Ali heeft AGP, dus bovenstaande link is misschien wel handig.
De 9600Pro zal iig niet beter zijn als je 9800XXL, die XXL zit denk ik ergens tussen de 9800Pro en 9800XT in.
De ATI Radeon X800 is bijvoorbeeld beter, hier zelfs een GTO versie (tussen XL en XT versie in) voor 80 euro.
Als je echt niet gaat gamen, dan zou ik zelfs een NVidia Geforce 6200 (vanaf 36 euro) of een ATI Radeon 9250 (vanaf 31 euro) nemen.
Als je toch een wat beter kaart wil, maar rond de 40 euro, kan je misschien beter even op Marktplaats/Ebay etc snuffelen ;)
04 maart 2007 16:20
xp 2
4200Ti heb ik eerst gehd, kan je NFSMW op medium detail spelen.
04 maart 2007 16:29
denmen
ik zou zelf voor de 7300 gaan vanwege ik genoeg gezeur heb gehoord over de cooling van Sapphire, maar als je toch op zoekben kan je beter voor deze gaan http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAXN73
deze is niet zo duur en een goed type
veel suc6
04 maart 2007 16:47
masterwillems
jij raad iemand de x1300 aan? zou ik nooit kopen voor wat dan ook, veels te langzaam voor het gewone werk...mischien voor een opatje in de 80/90 die die snelheid gewend is maar...nee dan kan je beter de 9800 nemen.
04 maart 2007 19:10
easyboarder
GEEN 7300!! niet die in elk geval! Waarom? Hij beschikt over turbo cach, wat wil zeggen dat hij RAM geheugen weg haalt vor video gebruik. Het is echt een kaart voor Oma's die een pc hebben voor hun bankzaken... serieus.. zelfs voor een paar games is dit een klote kaart... Ik zou inderdaad ff doorsparen voor een betere, of zelfs voor een nieuwer mobo, aangezen je nog AGP hebt. Daar is binnenkort helemaal niets voor te krijgen. De productie gaat er sowieso uit en dan is alleen nog uit oude voorraad van winkels te kopen.
Dat zou ik doen, dan maar iets langer wachten
05 maart 2007 01:19
blacksorcerer
De TS wil vraagt w?l welke kaart beter is dan de 9800XXL, m??r hij zegt tevens dat het niet voor games is...
Beetje verwarrend misschien, dus de TS kan daar beter wat duidelijk licht op schijnen wat hij precies wil met de kaart.
Voor 30 euro heeft hij al een kaart waarmee hij DVD kan kijken en verder normaal gebruik, wat vrijwel gelijk staat aan een on-board kaart waar je hetzelfde mee kunt.
Wil hij echter ook HDTV, video-editten of huidige games spelen, dan zal hij toch meer geld uit moeten geven en zal dat voor AGP vanaf 80 euro zijn voor een degelijke kaart.
05 maart 2007 02:02
ali
Jah sorry, is ff wat onduidelijk. Ik wil gewoon een normale kaart waar ik normaal een DVD je mee kan afspelen. Als ik nu een film kijk, kan ik soms niet fullscreen, want dan hapert het beeld, en als ik vooruit spoel, blijft het ff tjes vastlopen en dan loopt het weer verder. Deze dingen wil ik dus niet.
Ik heb een AGP aansluiting.
Verder wil ik dat het met Office 2007 ook goed draait en dat ik de PC lang kan gebruiken zonder dat beeld uitvalt
Budget ligt zo rond de 60 euro, want moet hem zo snel mogelijk hebben.
Heb er weer een paar uitgekozen.
Dus als je ff wilt zeggen welke van die twee kaarten hierboven volgens jouw goed is voor mij en daarbij je keuze ff beargumenteert, zou dat mij enorm helpen. ;)
05 maart 2007 16:31
bj farmore
De AX800XL is de betere, maar dat is ook weer PCIe x16. En jij hebt volgens mij nog steeds AGP dus dat gaat niet passen.
05 maart 2007 16:44
masterwillems
de x800 is beter dan de 6200 zou dan voor de x800 gaan.