-
irfan
Wanneer Windows XP aan het laden is, zoekt ie in de L2-cache de bronnen van het te laden programma, zodat het op den duur vlotter laadt. Om die snelheid een duwtje in de geven is er een registertweak nodig.
Ga naar regedit--->en ga vervolgens naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager maak hier een nieuwe Dword waarde aan, en geef als naam LargePageMinimum. Wijzig de hexidecimaal in de Dword waarde naar ffffffff. 8 x f :p
Herstart je pc en je zult merken dat je pc sneller loopt.
Op de moderne pc's zal dit echt een boost geven, ik heb het zelf ook getest, en merk wel duidelijk een verschil, internet vanaf herstart gaat sneller.
edit: duwtje in de rug
19 januari 2007 22:00
-
ali
Mss posten bij tweaks?
Ik merk er trouwens niet zo veel van!
19 januari 2007 23:13
-
blacksorcerer
Je kan het indd. gewoon bij de tweaks zetten, zo een post is meer als je dit nog zou willen uitleggen wat die registertweak doet dan. (verhaaltje dat zou aansluiten op je eerste regel).
Zou je ook kunnen vertellen waarom het juist de 'moderne' pc's zal versnellen?
Reacties/ervaringen van mensen die er positief (of negatief) effect van ondervinden, horen we uiteraard graag ;)
19 januari 2007 23:29
-
d3nnis89
Ik merk ook niet dat me PC er sneller door is geworden.
Heb het idee, dat ie alleen maar trager geworden is.
Heb het maar weer uit me Register verwijderd.
20 januari 2007 00:02
-
mattuz
Jah ik heb dat iedee ook :S
Het helpt voor geen meter..
20 januari 2007 11:37
-
irfan
In de moderne pc's zittten goede processoren, ik heb een AMD Turion, die ondersteunt 36-bit Page Size Extension, weet niet precies of het nu hierdoor komt. Maar eerlijk waar, vanaf de opstart moest er bij de opstart van Internet Explorer 7 altijd 2 tellen worden gewacht, nu verschijnt startpagina in 1 tel. Ook het afsluiten van programma's en direct! opstarten van een ander ( zwaar) programma liep achter elkaar door, waar ik eerst 2 tellen moest wachten. Dat is echt na deze tweak gebeurt, ze raadden deze tweak bij Windows Vista aan, maar net als Windows XP opgebouwd is uit Windows 2000 is Windows Vista deels opgebouwd uit Windows XP, misschien dat het daarom ook in XP is te testen.
20 januari 2007 11:37
-
mattuz
nou een ding weet ik wel mijn computer was al heel snel maar die tweak maakte hem volgens mij alleen maar langzamer.. ik heb hem weer uit me register verwijderd
20 januari 2007 11:39
-
irfan
ik had ook niks te klagen qua snelheid, maar ik kon het niet laten om er nog meer snelheid uit te krijgen, vandaar dat ik het heb geprobeerd, met succes. Als ie niet werkt, verwijder je de tweak inderdaad, apart, maar ja, kan er ook niks aan doen, misschien is het een combinatie van tweaks met elkaar. Ik heb echt heel veel tweaks op deze Xp uitgevoerd, de 1ste was van deze siteen deze XP doet een beetje dienst als testcenter voor programma's, tweaks en de dagelijkse behoeften, want normaal merk je het niet, een snelheidswinst, maar deze sluit services/progg. snel af waarmee ik zo een nieuw progg. kan starten wat eerst 1 tel duurde, direct he. Afsluiten progg. -> direct nieuw progg. starten en het werkte, geluk misschien
20 januari 2007 11:55
-
Account verwijderd
Op mijn windows xp pc merk ik geen verschil, het vertraagt niet maar gaat ook niet echt merkbaar sneller. Ik zal het eens proberen om mijn vista machine..
20 januari 2007 14:25
-
killer
Ik merk op mijn pc dat het afsluiten van programmas wel een beetje sneller gaat ... Unreal Tournament duurde vroeger 3-4 tellen en nu gaat het afsluiten na 1 telmaar bij opstarten van programmas merk ik niets :s
20 januari 2007 15:15
-
roy92
Ik merk er helemaal niks van, en ik snap wel waarom de modernere pc's het wel merken. Ik heb maar een 64kb l2 cache. De meeste hebben tegenwoordig 1 of 2 mb..
20 januari 2007 16:42
-
d3nnis89
Ik heb ook 2Mb, maar merk er vooralsnog niets van!!
20 januari 2007 17:49
-
Account verwijderd
Ik heb ook hier 2 mb, maar merk ook niet echt iets..
20 januari 2007 17:50
-
irfan
misschien werkt het wel alleen op AMD, ik zou het niet weten, het is origineel ook een Windows Vista tweak
20 januari 2007 19:21
-
louwrens
wat moet je nu invullen? alleen dit: ffffffff of ffffffff. of ffffffff. 8 of ffffffff. 8 x f?
20 januari 2007 19:42
-
mattuz
ffffffff
20 januari 2007 19:46
-
louwrens
hoeveel verschil moet je juist merken?
20 januari 2007 19:56
-
roy92
Jezus, 2 domme vragen achter elkaar (sorry dat ik het zeg!:p)
Ht vershil moet je gewoon merken. Sneller openen van programm's, internetpagina's etc.. merk je dat niet? Jammer dan je bent niet de enigste.
20 januari 2007 19:59
-
mattuz
whahahah jah best domme vrage :P
20 januari 2007 20:05
-
louwrens
lol ik merk wel verschil het is sneller.
ik heb 256KB L2 cache
en hij start ook nog iets sneller op:D
-
killer
Quote van irfan op 20 Jan 2007 19:21[quote]misschien werkt het wel alleen op AMD, ik zou het niet weten, het is origineel ook een Windows Vista tweak[/quote]
Ik denk het ook eigenlijk xD op mijn zus haar PC lukte het nieten is d8 ik geen AMD zoals mijne ...
-
louwrens
ik heb ook een AMD (AMD Rulez:p)
20 januari 2007 20:09
-
irfan
Hmm, ja, ik heb ook tot nu toe AMD gehad, mijn broertje heeft een Intel processor 3.2 Ghz met 512 kb L2 cache, maar die Turion 64 in de mijne heeft 1.79Ghz met 1024 kb L2 cache, L2 is best belangrijk met het opstarten en vinden van bronnen voor proggramma's, daarom en kijk eens bij Processor eigenschappen bij Aida32 daar staat wat je processor ondersteunt, aangevinkt en al, bij mijn processoreigenschappen staan alle bijzonderheden met 'PAGE' aangevinkt, dat die dat ondersteunt, ik weet het verder ook niet, probeer, anders verwijder je die aangemaakte D-Word waarde
20 januari 2007 20:44