Alleen bij Louwrens gaat het geheugen niet mee met overclocken bij mij gaat het geheugen wel mee,
Ook al zet ik hem op 266;)
12 maart 2007 17:10
bj farmore
Ik heb er ook DDR400 inzitten, maar met me processor op 2.2Ghz(3200+) gaat die draaien op 440Mhz draaien veel hoger kan die niet meer met een beetje goeie timings. Ik heb me processor nu op 2.5Ghz(38 en stressed ongeveer 50, met de kast open:() draaien. Me geheugen op DDR333, maar door de verhoging draait het nu op 415Mhz in plaats van op 333Mhz. Vind het wel jammer dat je de snelheid van je geheugen ook niet zelf kunt aanpassen.
Dus ik heb 25% winst op me processor, zo kun je ongeveer ook wel uitrekenen wat voor je processor je hebt denk ik -> 1.25 x 3200 = 4000 dus je zou kunnen zeggen dat ik nu ongeveer een 4000+ heb;)
12 maart 2007 17:15
louwrens
wat voor koeler heb je?
ik heb een Zalman zie profiel;)
kheb mn cpu nu 20% volgens EVEREST Ultimate screenie
12 maart 2007 17:19
gerbenkwakkel
Ik kan mijn PCI ook clocken dat heet een zogenaamde PCI Latency Timer,
Die staat standard op 64 maar in vele tutorials zeggen ze dat die op 33 moet, maar ik kan alleen maar kiezen uit,
32, 64, 96, 128, 160, 192, 224 en 248 dus welke moet ik kiezen?
Want meestal laad Windows XP in de bootscreen de Hardware dus misschien restart die omdat hij misschien een bepaalde hardware niet goed laad?
12 maart 2007 17:42
bj farmore
Ik weet daar zelf niet zo veel van, maar ik heb gelezen dat de beste resultaten te halen zijn als het tussen de 32 en de 128 ligt. Dus ik denk dat je met 64 goed zit.
Dit vond ik ook op internet: 'De latency timing is een instelling die bepaalt hoelang ieder apparaat of kaart die via de PCI bus toegang heeft gebruik mag maken van deze bus, voordat een andere kaart weer toegang krijgt.'
Dit heeft ook betrekking op de performence van je AGP videokaart, als die zo staat is die dus wel goed.
@louwrens.. als je het tegen mij hebt?... ik heb een Artic Cooling Freezer 64 (niet pro-versie), wil ooit nog overgaan op de Zalman CNPS 9500. Die zorgt voor beter cooling dan die van mij en voor beter airflow.
@GerbenKwakkel.. heb jij wel een goede koeler?.. anders moet je misschien een keer overgaan op een andere, dat je daar misschien betere prestaties mee haalt.
12 maart 2007 19:01
louwrens
@ Bj farmore: had het tegen jouw en Gerben:P
die zalman zijn vet
en koelen super, ik ben ook aant overclocken wel gemerkt denk ik:p
de graden veranderen niet eens:D
12 maart 2007 19:56
gerbenkwakkel
Vaag is mijn processor wel,
Als ik de FSB tussen de 190 a 200 zet dan start windows in de bootscreen opnieuw op,
Nu heb ik hem 100% stabiel draaien op 219, en nu doet die het wl goed,
Wast zal het probleem zijn?
15 maart 2007 20:58
bj farmore
Geen idee:S... maar ik zou nog wel even testen of superpi ook werkt zonder foutmelding, dan weet je ook zeker of die stabiel loopt. Als die wel een foutmelding maakt dan zou het wel eens kunnen zijn dat bepaalde processen niet goed lopen...
15 maart 2007 21:39
gerbenkwakkel
Ik test nu al 2 uur met een stabiliteits programma genaamd Orthos die loopt als dik 2 uur op groen,
Op 57 graden dus nog gewoon goed stabiel en SuperPI geeft geen fouten dus...:D een ander probleem misschien?
15 maart 2007 22:38
louwrens
57 graden?:P nog 3 of iets meer erbij en je pc valt uit die cpu overheat protector he
bij mij valt ie bij 60- of 65graden uit