Deze week publiceer ik een reeks berichten over de ervaring van vrouwen met bewegen tijdens en na de zwangerschap. Er is de afgelopen maanden een reeks spraakmakende sportvrouwen blijven trainen en concurreren. Maar hoe zit het met reguliere actieve vrouwen? Deze week interview ik een hardloper, zwemmer, triatleet en yogaleraar.
Laura Stewart, hardloper, 23 weken (5 1/2 maanden) zwanger.
Vóór de zwangerschap liep ik het winterse langlaufseizoen, trainde ik tussen de 20-30 mijl per week, en kwam ik erachter dat ik een plekje kreeg van mijn runclub de London Marathon, dus ik maakte me op voor een training waar ik op hoopte krijg een grote PB. Ik fietste ook elke dag van en naar mijn werk en af ??en toe zwom ik.
Ik had echt geluk toen ik voor het eerst ontdekte dat ik zwanger was om met mijn geweldige huisarts te spreken wiens advies was: "Blijf gewoon doen wat je doet zolang je je goed voelt, maar maak geen eigen mayonaise", (wijze woorden voor iedereen echt).
Ik wist dat ik me niet aan marathontraining zou kunnen binden, dus weigerde ik de inzending. Maar bleef een paar keer per week rennen, een beetje langzamer dan normaal hoor. Ik bleef onze club langlaufwedstrijden houden, acht races uitvoeren tijdens de zwangerschap, waaronder de Southerns en de nationale kampioenschappen die, ik ga niet liegen, behoorlijk slechte kont voelde.
Ik bleef de eerste twee maanden fietsen naar mijn werk en bracht een TfL Baby on Board-insigne op mijn rugzak.
Nike Air Max 2017 Mens Ik merkte niet dat voertuigen anders handelen en er kwam een ??moment dat het risico om geraakt te worden door een voertuig, deur of voetganger te groot werd om door te gaan. Het maakte me echt boos dat ik iets moest opgeven waar ik zoveel van hield, niet vanwege mijn eigen grenzen, maar vanwege onveilige infrastructuur. Ik schreef een brief aan mijn plaatselijke gemeenteraadslid en Will Norman, de Walking and Cycling Commissioner van Londen, waarin ze de echte impact van hun (gebrek aan) veilige fietsinfrastructuur uitlegde en ik voelde me een beetje beter.
Ik had altijd verwacht actief te blijven tijdens de zwangerschap en daarna, maar ik had nooit echt een duidelijk beeld van hoe dat eruitzag. Ik denk dat het veel zegt over wie ik volg op sociale media, maar ik heb veel zeer actieve en zeer zwangere vrouwen gezien, dus
Nike Cortez Femme het leek me een normaal iets om te blijven doen.
Ik merkte echter dat ik vanaf de eerste dag van nature begon met een meer dagelijkse benadering van alles in het leven, inclusief lichaamsbeweging, en deed wat ik elke dag voelde in plaats van vooruit te plannen. Op dit moment heb ik algemene wekelijkse doelen voor activiteit, waaronder elke week een normale yogales, een zwangerschapsyoga, een duik en een reis naar de sportschool. Sommige weken is de sportschool slechts vijf minuten op de loopband en een paar muur squats, of de yogales vindt niet plaats.
Voor mij was het ongeveer vier maanden toen ik echt het letterlijke gewicht van zwangerschap begon te voelen. Het dragen van een steeds groter wordende bowlingbal in mijn bekken werd steeds ongemakkelijker en mijn zwemkleding werd uitgerekt tot hun capaciteit. Ik luisterde eerder naar mijn lichaam, maar sindsdien maakt mijn
Nike Air Zoom Pegasus 33 Damen lichaam luid en duidelijk wat het wil en ik werk daar gewoon omheen.
Er zijn veel geweldige zwangerschapsyogalessen in de buurt en iedereen in de NHS beveelt wandelen aan, maar verder zijn er zo weinig coaches en PT's die ervaring hebben met het trainen van vrouwen tijdens de zwangerschap. Ik hoop dat ik mijn woorden binnen een paar jaar opeet, maar er is echt een enorme kloof in de markt. Ik heb een paar boeken over actieve zwangerschap gelezen, maar vond ze ofwel gericht op basisdoelen voor beginners of pseudowetenschap en volledige suggesties zoals het opgeven van tarwe (alsof).
Zoals ik hierboven al zei, was het beste advies dat ik kreeg "blijven doen wat normaal is voor jou" en wanneer ik high profile sportvrouwen zie doorgaan met hun normale, maakt het me gelukkig. Ik vergeleek mijn training niet met die van Gwen Jorgensen tijdens haar Olympische jaar, en nu ook niet.
Nike Air Pegasus 83 Womens Dus ja, ik denk dat iedereen die op enig niveau zijn normale gang gaat, zwangerschap gaat destigmatiseren.
Als je erover nadenkt, zijn al deze zogenaamde regels over zwangerschap verzonnen door mannelijke artsen als een one-size-fits-all benadering van de bevalling, en ik heb nog geen vrouw zoals ik in het leven ontmoet, dus waarom zou hebben we dezelfde maximale hartslag tijdens de zwangerschap?
Ik denk dat veel van de druk op vrouwen komt door het gebrek aan informatie, en uiteindelijk deze beslissingen zelf te moeten nemen. Meer normaliseren, meer informatie en meer Grand Slam-winnaars kunnen alleen maar leiden tot gezondere vrouwen, gezonde zwangerschappen en gezonde kinderen.
Laura heeft me niet gevraagd om dit laatste stukje te schrijven, maar ze was een enorme bron voor mij tijdens de zwangerschap. Ze is een niveau 3 Pre & Post Natal gekwalificeerde PT en nog belangrijker een coach die ervaring heeft met het werken met vrouwen. Het was van onschatbare waarde om iemand idee?n te laten stuiteren en middelen te krijgen.