nVidia NX en FX-kaarten
maart 2007
-
sjzIk heb hier een tijd op Gegoogle'd, gezien ik dacht dat het wel snel gevonden zou zijn, maar nee hoor... Ik ben dus echt geen goede Google'er, zo blijkt. Bah.
Jullie zullen ongetwijfeld het verschil onmiddellijk weten... (euh, hopelijk? :P Ja toch? :P )
Mijn 'o-zo-ingewikkelde-en-zeer-belangrijke-vraag' is als volgt: wat is het verschil tussen een nVidia FX- en een NX-videokaart?
Ik had vroeger een (MSI...) nVidia GeForce FX 5500, 128 mb kaart. Met mijn vernieuwde computer (zie profiel) heb ik een (MSI...) nVidia GeForce NX 7300, 256 mb grafische kaart.
Het vreemde is... Deze komt niet in de lijst van nVidia voor:
http://www.nvidia.com/object/93.71_winxp_32_supported.html
De driver werkt prima hoor. Mag ik afleiden dat NX vrijwel hetzelfde als FX is? Ik hoop trouwens, dat is namelijk het 'nut' van deze topic, dat iemand me kan uitleggen wat nou het verschil tussen "NX" en "FX" is, buiten het feit dat "NX" niet in nVidia's lijst voorkomt.
Vriendelijk bedankt, en sorry mocht dit te gemakkelijk zijn om op te zoeken :$05 maart 2007 17:50 -
louwrensNX gebruikt MSI
EN gebruikt ASUS
die 2 merken hebben hun eigen naam voor hn videokaarten:p
http://www.alternate.nl/html/shop/productListing4C.html?group=manufacturerName&cat1=9&cat2=256&cat3=000&treeName=HARDWARE&Level1=Grafische+kaarten&Level2=PCIe&Level3=nVidia&05 maart 2007 18:06 -
sjz:o Waarom doen die dat nu weer? Waar is dat toch goed voor... Maar ik mag dus ervan uitgaan dat mijn kaart hetzelfde is als het FX-model van nVidia.com ?05 maart 2007 21:32
-
bj farmoreAls het klopt wat Louwrens zegt(ik denk van wel maar nog nooit van gehoord) dan zijn het dezelfde chipsets en zijn de drivers gewoon hetzelfde.05 maart 2007 21:37
-
leviathan[quote=60941]Nvidia maakt de chipset van de kaarten, en geeft de ingredienten door, en ASUS en XFX bijvoorbeeld, die bakken het dan af.05 maart 2007 21:43
-
xp 2[quote=60941]
Om te laten zien hoe de kaarten hun kloksnelheid ingesteld staat
dit is zoals GS, GT, GTS en GTX
[offtopic]denk ik toch :p[/offtopic]06 maart 2007 15:42