ik ook helemaal bij de TS, maar het is gewoon een advies. (ik ben eigelijk ook voorstander van de AMD alleen omdat ik het ook heb, maar de prestaties van C2D ook heel goed tegenwoordig, maar aan de andere kant: AMD maakt ook verlies:(:P)
20 april 2007 21:30
louwrens
Die Barcelona core komen binnenkort:p
20 april 2007 21:41
bj farmore
Jah... als je over die hebt, maar dat zijn volgens mij ook alweer quadcores. Dat begint ook al bijna overdreven te worden wel leuk natuurlijk:D. En die zijn qua prijzen niet te vergelijken met de 4600 X2 waar de TS over zat de denken. De prijs ligt vele malen hoger dan. Die zal wel in de 200 euro liggen als het niet hoger is en de 4600 X2 is nog maar 110 euro. En ik denk ook niet dat hij nog wil wachten tot de nieuwe uit zijn, aangezien ze het steeds meer uitstellen.
Ja, zeker doen. Dual core is toch zeker goed gericht op de toekomst en daarom zal je er ook later nog plezier van hebben. Ik zie dat je ook doet aan het bewerken van (familie)filmpjes en photoshop. Met een dual core processor zal alles toch ff een tikkie sneller gaan. Aanbevolen dus!
01 mei 2007 11:53
louwrens
Die X2 4600+ is voor jouw goed genoegm, hij draait op 2.4GHz en die AMD koeler die erbij zit hoor je bijna niet:D
Hij wordt ongeveer 32 graden idle (hangt af hoe warm het in die ruimte is) en echt full load 41 graden