-
lefetec
halo ik ben nu toch al ff aant het zoeken hoe ik men bios kan overclocken maar ik vind maar niks. ik hoop dat jullie me kunne helpen
en dan wou ik ook men videokaart overclocken
radeon x600 series
award BIOS Type: Award Modular Bios v6.00PG
als jullie meer dingen ofzo moeten weten dan zeg ge het maar
alvast bedankt
29 januari 2007 23:23
-
easyboarder
De eerste vraag zou moeten zijn:
Wat wil je bereiken met het 'overklocken' van je BIOS?
29 januari 2007 23:43
-
lefetec
men pc versnellen. kwou dat hij nog ietske rapper ging
30 januari 2007 05:13
-
christiaan
Je ''bios'' overklokken is eigenlijk gewoon je cpu en je geheugen overklokken. Voordat je hier aan begint zou ik als ik jou eerst een overklok guide lezen.. op GoT ofzo.
Wij kunnen je alleen helpen als je je type moedermord vermeld.
Je grafische kaart kun je overklokken door middel van Rivatuner (zoek google)
30 januari 2007 07:33
-
lefetec
ok ja ik heb het program EVEREST Home Edition maar als ik dan wil kijken welke moederbord ik heb zegd die onbekend hoe kan ik da nog zien welke moederbord ik heb
30 januari 2007 09:38
-
d3nnis89
Aida32 kun je eventueel nog proberen...
(Zelfde idee als Everest, alleen dan een ander programma)
Of op de website van de fabrikant kijken naar jou type PC.
Misschien staat er vermeld wat voor moederbord erin zit ofzo.
30 januari 2007 11:30
-
christiaan
Heb je een kant en klare pc van HP/packard bell ofzo? Dan moet je het idd op de site van de fabrikant kunnen vinden. Anders trek je gewoon ff je kast open, kijkt wat er op het mobo staat.. en klaar..
Maar als je dit al niet weet van je eigen pc.. denk ik dat je toch beter niet kunt gaan overklokken :S
30 januari 2007 13:57
-
lefetec
wete ge wa ik ga het eens nog eens aan mene kamaraad vragen die ken daar veel van bios enzo maar hij wou het eerst niet doen en als ik de kast moet gaan openen ben ik mijn garantie kwijt enzo dus. this een fujitsu siemens scaleot computer de versie van die pc kan ik nergens vinden heel raar dus. ik hoop da die kerel ma gaat willen helpen maar toch alvast bedank ik ga nog wel iets laten weten hoe het verloopt
30 januari 2007 17:55
-
blacksorcerer
Zodra je iets gaat overclocken en het niet volgens de gegarandeerde fabriekssnelheden loopt, raak je je garantie ook kwijt...
dus denk er eerst maar eens over na.
Wil je het dan nog steeds doen, dan kun je op z'n minst eerst zelf wat opzoeken, want er is veel over te vinden.
Als je eenmaal op weg bent en ook kennis hebt van de onderdelen die in je systeem zitten, dan kunnen we je pas verder helpen.
Het heeft geen nut om bij iedere post over een ontderwerp een complete tutorial for dummies erbij te zetten, als dat op internet te vinden is.
Belangrijkste is dus eerst eens om te weten welke gevaren er aan vast zitten, en dat je de garantie op de pc zult verliezen.
30 januari 2007 18:44
-
louwrens
en je krijgt meer warmte
goede koeling noodzakelijk
ik overclock zelf ook en meerderen hier
30 januari 2007 20:06
-
d3nnis89
Je moet idd niet zomaar gaan overklokken, als je jezelf er nog niet in hebt verdiept.
Ik heb zelf ook een aantal dingen overclocked (o.a. CPU, GPU, DDR 2 Geheugen)
Maar daar heb ik wel goede spullen voor moeten aanschaffen. (Voor betere koeling)
Dus als je wilt overklokken:
Zorgt dat je er wat meer vanaf weet. (Wat de risico's zijn enzo)
Zorg voor een goede koeling (Je hardware moet namelijk niet te heet worden)
En overklok met niet al te grote stappen.
30 januari 2007 21:01
-
lefetec
overkloken ga ik wel doen maar ik moet eerst weten hoe en hoe warm men pc mag worden enzo daarmee da ik het hier vraag? en dan zal ik morgen men kast open maken garantie heb ik eigenlijk niet nodig. en dan weet ik jullie meer te zeggen.
(Temperatuur,moederbord)
en dan moet ik men videokaart al zeker overkloken ik heb het programa "Rivatuner" gedownload zoals jullie gezegd hebben maar hoe kan ik het nu overkloken?(RADEON x600 series)
iedereen zegd ge kunt het beter niet doen als ge er niks van weet
maar als niemand vertelt hoe het moet enzo zal ik er nooit iets van weten of niet ???
31 januari 2007 01:21
-
irfan
1:Zorg dat je processor NOOIT warmer word dan 60 graden Celsius, in de gaten houden dus! Zorg voor koeling om onder de 60 graden te blijven
2: Het beste/veiligste is om in het BIOS te gaan overklokken, maar hangt van je moederbord af, je hebt tegenwoordig ook software, die dit regelt.
3> Zet een je pc specificaties hieronder neer , zo volledig mogelijk!:
Processor type:
Moederbord:
Geheugen:
Koeling(wat, waar! + hoeveel stuks):
De temperatuur NU!:
Ik heb zelf eens een AMD Sempron 1.4 Ghz opgeklokt via het BIOS naar 2.14 Ghz, zonder nog extra software, met was het nog veel hoger (A) maar zoek even uit wat je hebt met Everest en wat de andere leden zeggen qua CPU informatie proggramma's
31 januari 2007 08:15
-
christiaan
oke, je download eerst Everest, speedfan of Aida32. Bij deze programmas kun je de meeste temperaturen aflezen. Als deze temps goed zijn, kun je verder gaan (uitzoeken welk moederbord je hebt)
31 januari 2007 08:16
-
d3nnis89
Quote van lefetec op 31 Jan 2007 01:21[quote]Maar als niemand vertelt hoe het moet enzo zal ik er nooit iets van weten of niet ???[/quote]
Daarom moet je het eerst helemaal zelf uitzoeken. (Research doen!)
Als je zelf research doet naar dat overklokken, leer je veel meer dan dat wij dat tegen je zeggen.
Je kunt het vergelijke met het overschrijven van antwoorden. (Huiswerk)
Tuurlijk, je hebt het dan wel!! Maar je hebt het niet zelf gemaakt. Degene die het wel heeft gemaakt/uitgezocht weet er veel meer van, dan degene die het even snel heeft overgeschreven.
Dus voordat je begint, moet je een aantal dingen zelf al weten/begrijpen.
Je moet ook even kijken wat de meest voorkomende problemen zijn bij bepaalde hardware. (Met overklokken) Zodat je straks niet vastloopt, omdat je niet weet wat je nu moet doen.
31 januari 2007 12:52
-
blacksorcerer
Daarnaast is ieder hardware component in je systeem verschillend kwa grenzen.
Ook al heb jij een cpu die precies dezelfde is als die van je vriend, uit dezelfde week gemaakt en dezelfde batch, wil dat niet zeggen dat jullie allebei even ver zouden kunnen clocken.
Dit komt doordat hij wss ook weer totaal andere componenten in zijn systeem heeft als jou. Maar zelfs als dat ook hetzelfde zou zijn, zal een overclock duidelijk kunnen verschillen.
Wat betreft het moederbord, het kan zijn dat die door Fujitsu Siemens restricted is en dat er totaal geen mogelijkheden zijn om snelheden te verhogen en locks vast te zetten.
Meestal zijn er een beperkt aantal mogelijkheden bij dit soort pc's, maar dan klokken ze maar minimaal over, waar je dus geen merkbaar verschil bij ondervindt.
Het is hoogswaarschijnlijk dus geen lekker overclockbare pc, dan zul je de pc de volgende keer zelf moeten samenstellen en het overclocken ook in je achterhoofd houden bij de aankoop.
Merk-computers zoals Fujitsu, Dell en Packard Bell willen dat jij zo weinig mogelijk rommelt met die pc, zodat als je toe bent aan een snellere pc, gewoon een nieuwe gaat kopen in de winkel, en het liefst natuurlijk van hun ;)
31 januari 2007 14:00
-
d3nnis89
Dat klopt...
Vroeger had ik ook een Dell, maar daarmee was het ook niet mogelijk om te overklokken. (Via de bios)
31 januari 2007 14:49
-
lefetec
ok ty nu weet ik al wat meer men temperatuur vind ik eigenlijk maar heel raar
Veld Waarde
Sensoreigenschappen
Sensortype ITE IT8712F (ISA 290h)
Temperaturen
Moederbord 40 ?C (104 ?F)
CPU 3 ?C (37 ?F)
Aux 45 ?C (113 ?F)
Seagate ST3250823AS 54 ?C (129 ?F)
Koelingsventilatoren
CPU 3013 RPM
Spanningswaarde
CPU Core 1.20 V
+2.5 V 1.74 V
+3.3 V 3.38 V
+5 V 5.05 V
+12 V 12.10 V
+5 V Standby 4.76 V
VBAT Batterij 3.12 V
Debug Info F 38 FF FF
Debug Info T 45 40 03
Debug Info V 4B 6D D3 BC BD A6 4E (77)
het raren is dat die temperatuur van de cpu soms 35 is dan 11 dan 3 dus kan het zijn dat die sensor kapot is ???? en soms valt die helemaal weg da ge niet kunt zien wat de temperatuur is kheb momenteel geen tijd voor de moederbord te bekijken moet voor werk gaan zien maar ik kan wel al zeggen welke cpu ik heb enzo
Veld Waarde
Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam JANS
Naam gebruiker JoJo
Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4 650, 3400 MHz (17 x 200)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset SiS 649
Systeemgeheugen 1024 MB (SDRAM)
BIOS Type Award Modular (06/29/05)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)
Scherm
Video kaart RADEON X600 Series (Omega 3.8.330) (256 MB)
Video kaart RADEON X600 Series Secondary (Omega 3.8.330) (256 MB)
3D-Versneller ATI Radeon X600 (RV370)
Monitor Medion MD1772LA [17" CRT] (010230462)
Multimedia
Geluidskaart SiS 7012 Audio Device
Opslag
IDE apparaat SiS PCI IDE-controller
IDE apparaat Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
Harde schijf ST3250823AS (250 GB, 7200 RPM, SATA)
Harde schijf Generic STORAGE DEVICE USB Device
Optische Station HL-DT-ST DVDRRW GWA-4164B
Optische Station PHILIPS DROM6216
SMART Status harde schijf OK
Partities
C: (NTFS) 238472 MB (200325 MB vrij)
Invoerapparaten
Toetsenbord HID-toetsenbordapparaat
Muis HID-compliant G5 Laser Mouse
Muis HID-compliant muis
Netwerk
Netwerkkaart SiS191 1000/100/10 Ethernet Device (84.196.15.107)
Modem PCI SoftV92 Data Fax Modem with SmartCP
Peripherieapparaten
Printer CAPTURE FAX BVRP
Printer Lexmark 1200 Series
Printer Microsoft XPS Document Writer
USB1 apparaat SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
USB2 apparaat SiS 7002 USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB-apparaat Fujitsu Siemens Computers WLAN 802.11b/g D1705/D1706
USB-apparaat Generic USB Hub
USB-apparaat Lexmark 1200 Series
USB-apparaat Ondersteuning voor USB-afdrukken
USB-apparaat Samengesteld USB-apparaat
USB-apparaat Samengesteld USB-apparaat
USB-apparaat SPC 200NC
USB-apparaat USB-apparaat voor massaopslag
USB-apparaat USB-HID
USB-apparaat USB-HID
USB-apparaat USB-HID
USB-apparaat USB-HID
morgen weet ik u de moederbord tiepen te zeggen dan ik hoop dat dit al een pak meer zegd
31 januari 2007 17:48
-
d3nnis89
CPU: 3 ?C?? :s (Sensor zal idd wel kapot zijn)
Hardeschijf: Seagate ST3250823AS 54 ?C
Vindt dat je hardeschijf ook aan de warme kant is. (Vergeleken met die van mij dan)
Ik weet niet hoe warm een HD kan of mag worden, maar bij mij is ie 25 graden ongeveer.
Het gaat eigenlijk alleen om dit:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
CPU Type Intel Pentium 4 650, 3400 MHz (17 x 200)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset SiS 649
Systeemgeheugen 1024 MB (SDRAM)
Video kaart RADEON X600 Series (Omega 3.8.330) (256 MB)
Video kaart RADEON X600 Series Secondary (Omega 3.8.330) (256 MB)
3D-Versneller ATI Radeon X600 (RV370)
Monitor Medion MD1772LA [17" CRT] (010230462)
Edit: ik zou willen dat mijn CPU 3 graden was :p
31 januari 2007 17:53
-
lefetec
ja ik vind het wazig die temperatuur die gaat heletijd zo
3 dan 11 dan 35 dan 11 dan 3 dan 45 enzo voort enzo voort dus ik denk da die sensor kapot
mja laat het maar zitten anders met die bios overkloken kweet niet eens de echte temperatuur
oftewel is mijn cpu koeler uniek of is het mogelijk de cpu temperatuur te kunne meten op een andere manier ?
en ja ik heb die ene tweak voor de hardenschijf gedaan die hier op de site staat mss dat die daarom wat warmer is ?
mja kzou men videokaart alvast zeker willen overklokenmaar toch manne bedank voor jullie hulp ty
31 januari 2007 17:57
-
christiaan
Je moet speedfan ff downloaden, is nog een mogelijkheid om achter de juiste temp te komen. Als je gewoon standaard koeling hebt in je kast, wordt het moeilijk om je processor op temp te houden, die p4 series (3,4ghz) worden over het algemeen best heet. En als die 54C van je hdd klopt, zal ik als ik jou was er iets aan gaan doen. Dit is echt een hoge temp en het verkort de levensduur van je hdd. Zet er een fan op ofzo
Ben je al verder met je rivatuner dan?
31 januari 2007 19:18
-
lefetec
ja ik heb het gedownload he(rivatuner) maar ik weet niet wat ik moet hoger zetten ofzo
en dan ja die temperatuur blijf raar doen 3 enzo het een is veel te laag en het andere is weer te hoog
de fabrikant moet echt wel leren ne pc samenstellen want alles is orgineel en de hardeschijf word al veel te warm
dus dan zulle we ons een bezighouden met die videokaart
31 januari 2007 19:29
-
louwrens
je hdd is wel te warm ja
bij mij begint het dan al verbrand te ruiken
ik zou je kast eens goed schoonmaken met een doekje (niet water)
van binnen niet van buiten
31 januari 2007 19:34
-
lefetec
ja da heb ik gisteren al gedaan uitgeblazen
31 januari 2007 19:38
-
louwrens
je moet je koelribben dat koelblokje ook meenemen
en hoeveel ventilators heb je in je pc?
excl: voeding en cpu
31 januari 2007 19:39
-
lefetec
hmm ik zie maar 2 koelers een links op de moederbord en 1 helemaal vanachter voor de voeding maar die van de moederbord is wel heel groot en dan heb ik vanachter nog zo presies ne cooler maar tzijn gewoon verluchtings gaten mss kan ik er daar 1 bijsteken
deze heb ik aleen heb ik 1 cd brander erbij vraag me niet welke versie het is
31 januari 2007 19:41
-
louwrens
zou je ook een foto van je binnenkant van je pc kunnen maken
gewoon zijkant eraf een foto, ik vat je verhaal niet helemaal
31 januari 2007 19:52
-
lefetec
hmmm ja kheb geen digitalen kodak
dus ik heb 1 links zoals je op die foto ziet (ne grote vind ik)
en ik heb 1 vanachter bij de voeding dus
en dan heb ik onder die van de voeding nog alemaal van die kleine gaatjes zoals een koeling maar er steek geen ventilator voor
31 januari 2007 19:56
-
gerjan
hij bedoeld dat hij 1 processor cooler heeft en 1 cooler in de voeding voor de rest heeft hij er geen. maar hij heeft wel een plek om nog 1 te plaatsen onder de voeding
hij leest dus niet:
[quote]en hoeveel ventilators heb je in je pc?
excl: voeding en cpu [/quote]
31 januari 2007 20:04
-
louwrens
je hebt dus slechte airflow in je pc daarom is je pc zo warm
ik zou nog een koeler erbij doen ,die Artic Cooling zijn egt stil
31 januari 2007 20:38
-
christiaan
Je kan er geloof ik ook ??n in je window stoppen, er zit recht tegenover je cpu een ''gat'' in de zijkant van je kast
31 januari 2007 21:21
-
lefetec
ok kzal er wat cooling bij in steken dan moet ik aleen de videokaart nog zien te overkloken
31 januari 2007 21:28
-
d3nnis89
Wat betreft die tweak voor je Hardeschijf.
Die heb ik geplaatst!!
Heb hem zelf ook ingevoerd, maar heb nergens last van.
Weet bijna zeker dat het daar niet aan ligt.
Denk dat je de temperaturen in je PC niet al te serieus moet nemen aangezien sommige dingen niet kloppen.
31 januari 2007 22:18
-
louwrens
je kan beter voor het zekere, dan het onzekere gaan.
31 januari 2007 22:28
-
lefetec
ja nee da heb ik niet gezegd mss dat da het kon zijn maar ik zeg niet dat het zo is he
maja hoe moet ik nu die videokaart overkloken als iemand dat weet ik heb "rivatuner" gedonload zoals jullie gezegd hebben maar hoe moet het nu verder hoe overklok ik het met dat program ?????
31 januari 2007 22:36
-
blacksorcerer
i.p.v. heel veel vraagtekens erachter te zetten, zou je eens
google kunnen openen, wat al mooie en duidelijk resultaten opleverd voor beginners.
Daarnaast is er maar 1 manier om erachter te komen of temperaturen kloppen, en dat is je vingers erop houden.
Mijn moeder heeft ook een FS Scaleo (600) waarvan de HDD in de zomer altijd behoorlijk warm wordt doordat er geen airflow is. De CPU en mobo blijven wonderswaardig meestal wel binnen de perken.
De videokaart (ATI 9800 Pro of XT) die erin zit wordt extreem warm, dus een nieuwe koeler als je beetje fatsoenlijk wil overclocken lijkt me dan wel verstandig.
Maar verwacht maar niet dat er veel extra uit te halen valt, wat zal resulteren in een pc zonder garantie, maar met een overclock waar je in de performance niets van merkt.
Ik wil je niet van overclocken afhouden, want ik doe het zelf ook en heb er wel degelijk profijt van, en draai dat lange tijd zonder problemen en met zeer goede temps.
Echter komt er toch wel wat bij kijken en het verstandigst lijkt me gewoon dat je bij volgende onderdelen of pc, je dara op let, mocht je die een tijd later ook willen upgraden of overclocken.
Dit is (naar mijn mening!) een vrij nutteloze klus, tenzij je er meer geld in wil steken, en wat jou betreft, ook bereidt bent eens wat meer zelf uit te zoeken, want dat is nu toch ver te zoeken.
01 februari 2007 00:04
-
lefetec
ik heb al op google gezocht ok ze zegge download dit download dat en dat was het let op voor de cooling let op voor onstabiliteit enzovoort. maar er staat nooit van wat je moet veranderen oftewel ben ik gewoon slecht in dinge opzoeken. in ieder geval bedank voor de hulp tot nu toe ik zie da ik te veel gevraagd heb dus ik zal het wel verder oplossen jullie hebben het zelf al gedaan en weten hoe het moet maar het enigste wat de meesten zeggen is kijk google dus heefd het geen zin meer om hier iets te gaan vragen (dat is mijn gedacht) jullie zeggen wel van download "rivatuner" maar de uitleg geven van hoe je het moet doen da is presies wel te veel gevraag. dus oftwel zegd ge nu van ik geefd ne uitleg hoe ge het moet doen oftewel moogde ge deze topic sluiten want dit heefd geen zin (Dat is mijn mening)
nu weet ik bijna het zelfde als van toen vraag 1 het enigste is at ik nu weet da ik zeker niet boven de 60 C mag gaan en ja download "rivatuner" (waarmee ik niks ben zonder uitleg)
dus oftewel help ge oftewel hoefd het niet voor mij dan had ge van vraag 1 al moeten zegge zoek het uit op google maar niet halve uitleg geven en daarna zegen van zoek het op google wat da ik heb geprobeert
Blacksorcerer: Ik wil je niet van overclocken afhouden
zo kwam het al zeker niet over bij mij!!
bedank voor de meeste broeders van hier
Edit: ik heb bijna geen zin meer in het overkloken wegens somige reactie?s
khad gehoopt dat jullie me konden helpen met men videokaart te overkloken
maarja voor somige is het te veel gevraag en de moderator overtreed zijn eigen regels zelfs. mss niet met opzet maar hij doet het wel (: (Blacksorcerer)
Blacksorcerer kun je invervolg mss beetje moeite doen voor uitleg geven zoals in de regels staat van je
en niet dingen zeggen over je moeder haar pc wat dat mij helemaal niet helpt
(dit is mijn mening) tink about it
je kun soon nog de naam van de topic veranderen naar: Dit is (naar mijn mening!)
respecteer je eigen regels vriend :):):) of veranderd ze!!!
khoop dat ge de volgende keer wat meer uitkijk met wat je zegd!!!
voor de rest nog sry voor mijn mening te zeggen maar dit moest er gewoon uit (kheb vandaag ne hele slechte dag gehad zoals ge kunt zien)
Edit: Helpen-------------------------------------------------Of-------------------------------------------------zoek het maar uit
01 februari 2007 01:25
-
irfan
01 februari 2007 08:04
-
blacksorcerer
hmm, blijkbaar begrijp je een paar dingen niet helemaal.
Heb je uberhaupt al eens op de link geklikt waar ik het woord Google gebruik?
Als ik daar bijv. het 2e resultaat aanklik van PcStats, dan zie ik daar toch duidelijk wat je moet doen in RivaTuner, en zelfs ook nog meer mogelijkheden om je kaart over te clocken (coolbits, ATI Tool etc).
Lijkt me niet dat ik dat moet gaan kopi?ren en hier gaan plakken als het daar al staat he?
De PC van mijn moeder heeft er toch wel mee te maken, aangezien het aangeeft dat de Fujitsu Siemens Scaleo's niet bepaald geweldig in elkaar zitten wat betreft airflow.
Ik kan vanachter mijn bureautje hier, niet weten hoe ver jouw videokaart kan overclocken, dus het enige wat je kunt doen bij overclocken is het met stapjes verhogen van core en memory clock van de videokaart.
En hoe je dat precies doet, staat op veel plaatsen op internet, en als ik dan in je profiel zie dat je 18 jaar bent, mag ik toch aannemen dat je wel even de moeite kan nemen om dat te lezen.
Ik vraag me af welke regels ik overtreed volgens jou, maar zoals ik het zie probeer ik iemand die niet veel moeite doet, maar juist wel moeite vraagt van anderen om het hier voor hem persoonlijk in stapjes op te schrijven hoe het moet, in banen te leiden zodat ie wel wat gaat doen en gewoon dat artikel leest wat iemand anders al geschreven heeft.
Dus het is niet "Zoek het maar uit" maar "Lees dat artikel nou gewoon en iedere normale mens weet dan wattie moet doen"
Voor mij ligt het dus simpel :p
01 februari 2007 08:17
-
easyboarder
naar mijn mening bestaat er niet zoiets als "bios overklokken". wat wel kan is bios flashen en dat is alleen een nieuwere versie ervan erin zeten waardoor hij bijvoorbeeld nieuwere GFX kaarte ondersteund, of nieuwere cpu's.
01 februari 2007 08:33
-
blacksorcerer
Het zou wss "In de bios overklokken" of "Processor overklokken" moeten zijn, maar inmiddels zijn we al over naar overklokken van de GPU.
Het flashen van een nieuwe bios kan wel in sommige gevallen meer opties geven om over te klokken, vooral bij mobo's van merk-pc's. (soms\ kun je daar nog eerst op F11 ofzo drukken zodat je iets kan veranderen wat voor overklokken handig is)
01 februari 2007 08:50
-
lefetec
merci irfan da was nu perfect wat da ik zocht en blacksorcererdat van je moeder heefd niks met helpen te maken en in je regels staat dat je aleen op de vraag moe antwoorden :P en ps ik weet wel hoe je moet zoeken op google hoor maar ik vond gewoon niks ervan ja download dit en dat enzo maar wat je presies moest doen stond er nooit dat bedoelde ik:) dus nu heb ik goeie links gekregen en nu ben ik al een stuk verder merci voor jullie hulp
regels
als nog iemand iets anders weet dan post ge het er maar bij het kan veel mensen helpen ;):)
01 februari 2007 17:43
-
blacksorcerer
pfffff is het zo moeilijk te begrijpen dat als ik de ene Scaleo als voorbeeld geef wat ik daar van weet, ik jou daarmee kan helpen als het om cooling en overclocking gaat? :s
Ik vind het maar een kinderachtig antwoord om jouw onkunde of luiheid met een zoekmachine te verbergen.
Maar voordat we verder modder gaan gooien, gaat hier mooi een slot op, en bij een volgende post raad ik je aan zelf maar wat meer moeite te doen met dingen uitzoeken, want we zijn hier op te helpen en niet als persoonlijke zoekmachine of desktop.
Ik ga er met jou iig niet meer mee in discussie, dat heeft blijkbaar geen nut ^o)
[i]edit by Roy92:
@Lefetec: Als we dan toch kinderachtig gaan doen.., lees jij de regels ook maar is. ABN gebruik op dit forum word zeer op prijs gesteld, iets wat ik jou in dit hele topic nog niet heb zien gebruiken.[/i]
01 februari 2007 18:57