-
easyboarder
Hallo,
Ik heb een S-video --> Scart kabel gekocht, en die aangesloten op mijn tv. Het probleem is nu dat ik alleen maar zwart/wit beeld heb. Kan iemand me hiermee helpen? ik wil graag kleur...
alvast bedankt.
01 april 2007 16:23
-
snipertrail
ik heb dit ook al gehad, maar ben al vergeten hoe ik dit heb opgelost:p
01 april 2007 16:41
-
roy92
Kijk
hier is even, het helpt geheid. Heb het zelf ok zo opgelost. Voortaan eerst even de search gebruiken.
01 april 2007 16:48
-
easyboarder
heb ik mijn kabel dan voor niets gekocht..? het is 1 lange kabel met aan de enhe kant een S-video plug (4 pins) en een audio plug, en aan de andere kant een scart stekker. is het niet mogelijk om met deze kabel kleur beeld te krijgen???
help a.u.b. ik kijk hier namelijk al een tijd naar uit en er zit wat haast achter...
01 april 2007 17:25
-
louwrens
laat eens een foto van die stekkertjes zien
01 april 2007 17:27
-
roy92
Jup hoogstwaarschijnlijk voor niks gekocht. Wat je zou kunnen proberen, is een beetje kloten met de instellingen, maar ik ben bang dat het niet veel oplevert.
01 april 2007 18:11
-
easyboarder
Dit is de kabel die ik nu dus heb:
[img]http://members.home.nl/kruimeldiefhouder/Afbeelding 001.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/kruimeldiefhouder/Afbeelding 002.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/kruimeldiefhouder/Afbeelding 003.jpg[/img]
Er zitten dus 4 pinnetjes op de s-video stekker. Wat is het nut dan van deze kabel als het geen kleur kan doorgeven...?het moet toch wel mogelijk zijn?:s
01 april 2007 18:23
-
louwrens
de s-video uit je graka is 9-pin
zie foto, die kabel werd standaard bij mijn graka geleverd:
[img]http://members.home.nl/louwrensvv/P4017768.JPG[/img]
01 april 2007 18:34
-
easyboarder
Klopt. kan ik dan beter een 9 pins kabel gebruiken en die aan zo'n composite blokje koppenen (die in de scart gaat)?
01 april 2007 18:57
-
louwrens
als je die 9-pins gebruikt heb je kleur
01 april 2007 19:00
-
easyboarder
Is er geen converter of iets te krijgen die ik kan gebruiken met mijn kabel...??
01 april 2007 19:27
-
ali
Scart aansluiten kan wel. Je hebt er toch dan een programma voor nodig? Zoals Home Cinema pakket of Pinnacle systems pakket?
01 april 2007 19:41
-
leviathan
Bij mij zit het S-video 9 pins --> S-video 4 pins (convertor bij videokaart) --> scart en het werkt goed, iig geen speciale software voor nodig.
01 april 2007 19:51
-
louwrens
die kabel ja, zie mijn foto, dat is 1 kabel 9 pins naar 4 pins
01 april 2007 19:52
-
easyboarder
oke thnx ik ga het eens navragen op mn werk en hoop dat ik er dan uit komheel erg bedankt alvast allemaal!
01 april 2007 19:58
-
xp 2
Ik heb ook zo'n 9-pins uitgang op mijn graka.
wordt verdeelt onder 4 aders S-Video en 5 andere voor
Component (niet te verwarren met composiet!).
Geven allebei kleur, maar geen geluid...
01 april 2007 20:07
-
easyboarder
geluid hoef ik ook niet, dat laat ik wel via mn speakers gaan (PC)..
EDIT:
Ik heb een ander kabeltje gehaald, hiermee krijg ik wel beeld in kleur gelukkig, maar tijdens het werken in XP zie ik niets op de tv. Ook niet als ik meerdere schermen heb ingesteld (weet hoe dat moet want heb vaker dualscreen gewerkt, alleen nooit met een tv). In Vista heb ik wel beeld in Windows.. Hoe kan ik dit verhelpen? iemand met ditzelfde probleem? Heb de zoekfunctie al gebruikt, ma kon hier niets over vinde..
01 april 2007 20:09
-
blacksorcerer
Lukt het wel met Clone?
En dan eventueel Overlay aanzetten.
M.a.w. woorden, is er uberhaupt beeld te tonen op het scherm in XP?
Gebruik je dezelfde versie drivers op XP als in Vista (ik weet niet of dat totaal verschillend is :-#)
03 april 2007 21:23
-
louwrens
In Control Panel moet je TV dwingen ofzo inschakelen
je moet gewoon ff in Control Panel kijke staat in Configuratescherm
03 april 2007 22:15
-
easyboarder
@ Blacksorcerer
Met clone lukt het ook niet, en voor Vista zijn het andere drivers.. die werken (als het goed is) niet op XP. Bij het laden van XP krijg ik wel beeld. Het laad balkje etc. het login scherm zie ik net niet meer. Overlay heeft ok geen nut..
@ Louwrens
TV dwingen staat er niet meer, maar wel 2 knoppen:
1. TV Wizard
2. Display Wizard
Beide hebben geen effect, en heb de juiste instelling gebruikt (B/PAL)
Ik wil persee XP blijven gebruiken, en het MOET gewoon werken..
PS.
Als ik het secundaire scherm (mn TV dus) van resolutie laat veranderen flikkert het wel een paar keer (van die witte strepen) en dan vervolgens weer zwart.
03 april 2007 22:47
-
louwrens
probeer eens je Hertz omlaag te doen
ik weet niet wat je nu hebt
en als je die kabel erin hebt en dan reboot wat gebeurt er dan?
04 april 2007 22:23
-
xp 2
Via S-Video moet je de resolutie laag zetten, want onze TV onderseunt maar iets van 400 bij 600 ofzoiets via S-Video, En als ik hem via DVI verbind kan ik tot 1080p (HD!) gaan...
Kijk ook eens of het vakje "het windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor" aanstaat.
05 april 2007 09:28
-
easyboarder
Heb ik aan staan, en ik weet wat mijn tv aan kan. 800x600 zou optimaal zijn voor een tv. (iets ouder ding). He\rtz omleg zetten hielp niet, maar iets anders wel.. Ik wilde al een tijd mn hdd leeg gooien, en heb dat dus bij deze gedaan. Na een fresh install en de nieuwste drivers etc. heb ik beeld op mn tvonder XPin kleur nog wel XD dus ik denk dat het op ??n of andere manier aan de driver lag.
Toch bedankt allemaal!!!
05 april 2007 22:41
-
blacksorcerer
Goed dat het uiteindelijk dan toch gelukt is, ook al was het op een minder praktische manier...
Ik wou paar maanden terug Clone op mn TV doen, en dan overlay aan, zodat ik er films vanaf de pc op kon kijken. Dit wilde niet met de wizards van het nieuwe NVidia menu werken, maar wel met het oude, klassieke menu ^o)
Misschien dat dit ook een probleem bij jou is geweest, maar ik neem aan dat je na de fresh install weer gewoon op precies dezelfde manier alles hebt ingesteld, dus dan is dat al niet meer van toepassing...
ik gebruik overigens alleen een kabeltje dat met een oude videokaart eens meegeleverd werd, dat direct van s-video naar video composiet (tulp) gaat, dat ik vooraan in de tv stop, geluid gaat via 2.1 set van de pc
[img]http://www.techexcess.net/images/products/composite-s-video-cable_medium.jpg[/img]
Erg simpel. maar nadat ik wizard in klassieke modus deed, werkt het perfect en in goede kwaliteit kleur
05 april 2007 23:31
-
louwrens
05 april 2007 23:34
-
easyboarder
Ik heb nu ook een s-videokabeltje met een tulp stekker aan de andere kant. aangesloten op zo'n composite (of hoe heet dat) blokje.
Ik gebruikte in eerste instantie al het klassieke interface van Nvidia, vind ik een stuk overzichtelijker. En na de fresh install inderdaad precies hetzelfde gedaan. Ben blij dat het nu werkt
06 april 2007 08:57