Hallo,
Ik heb een vraag over het aansluiten van mijn pc op mijn stereo;
Ik zou namelijk mijn geluid willen horen uit de boxen van mijn computer en die van mijn stereo.
Is dit mogelijk?
Mijn specs:
Geluidskaart: Sound blaster live! 24 bit
Kabel: Mini jack to tulp
PC: Dell dimension 4200
Ik heb de mini jack voor aan mijn computer ingeplugd en achteraan aan de geluidskaart zitten de boxen.
Ik hoop hier mee genoeg informatie te hebben gegeven.
05 januari 2007 22:24
blacksorcerer
[quote]Ik heb de mini jack voor aan mijn computer ingeplugd en achteraan aan de geluidskaart zitten de boxen.[/quote]
Nee dat snap ik niet helemaal...?
Het is de bedoeling dat die mini-jack in je geluidskaart geduwd wordt (of vooraan je pc, maar alleen als dat ook correct is aangesloten!), meestal in de groen-gekleurde opening.
De 2 tulp-pluggen (wit en zwart of rood en zwart) moeten bij je stereo achterin de Aux(illery) en vervolgens moet je de stereo ook in de Aux(illery) modus zetten.
Als je nog iets zou moeten veranderen in je geluids-software komt dat meestal vanzelf 'oppoppen' met de melding dat je iets erin hebt geplugged.
Sommige dingen kunnen wat anders heten, maar erg veel mogelijkheden zijn er niet, dus zo moeilijk zal het niet zijn
Mocht het niet lukken, maak dan even foto van de geluidsingangen en evt. een screenshot van je geluids-software ;)
05 januari 2007 22:44
roy92
Ik heb het gedaan door in de groene aansluiting van de geluidskaart een splitter te doen en daar een kabel voor de PC boxen en de andere kabel voor de stereo. Dan laat ik de stereokabel van stereo naar tulp (rood en wit) overlopen en dan naar mijn Philips Stereotoren. De stereotoren zet ik vervolgens op auxmodus en voila, ik heb geluid.
[i]Edit:
Even een superstom typfoutje verbeterd!!![/i]
05 januari 2007 22:45
blacksorcerer
[quote]Ik heb het gedaan door in de groene aansluiting van de videokaart een splitter te doen [/quote]
Ik hoop toch dat je geluidskaart bedoelt :p
@TS: nog duidelijker kan niet denk ik:[img]http://support.dell.com/support/edocs/systems/dim4200/tour6.jpg[/img]
Die line-out, daar moet je de mini-jack inpluggen en het andere eind van de kabels (2 tulp-pluggen) moeten in de Aux of Line-in van je stereo.
05 januari 2007 23:21
rensje
Sorry voor mijn onduidelijkheid, ik heb de de stekker in mijn koptelefoon gestopt:P.
Maar Roy waar heb jij die splitter gekocht?
05 januari 2007 23:26
blacksorcerer
Eerst result op Google was al raak ;)
Online kun je ze genoeg vinden, maar je kunt beter even bij een zaak als MediaMarkt, Handyman etc. gewoon even binnenlopen, genoeg zaken die dat hebben
Let wel op, dat splitters en verlengkabels/-stukjes de geluidskwaliteit zullen benadelen.
Maar waarschijnlijk ben je gewoon een normale gebruiker dus zul je daar niet zo veel last van hebben, gewoon ff ter info :p
06 januari 2007 01:24
roy92
Ligt er ook aan wat voor geluidsinstallatie je hebt. Ik heb nu een Philips stereotoren, en die werkt veel beter (kwaliteit geluid) als mijn andere stereoset..
06 januari 2007 09:47
leviathan
soundblaster live is een externe usb-geluidskaart. dus het zal niet veel zin hebben om de kabels in je onboard geluid van je mobo te prikken. Deze moet uiteraard in dit kastje he. [img]http://images.soundblaster.com/ISS/images/products/headers/prod10702_hdr_1_6_2.jpg[/img]
06 januari 2007 10:34
xp 2
Als je ook een zwarte/gele (ken de verdomde naam niet meer:p) aansluiting op je geluidskaart hebt kan je je luidsprekers in de groene doen en de andere kabel van je stereo in de zwarte/gele
Quote van Leviathan op 06 Jan 2007 10:34[quote]soundblaster live is een externe usb-geluidskaart. dus het zal niet veel zin hebben om de kabels in je onboard geluid van je mobo te prikken. Deze moet uiteraard in dit kastje he. [/quote]
Nee, de Sound blaster live! External is een externe geluidskaart, de Sound blaster live! 24 bit niet.