[quote]Want als je hem op zo'n HDD/CD/DVD kabeltje aansluit hoeft dat rechtse ding op Uw foto er toch niet aan te zitten.. [/quote]
Nee inderdaad, die mag je er ook gewoon afhalen. Deze zit er alleen bij zodat je geen aansluiting verliest. Dus als al deze aansluitingen al bezet zijn dan kun je de cooler toch nog aansluiten.
11 april 2007 21:32
caspar
[quote=63235]
Ok, bedankt voor de informatie. Even sparen.. (klinkt raar maar ik mag niet pinnen op de bank om 'zomaar' iets te kopen..) en misschien koop ik dan ook nog een nieuwe CPU koeler met licht..
Xp 2:
Zit idd de CPU koeler al op
11 april 2007 21:35
xp 2
Dus er zit geen chassis fan connector op dat mobo
Ik zal morgen mijn pc eens opengooien :p
11 april 2007 22:15
louwrens
ik hoef mn kast niet open te gooien:p
zit window in:p
als ik er doorheen kijk, zie ik m zo zitten
zit al een kabeltje naar de CHA-FAN
11 april 2007 22:29
blacksorcerer
[img]http://www.overclockers.co.nz/product/cables/YM33MF-10.jpg[/img]
Als additie op mijn andere post met de 3pin-to-molex, hier een andere mogelijkheid, de 3pin-Y-splitter ;)
Er zijn ook nog meer variaties, maar die 2 zullen het handigst voor je zijn.
(Deze splitter kun je op de fanheader van je cpu stoppen en vervolgens 2 fans ipv 1 aansluiten.)
12 april 2007 00:11
caspar
[quote=63245]
Ziet er erg kort uit, maar mijn koeler heeft natuurlijk ook een kabeltje er aan zitten. Ik kijk even naar de prijs want ik denk dat de Y-splitter goedkoper is aangezien de grootte.
12 april 2007 07:10
djoey
let wel op met zo'n splitter kan de rpm van de cpu fan niet meer afgelezen worden..
12 april 2007 08:36
blacksorcerer
Wel, want bij deel van de splitter gaat het gele draardje die daarvoor zorgt ;)
Of het mogelijk is het voltage dan nog te regelen met bijv. Speedfan dat weet ik niet, maar uitlezen zou iig wel moeten kunnen. Moet je de natuurlijk wel de cpu fan daarop aansluiten...
12 april 2007 12:21
djoey
nee.. kan niet. tenzei je er maar 1 fan aanhangt. als je er 2 aanhangt kun je de rpm niet meer aflezen.
12 april 2007 13:04
blacksorcerer
Waarom niet dan, ik heb zelf alleen molex converters en fanmates, dus ik kan het hier niet testen, maar als de gele draad de rpm afleest en dit van slechts 1 fan doet, namelijk die waar de gele draad naar toe loopt, dan lijkt het mij zo klaar als een klontje dat hij daarvan gewoon de rpm van doorgeeft.
Anders heeft het toch ook geen nut om die gele draad er nog aan te hangen ^o)
Ik zou eerder verwachten dat je door ene fanmate de rpm niet meer kan (correct) aflezen, maar zelfs hierbij werkt het gewoon.
Maar ik vraag me wel af wat voor (technische) onderbouwing je dan hebt waarom hij het bij 1 fan wel zou doen, en bij 2 fans (waarvan 1 op de gele draad) niet??
(beetje offtopic wel, aangezien de TS wellicht niet eens interesse heeft in rpm aflezen, laat staan regelen met speedfan :-#)