1. Het eerste code voorbeeld laat zien hoe je PHP opent, maar op de verkeerde manier. De shorttags worden ten strengste afgeraden.
2. Er wordt gesproken over "de echo functie", terwijl echo officieel niet als een functie gezien wordt.
3. Er wordt tevens gesproken over "IF +ELSE+IFELSE functies:". Klopt totaal niet, allereerst zijn het geen functies maar is het een zogeheten 'if-statement'. Ten tweede is het niet ifelse, maar elseif.
4. "Dit moet met de $_GET functie.". Dezelfde fout als hiervoor, GET is geen functie! Tevens raad ik aan een POST request te gebruiken.
5. Er worden 4 superglobals gegeven, maar geen voorbeelden van het gebruik hiervan. Zou wel zo netjes zijn. Dit is tevens maar een klein deel van de superglobals. Een paar aanvullingen: $_SERVER, $_METHOD, $_REQUEST, $_FILES, $_ENV.
Zou het fijn vinden als ik dit aan kon passen. Tevens mijn excusses aanbieden aan een moderator o.i.d. omdat ik per ongeluk iets bewerkt heb (hallo bovenin gezet) om te testen of het bewerken werkt.
Met vriendelijke groet,
MartijnD.
13 januari 2007 00:06
ali
Doh. Misschien zou je wat beter willen lezen martijn dwars!
Ik heb geen ervaring met PHP! Ik heb de tut geschreven omdat iemand het zo graag wou. Ik heb ten eerste even een boek gehaald bij de bibliotheek en daar wat van samengevat. Natuurlijk heb jij jarenlange ervaring en weetje alles beter. Maar ik niet.
Toch... mijn excuses als het zo erg is... :$
13 januari 2007 00:13
martijnd
Quote van ali op 13 Jan 2007 00:13[quote]Doh. Misschien zou je wat beter willen lezen martijn dwars uit.
Ik heb geen ervaring met PHP! Ik heb de tut geschreven omdat iemand het zo graag wou. Ik heb ten eerste even een boek gehaald bij de bibliotheek en daar wat van samengevat. Natuurlijk heb jij jarenlange ervaring en weetje alles beter. Maar ik niet.
Toch... mijn excuses als het zo erg is... :$[/quote]
Wens bij deze dat mijn persoonsgegevens uit het topic gehaald worden. Ik heb jou, de kennelijke schrijver, nooit beledigd of zwartgemaakt. Mijn complimenten zelfs, perfect dat je hier je tijd voor vrijmaakt. Maar om mensen nou verkeerde dingen te leren? Leek me de moeite waard om even een berichtje achter te laten. Hier leer jij en tevens degene die jou tutorial in het vervolg lezen van.
13 januari 2007 00:15
ali
Kom op h?... het gaat niet om de naam ( functie,if statement) maar om hoe je het uitvoert. En doe niet alsof je iemand van 20 bent. Je zit nog maar in de 2e! En je kent mij ook.
13 januari 2007 00:17
martijnd
Quote van ali op 13 Jan 2007 00:17[quote]Kom op h?... het gaat niet om de naam ( functie,if statement) maar om hoe je het uitvoert. En doe niet alsof je iemand van 20 bent. Je zit nog maar in de 2e! En je kent mij ook. [/quote]
Ik doe me niet voor als iemand van 20, tenminste.. in mijn ogen niet. Doet er verder ook vrij weinig toe, maar ik geef je volledig gelijk, je zit in dezelfde klas. Maar dat betekend niet dat ik op een andere manier naar jou kijk of op een andere manier me voor doe. Dat ik jou ken weet ik, maar op moment dat ik dit topic opende wist ik hooguit dat het door een Ali geschreven was.
De naam vind ik toch redelijk belangrijk, zeker als je anderen iets probeert te leren. Je zal hopelijk met me eens zijn dat je aardappelen ook geen appels noemt, hoewel het beide rond is. Z?ker als je een kookboek schrijft waarbij je anderen informatie probeert te geven over iets.
Indien dit topic uitloopt op bekvechten zal ik het met rust laten..!
13 januari 2007 00:22
leviathan
Van mij mag er best een controle over die tutorials heengaan, sommigen vind ik niet echt op hun plaats.
13 januari 2007 09:47
roy92
Martijn, als jij het zo goed weet, zou ik zeggen: bewerk / maak zelf een nieuwe tutorial.
Om mensen zo af te kraken (tenminste, zo zie ik het) vind ik niet nodig. Je mag best commentaar geven, en evt tips. Misschien dat Ali er ook nog iets van kan leren;).. maar houd het wel een beetje leuk.
13 januari 2007 13:46
dj_appa
Ik vind dat Martijnd gewoon niet zo moet zeuren, als je het allemaal beter weet maakt er zelf een berter dan...
In ieder gevalhet een beetje op een andere manier zeggen.
13 januari 2007 13:52
roy92
Hij mag best commentaar geven, als het artikel fout is, is het natuurlijk ook niet goed;).
Maar Martijn had het natuurlijk ook even in een pm naar Ali toe kunnen sturen. Martijn heeft het nu zo gedaan, is ook een optie. Maar zoals ik al zei, zolang je het topic een beetje leuk houd is het goed. Word het gebekvecht, komt er een slotje op.
13 januari 2007 13:55
martijnd
@roy92
Mijn complimenten zelfs, perfect dat je hier je tijd voor vrijmaakt. Maar om mensen nou verkeerde dingen te leren? Leek me de moeite waard om even een berichtje achter te laten. Hier leer jij en tevens degene die jou tutorial in het vervolg lezen van.
Bekvechten? Ik geef hem zelfs me complimenten.. De reden dat ik dit in een topic heb gezet was omdat ik het artikel niet meer kon bewerken (had er even 'hoi' boven gezet om te testen). Ik ging er tevens vanuitdat dit om clientside bewerken ging i.p.v. serverside.
13 januari 2007 19:16
roy92
Ok. Nou dan zou ik zeggen, maak zelf een goede/orginele tut!
13 januari 2007 20:16
martijnd
Quote van roy92 op 13 Jan 2007 20:16[quote]Ok. Nou dan zou ik zeggen, maak zelf een goede/orginele tut![/quote]
Origineel is hij niet geworden, maar bevat nu wel meer duidelijke informatie. Heb de tutorial van ali ook even opgeslagen, mocht hij hem nog nodig hebben en mijn tutorial weer willen verbeteren. (Heb namelijk zijn form gebazel weggelaten, omdat m'n ogen steeds zwaarder worden. Verwerk ik er in de loop van de week nog wel even in.)