-
ali
Hey TW'ers!
Zit met een serieus probleem. Mijn pc is slomer geworden. Het heeft nu 256 MB en voorheen had het 512 MB.
Er zitten 4 plaatsen waar ik de geheugenkaarten in kan doen. Ik heb even voor de gein een 256 MB kaart ingezet. En de 512 MB heb ik niet eens aangeraakt. Dus toen zag ik dat er 256 MB was. En niet 768 MB. Vervolgens de 256 MB uitgehaald en wederom de 512 MB niet aangeraakt. Maar toch heb ik nu 256 MB. Hoe zit het nou precies?
Kzou je heel dankbaar zijn als je weet hoe het nou allemaal zit. Want pc is echt trager geworden!!
11 januari 2007 17:19
-
roy92
Haal alle geheugenbanken even leeg, en doe dan alles weer op z'n plek. Grote kans dat ie het dan wel weer doet;)
11 januari 2007 17:33
-
louwrens
je hebt de 512MB er inzetten en er is 256MB dat kan niet
@Roy: het maakt niet uit hoe je zet, 1ste plek 512 2de plek 256 of andersom kheb het zelf getest
anders in het gehuegenreepje stuk
11 januari 2007 17:33
-
ali
Wil je het soms zien? :p
@Roy92: Mmmh.. ik heb ze niet eens aangeraakt ...
@Louwrens: Het is ook geen stof.
Maar ik ga het zo wel ff'tjes doen. Iemand anders nog commentaar?
11 januari 2007 17:38
-
roy92
Hoe kom je er nou bij dat ik zeg dat je ze op precies dezelfde plek terug moet zetten? Er staat toch duidelijk: en doe dan alles weer op z'n plek. En een weldenkend mens denkt weet dan toch dat ik gewoon bedoel dat je de geheugenbankjes weer in de sloten moet doen?
ontopicGewoon de boel ff goed schoonblazen.
11 januari 2007 17:44
-
ali
Oke... Heb het schoongemaakt, heb ze opniew ingezet. Geen resultaat.
Misschien ligt het aan die witte knopjes. Weet iemand hoe ze er GOED in moeten worden gezet? Dus moeten ze klikken ofzo?
Owjah: Is het raar dat juist nu mijn videokaart harstikke heet wordt?
11 januari 2007 18:13
-
roy92
Als je ze erin zet, moeten ze in ??n keer goed passen. Niet hard gaan duwen ofzo, want dan heb je kans dat je iets beschadigd. Als je ze erin zet moeten de 2 'witte-dingetjes'in de gleufjes klikken die in de modulle zit.
Dat je videokaart warm word, is normaal. Je zou daar is een andere cooling op kunnen zetten. Een zalman bijvoorbeeld;)
11 januari 2007 18:30
-
styloco
als eerst neem ik aan dat je het niet over virtueel werkgeheugen hebt, want dat kan je namelijk
zo aanpassen bij virtueel geheugen..
probeer ff alle onnodige hardware wat mogelijk in conflict kan komen dr uit te halen en dan te kijken of ie het dan doet
het kan niet zo zijn dat xp ?peens 256 mb ziet..
of het komt door jou, dat je 256 naast de 512 erin hebt gezet.. (misschien dat er iets is gebeurd) misschien ligt het probleem hardwarematig, maarjah als xp na verplaatsing van de geheugenkaarten nog steeds 256 mb ziet dan is dat niet hardwarematig.
Of het is zo dat doordat je 256 dr bij deed dat er dan een ander hardware probleem zich voor deed (wel vergezocht btw)
Of het probleem is softwarematig.. misschien dat je toen je 256 dr in deed dat er dan iets gebeurde in xp, (jah dat ie 256 dr bij rekent duh, maar dat gebeurde helaas niet...) ik weet niet wat voor applicaties je allemaal hebt geinstalleerd, want dat zou ook nog eens een probleem kunnen zijn.
Probeer in safe mode te kijken, probleer desnoods systeemherstel, probeer Nog een ander geheugenkaart, misschien dat de 256 deel van de 512mb is uitgevallen wie weet... :P en als laatst: alle HD's weghalen, alle onnodige hardware dr uit halen, ff leeg HD'tje dr in doen en ff xp opnieuw installeren.. that should work. als hij dan nog 256 mb ziet dan ligt het dus niet aan jou xp en de applicaties die je dr tot nu toe op hebt zitten..
Succes
11 januari 2007 18:56
-
ali
Oke .... Ik heb nu 768 MB erop kunnen krijgen d.m.v. 3 kaarten.
Het werkte eerst niet. Hier hoe ik het opgelost heb ( met behulp van julie ofcourse)
Kaart1 eruit gehaald. Computer opstarten. Computer piept en gaat niet aan
Kaart1 er weer ingezet. Kaart 2 eruit. Computer opstarten. Computer poept niet en gaat opstarten.
Kaart 2 vervangen door kaart 3. Alles gaat goed en geen gepiep.
Kaart 4 er tenslotte ook nog ingedaan.
Probleem zat bij kaart 2.
Die heb ik er nu uitliggen.
@Roy92: Videokaart werd wel eerrrrrug heet. Ik verbrandde mijn vingers bijna!!:p
11 januari 2007 19:52
-
d3nnis89
Videokaarten worden ook warm/heet. Kunnen ze opzich wel tegen. (Uiteraard niet TE warm)
Mijn oude Geforce 6600 GT werd minimaal 80 graden bij gamen.
Nu heb ik dus een Geforce 7900 met die nieuwste Zalman koeler erop en nu blijft ie wel op perfecte temp.
11 januari 2007 20:09
-
roy92
Je kaart mag max 100 graden worden, maar als ie echt te heet is zou ik er gewoon even een cooler op kopen.
Deze bijvoorbeeld
11 januari 2007 20:10
-
d3nnis89
De Max. temperatuur verschilt volgens mij per videokaart...
Bij mijn nvidia controle paneel geeft me PC pas een Signaal als me kaart 120/130 graden is:P
(Dat staat standaard zo ingesteld)
Maarja, dat zal die wel nooit worden.
11 januari 2007 20:13
-
louwrens
@Dennis: overschrijdingsdrempel bedoel je van mij mag 125 max worden:P
dus eigenlijk heb je een defect geheugenreepje
11 januari 2007 20:30
-
djoey
Quote van roy92 op 11 Jan 2007 18:30[quote]Als je ze erin zet, moeten ze in ??n keer goed passen. Niet hard gaan duwen ofzo, want dan heb je kans dat je iets beschadigd. Als je ze erin zet moeten de 2 'witte-dingetjes'in de gleufjes klikken die in de modulle zit.
Dat je videokaart warm word, is normaal. Je zou daar is een andere cooling op kunnen zetten. Een zalman bijvoorbeeld;)[/quote]
gamaar eens ddr2 ram inbouwen op de meeste asus mobo's enof je moet duwen :P
12 januari 2007 08:05
-
blacksorcerer
off-topic: je moet soms indd. nogal hard duwen (hiero ook met gewone DDR :o ), maar dit is meestal niet zo een probleem, ?ls je maar zeker weet dat het gleufje dat onderaan zit (naar het moederbord wijzend) echt op de goede plaats zit, anders maak je de module kapoet...
12 januari 2007 11:46
-
leviathan
En heb je al eens in je MOBO-boekje gekeken of deze opstelling ?berhaupt wel wil werken? Als het zou kunnen, staat er ook hoe.
12 januari 2007 14:28
-
ali
MOBO boekje? Dat krijg je niet bij Medion pc's !
12 januari 2007 15:18
-
leviathan
echte ALDI-kwaliteit dus...
Dan maar de handleiding van de site van de fabrikant downen.
12 januari 2007 15:58
-
xp 2
Dat gaat ook niet:p
De Mobo's van medion zijn OEM versies, hier biedt MSI (of wat dan ook :p) geen support op
12 januari 2007 18:24
-
blacksorcerer
Toch kun je daar vast wel documentatie voor vinden aan de hand van een serial of type nummer op het mobo zelf.
Het is iig wel zo slim te weten welke combinaties en type geheugen het mobo aankan, voordat je zoiets test
Mocht je dat echt niet kunnen vinden, zou je ook nog contact op kunnen nemen met Medion of de mobo-fabrikant, met een serial/typenummer zouden ze je kunnen moeten helpen.
(Zat er trouwens een zegel (of plastic slotje/ti-rap) om te voorkomen dat je de kast openmaakte of staat daar iets over in de garantievoorwaarden?)
12 januari 2007 22:21
-
ali
Kast mag ik openmaken en dergelijke. Bedankt voor jullie hulp. Ik heb de oplossing al gepost :P !!
Soo... HEEEL EERGGG BEDANKT (1x met hoofdletters plz..)
(slot?)
13 januari 2007 00:15
-
louwrens
was de oplossing dan?
kzie het nergens,
kan ook wel wezen dat het zo vroeg in de morgen is dat ik het over het hoofd zie:p
13 januari 2007 00:45
-
blacksorcerer
Vroeg? lol ;)
De oplossing had hij al gevonden op de eerste pagina, maar dat wil niet zeggen dat de posts erna off-topic zijn (ging immers vrnl. over mobo-boekje waar info over de modules staat) of dat het topic daarom dicht moet.
13 januari 2007 04:21
-
ali
Ow nou oke. Dan hoeft het van mij ook niet.
Vraag me toch af waarom pc's zo doen... :p Als er 512 in zit, dat er 256 wordt weergegeven... :S
13 januari 2007 10:15