Je kan er geloof ik ook ??n in je window stoppen, er zit recht tegenover je cpu een ''gat'' in de zijkant van je kast
31 januari 2007 21:21
lefetec
ok kzal er wat cooling bij in steken dan moet ik aleen de videokaart nog zien te overkloken
31 januari 2007 21:28
d3nnis89
Wat betreft die tweak voor je Hardeschijf.
Die heb ik geplaatst!!
Heb hem zelf ook ingevoerd, maar heb nergens last van.
Weet bijna zeker dat het daar niet aan ligt.
Denk dat je de temperaturen in je PC niet al te serieus moet nemen aangezien sommige dingen niet kloppen.
31 januari 2007 22:18
louwrens
je kan beter voor het zekere, dan het onzekere gaan.
31 januari 2007 22:28
lefetec
ja nee da heb ik niet gezegd mss dat da het kon zijn maar ik zeg niet dat het zo is he
maja hoe moet ik nu die videokaart overkloken als iemand dat weet ik heb "rivatuner" gedonload zoals jullie gezegd hebben maar hoe moet het nu verder hoe overklok ik het met dat program ?????
i.p.v. heel veel vraagtekens erachter te zetten, zou je eens google kunnen openen, wat al mooie en duidelijk resultaten opleverd voor beginners.
Daarnaast is er maar 1 manier om erachter te komen of temperaturen kloppen, en dat is je vingers erop houden.
Mijn moeder heeft ook een FS Scaleo (600) waarvan de HDD in de zomer altijd behoorlijk warm wordt doordat er geen airflow is. De CPU en mobo blijven wonderswaardig meestal wel binnen de perken.
De videokaart (ATI 9800 Pro of XT) die erin zit wordt extreem warm, dus een nieuwe koeler als je beetje fatsoenlijk wil overclocken lijkt me dan wel verstandig.
Maar verwacht maar niet dat er veel extra uit te halen valt, wat zal resulteren in een pc zonder garantie, maar met een overclock waar je in de performance niets van merkt.
Ik wil je niet van overclocken afhouden, want ik doe het zelf ook en heb er wel degelijk profijt van, en draai dat lange tijd zonder problemen en met zeer goede temps.
Echter komt er toch wel wat bij kijken en het verstandigst lijkt me gewoon dat je bij volgende onderdelen of pc, je dara op let, mocht je die een tijd later ook willen upgraden of overclocken.
Dit is (naar mijn mening!) een vrij nutteloze klus, tenzij je er meer geld in wil steken, en wat jou betreft, ook bereidt bent eens wat meer zelf uit te zoeken, want dat is nu toch ver te zoeken.
01 februari 2007 00:04
lefetec
ik heb al op google gezocht ok ze zegge download dit download dat en dat was het let op voor de cooling let op voor onstabiliteit enzovoort. maar er staat nooit van wat je moet veranderen oftewel ben ik gewoon slecht in dinge opzoeken. in ieder geval bedank voor de hulp tot nu toe ik zie da ik te veel gevraagd heb dus ik zal het wel verder oplossen jullie hebben het zelf al gedaan en weten hoe het moet maar het enigste wat de meesten zeggen is kijk google dus heefd het geen zin meer om hier iets te gaan vragen (dat is mijn gedacht) jullie zeggen wel van download "rivatuner" maar de uitleg geven van hoe je het moet doen da is presies wel te veel gevraag. dus oftwel zegd ge nu van ik geefd ne uitleg hoe ge het moet doen oftewel moogde ge deze topic sluiten want dit heefd geen zin (Dat is mijn mening)
nu weet ik bijna het zelfde als van toen vraag 1 het enigste is at ik nu weet da ik zeker niet boven de 60 C mag gaan en ja download "rivatuner" (waarmee ik niks ben zonder uitleg)
dus oftewel help ge oftewel hoefd het niet voor mij dan had ge van vraag 1 al moeten zegge zoek het uit op google maar niet halve uitleg geven en daarna zegen van zoek het op google wat da ik heb geprobeert
Blacksorcerer: Ik wil je niet van overclocken afhouden
zo kwam het al zeker niet over bij mij!!
bedank voor de meeste broeders van hier
Edit: ik heb bijna geen zin meer in het overkloken wegens somige reactie?s
khad gehoopt dat jullie me konden helpen met men videokaart te overkloken
maarja voor somige is het te veel gevraag en de moderator overtreed zijn eigen regels zelfs. mss niet met opzet maar hij doet het wel (: (Blacksorcerer)
Blacksorcerer kun je invervolg mss beetje moeite doen voor uitleg geven zoals in de regels staat van je
en niet dingen zeggen over je moeder haar pc wat dat mij helemaal niet helpt
(dit is mijn mening) tink about it
je kun soon nog de naam van de topic veranderen naar: Dit is (naar mijn mening!)
respecteer je eigen regels vriend :):):) of veranderd ze!!!
khoop dat ge de volgende keer wat meer uitkijk met wat je zegd!!!
voor de rest nog sry voor mijn mening te zeggen maar dit moest er gewoon uit (kheb vandaag ne hele slechte dag gehad zoals ge kunt zien)
Edit: Helpen-------------------------------------------------Of-------------------------------------------------zoek het maar uit
5. Rivatuner
Use Rivatuner for overclocking, it has 2 very useful options that can be enabled in the power user tab.
- Disable internal clocktest -> waarde 1 !
- Disable any kind of throttling by forcing 3D performance clocks (http://www.vr-zone.com.sg/index.cgi?i=1582&s=3 thanks to Shamino)
01 februari 2007 08:04
blacksorcerer
hmm, blijkbaar begrijp je een paar dingen niet helemaal.
Heb je uberhaupt al eens op de link geklikt waar ik het woord Google gebruik?
Als ik daar bijv. het 2e resultaat aanklik van PcStats, dan zie ik daar toch duidelijk wat je moet doen in RivaTuner, en zelfs ook nog meer mogelijkheden om je kaart over te clocken (coolbits, ATI Tool etc).
Lijkt me niet dat ik dat moet gaan kopi?ren en hier gaan plakken als het daar al staat he?
De PC van mijn moeder heeft er toch wel mee te maken, aangezien het aangeeft dat de Fujitsu Siemens Scaleo's niet bepaald geweldig in elkaar zitten wat betreft airflow.
Ik kan vanachter mijn bureautje hier, niet weten hoe ver jouw videokaart kan overclocken, dus het enige wat je kunt doen bij overclocken is het met stapjes verhogen van core en memory clock van de videokaart.
En hoe je dat precies doet, staat op veel plaatsen op internet, en als ik dan in je profiel zie dat je 18 jaar bent, mag ik toch aannemen dat je wel even de moeite kan nemen om dat te lezen.
Ik vraag me af welke regels ik overtreed volgens jou, maar zoals ik het zie probeer ik iemand die niet veel moeite doet, maar juist wel moeite vraagt van anderen om het hier voor hem persoonlijk in stapjes op te schrijven hoe het moet, in banen te leiden zodat ie wel wat gaat doen en gewoon dat artikel leest wat iemand anders al geschreven heeft.
Dus het is niet "Zoek het maar uit" maar "Lees dat artikel nou gewoon en iedere normale mens weet dan wattie moet doen"
Voor mij ligt het dus simpel :p
01 februari 2007 08:17
easyboarder
naar mijn mening bestaat er niet zoiets als "bios overklokken". wat wel kan is bios flashen en dat is alleen een nieuwere versie ervan erin zeten waardoor hij bijvoorbeeld nieuwere GFX kaarte ondersteund, of nieuwere cpu's.