Ik heb onlangs het pakket AppServ 2.5.7 ge?nstalleerd, dat bestaat uit Apache 2.2.3, PHP 5.1.6, MySQL en phpMyAdmin.
Alleen wil Apache niet het web op, ik heb een router en alles werkt intern (met 192.168.2.x IP's) prima. Nu wil ik dat mensen ook mijn server kunnen bezoeken vanaf het internet (dus via 83.84.232.xxx, mijn IP). Ik heb de poorten van Apache en MySQL geforward in mijn router, ik weet zeker dat dit correct is want het lid ali heeft het wel werkend gekregen met dezelfde beschrijving. Ook is het mijn firewall niet want ook als ik die uitzet werkt het niet.
Mischien ligt het aan de .conf bestanden van Apache?
Weet iemand hoe ik het werkent krijg?
Ikkus
07 januari 2007 20:49
d3nnis89
Offtopic: Ikkus ook Moderator???
Waarschijnlijk is me iets ontgaan. Is dit al lang zo?
Als iedereen het al weet, mag je het ook via de PM sturen :P
07 januari 2007 21:01
blacksorcerer
Als op de localhost wel alles goed draait, is het toch waarschijnlijk dat er iets is wat de verbinding niet doorlaat.
Even ervan uitgaande dat je inderdaad alles goed hebt ingesteld en geforward, zou je kunnen kijken of de Windows Firewall (in Security Center of Configuratiescherm) aanstaat of dat je een anti-virus of- spyware hebt die evt. ook dergelijke verbinding blokkeert door een ingebouwde firewall.
07 januari 2007 21:04
ikkus
Ik heb verder geen anti-spyware programma's ge?nstalleerd.
Maar ook als ik mijn firewall uitzet dan werkt het niet.
Ik heb het vermoeden dat er iets in de .conf files fout staat maar ik weet niet wat.
De poorten zijn iig geforward.
@D3nnis89, ik ben al een paar dagen moderator, ik hoop niet dat je het erg vind:P
07 januari 2007 21:16
d3nnis89
Ow okej, was me niets eens opgevallen
Nee, vindt het niet erg hoor. Hoop dat ik Ooit ook nog Moderator mag/kan worden. ;)
07 januari 2007 21:18
roy92
Als je er zeker van bent dat je de router en de firewall goed hebt ingesteld, zou ik zeggen, waar ben je niet zeker over of het klopt in het config bestand? Misschien kunnen we je helpen die goed in te 'stellen'..;)
08 januari 2007 18:36
ikkus
Hier is de link: [url]http://www.rexnet.nl/config_apache_2.2.3.txt[/url]
Ik heb net een vriend het programma laten instaleren en die kreeg het wel en ??n (!!) keer werkend. Hij had mij toen het config bestand doorgestuurd en hij was IDENTIEK aan de mijne. Het is niet de firewall of router weet ik zeker, als de firewall uit staat werkt het ook niet. De router niet omdat iemand anders precies dezelfde dingen doet (en dezelfde router) en daar werkt het ook.
Ik ben nu bang dat het mijn provider is die Apache verbied.
Al eerder merkte ik dat ik maar max. 2 PC's kon aansluiten of ik moest een router kopen. had ik dat maar geweten toen ik 2 switches had gekocht:P dat deden ze om te verkomen dat berijven van consumenten verbindingen gebruik gingen maken.
Mijn provider is Casema Den-Haag (daar woon ik niet)
Mijn ADSL is casema MIDI
08 januari 2007 19:32
ali
In je config staan teveel modules open. Terwijl je dat niet eens die modules hebt. Je vriend waarschijnlijk wel. Je moet die ene tutorial die ik heb opgegeven exact opvolgen. De Loadmodule gegevens zijn fout!
09 januari 2007 13:30
ikkus
Maar die vriend heeft precies dezelfde KALE installatie als ik.
En die tutorial van jou gebruikt oude versies.
Met AppServ is niks mis maar zeg maar hoe mijn bestand er dan uit moet zien
EDIT: Ik ga het opgeven, AppServ is niet werkent gekregen. Ik heb net XAMPP geprobeerd. Het is onduidelijk en het heeft een slechte opstelling.
En nog erger, als ik de statestieken wil gebruiken ziet de anti-virus hem aan voor riskware-rootshell.
Geen server maar een test PC voor Windows Vista dan maar
Andere mods: sluit het topic maar (ik ben alleen van besturingsystemen en software:P)
09 januari 2007 15:08
keitaro
Je Provider laat het niet door
Same problem here ^^ Ook Casema Midi. Heb Xampp hier draaien, draait perfect. Maar me casema zat in het begin te kloten. Tot dat ik een telefoontje kreeg of ik niet meer gebruik wilde maken van poort 25 *standaard poort voor ftp*
Aldus, ik in router wat bij geschreven dat poort 25 standaard door gaat naar 936X en werkt verder leuk. En daarna kon dat wel online. En niks meer van Casema gehoord.
09 januari 2007 19:36
ikkus
Maar helaas heb ik hetzelfde met Apache (port 80)
09 januari 2007 20:18
dj_appa
Mischien heel erg offtopic sorry alvast maar weet iemand hoe ik die mappen van apache ftp kan maken?
Ontopic: mischien moet Je provider bellen.
09 januari 2007 21:47
blacksorcerer
Als het echt een port-block zou zijn (wat ik dan grote onzin vind van je provider), dan kan je natuurlijk ook gewoon port 88 of 8080 gebruiken en dan voor het gemak een gratis domeinnaam die dan niet alleen naar je ip verwijst maar erachter ook de poort.