Yo, ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht en CSS, half-life 2 en half-life 2 deathmatch via steam gedownload. Nu, wanneer ik half-life 2 opstart werkt alles normaal, maar wanneer ik CSS of Half-Life 2 DM opstart, gebeurt er dit:
1= Beide spellen starten zonder problemen op
2= Ik krijg ongeveer 1sec een laadscherm en dan
3= blijf ik gewoon op een blauw/zwart scherm staan
Het rare vindt ik dat het alleen met de online spellen gebeurt en niet met Half-Life 2 !
Dit zijn de onderdelen in mn pc:
512MB RAM
150GB geheugen
Intel Graphics Integrated
Intel pentium 4
3.20 GHz
kan iemand me plzz helpe ??
03 maart 2007 11:57
masterwillems
512mb is een beetje weinig (niet dat hij het niet zal trekken) wat voor een voeding heb je? (merk aantal watt)
03 maart 2007 12:38
blacksorcerer
Die 512MB zouden niet zo een probleem moeten zijn, de Intel Graphics die hij on-board heeft echter wel.
Dat is leuk voor video kijken en kleine spellen op je pc, maar ik een spel zoals CSS zal daar niet fatsoenlijk op kunnen spelen.
De TS zegt echter dat met HL2 alles goed gaat en met de online games niet, dus blijkbaar kan hij het grafisch wel aan op dat niveau...
Hetzelfde wat betreft de voeding, als die HL2 aankan, kan hij ook de andere 2 aan, al zeker met slechts het opstarten ervan.
Wat je kan proberen voor de andere spellen, is het updaten van de drivers voor je integrated graphics (op je mobo site of Intel site te vinden) en eventueel de FAQ van Steam bekijken, of soortgelijke problemen zich hebben voorgedaan en wat de oplossing daar is.
Ik neem aan dat je ook de laatste DirectX 9.0c hebt?
Zo zonder foutmelding, en een offline game op zelfde niveau die wel werkt, kan het vanalles zijn...
03 maart 2007 12:56
louwrens
wou ik ook net zeggen
onboard is gewoon voor 'standaard' mensen, basic pc's
voor de gamer is een losse vereist.
03 maart 2007 13:23
snipertrail
het merk is Asus-Tybotech Darkline 6001-C43, Power supply 300Watt + 12cm Fan
maar als ik een nieuwe videokaart zou kopen welke zou ik het best nemen, een tamelijk goeie, voor een mooie prijs..
thxzz
03 maart 2007 13:24
blacksorcerer
Dat ligt eraan of je moederbord een AGP of PCI-E slot heeft voor videokaarten?
Dit kan je waarschijnlijk al in het mobo-boekje vinden, of op de website van de fabrikant.
Als je echter geen boekje hebt en de naam niet weet, kun je dit het beste achterhalen met een progje zoals Everest Home Edition.
Maar je weet nu niet zeker of dat je probleem is.
Hoe goed presteerd (vloeiend of stotterend) het met HL2 dan, die het blijkbaar wel doet? (en ziet het er ook enigzins nog mooi uit?)
03 maart 2007 13:57
snipertrail
ja, waar moet ergens kijken bij dat progje en HL2 gaat vloeiend ;)
04 maart 2007 19:40
blacksorcerer
Everest openen en dan link klikken op:
Scherm > GPU
En dan staat bij Bus-type ?f AGP ?f PCI Express.
Laat maar horen wat er staat, en laat ook weten of je een eventueel budget hebt voor een nieuwe kaart ;)
Je kan zelf ook beginnen met wat kijken naar test van bijvoorbeeld Hardware.info en TomsHardware.com bijvoorbeeld.
04 maart 2007 20:14
snipertrail
hoi, sorry hoor, maar bij scherm > gpu staat er gewoon niets, hier is een screenshot
Ownee natuurlijk niet want je hebt nu on-board :-# niet zo over nagedacht...
Maar als het goed is staat het wel bij Moederbord > Moederbord > Moederbord Technische Informatie > Expansie Slots
Ik heb PCI-Express x16 op mijn mobo (SLI, dus 2x zelfs), en daar staat bij mij dan: 2 PCI-E x16
Bij jou zal dan ook wel staan, of er staat AGP. Er zal zowiezo ook PCI staan, maar dat is niet hetzelfde als een PCI-E x16 slot.
04 maart 2007 20:42
snipertrail
euh sorry hoor maar ik kan niet verder dan Moederbord > Moederbord
Moederbord Technische Info staat er niet bij
als hij halflife2 wel vloeiend kan spelen zal het volgens mij niet aan videokaart liggen maar meer iets in de trent van netwerk verbinding
04 maart 2007 21:18
louwrens
@Snipertrail: dan moet je ff de Ultimate versie downloade.
dat probleem had ik ook, ik kon met de Home Edition mn GPU dingen niet bekijken en met de Ultimate wel
04 maart 2007 23:25
snipertrail
zou het kunnen dat dit bij 'Systeemslots' staat want daar staat bij: PCIE X16 slot = slotaanduiding ?