-
roy92
Omdat mijn ontvangst voorheen zo slecht was (met een belkin) heb ik een wmp54g van linksys aangeschaft.
Het bereik kreeg een enorme boost, ik heb nu 3/4 streepjes, ipv 1 of geen. Nu is het probleem dat mijn max maar 24mbps is (meestal 18) en soms valt m'n verbinding in ??n keer weer weg..
Met mijn broer z'n laptop heb ik wel gewoon goed bereik hier..dat is het vreemde van alles:S
Mischien handig om te weten, mijn router draait (sinds vandaag) op ddwrt en mijn linksys met de standaard drivers. Dit verbindingsprobleem heb ik met vista en ook XP.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Het liefst heb ik hem op 48 of 54..
Alvast bedankt!
04 januari 2007 18:55
-
louwrens
mss de firmware upgrade
heb ik ook bij onze gedaan 30% snelheidwinst en meer bereik en natuurlijk ook de nieuwste drivers
04 januari 2007 19:34
-
roy92
Firmware is er niet voor deze kaart. Drivers wel, maar die zijn van 2005. Kaart is net nieuw gekocht, dus neem aan dat dat dezelfde drivers zijn.
edit:
ZIjn hetzelfde
04 januari 2007 19:47
-
xp 2
Een Wireless Card voor PCMCIA (of USB) werkt altijd slechter dan een ingebouwde antenne.
Als ik 3 kamers van mijn router verwijderd ben met alle deuren open : Geen ontvangst.
Staat er een andere laptop met een ingebouwde antenne langs mij, dan heeft die 54Mbs en ik ook:)
Je kan ook al de eerste IEEE 802.11n router+pc-card van linksys kopen
Die zou 50% verder gaan...
Trouwens... heb je IEEE 802.11g of IEEE 802.11a
04 januari 2007 20:03
-
roy92
Ik heb IEEE 802.11g. Ik ga niet die n kopen, ik heb het hele zooitje net nieuw gekregen van m'n ouders..!
04 januari 2007 20:08
-
blacksorcerer
Hoe heb je dat gemeten van die snelheid en waarom heb je de volledige snelheid nodig? (enorm snelle internetverb. of heel veel kopi?ren ofzo?)
Anders zou ik me niet teveel er mee bezig houden, wel natuurlijk als de verbinding wegvalt...
Is het mogelijk dat er interfererende apparaten zijn o.i.d.?
Of wellicht een buurman die op jouw verbinding meelift?
04 januari 2007 20:56
-
roy92
Mensen om me hee geen last van. Ik heb het vooral nodig met downloadne. Als ik nu iets ga downloaden kom ikniet boven de 30kb/s!
04 januari 2007 21:24
-
louwrens
is iemand anders dan niks aant downloaden?
voorbeeldje: je hebt 500kb/s 4 pc's/laptops wordt 125kb/s per pc, maar als 1 pc veel bandbreedte nodig krijg de pc die het nodig heeft meer
04 januari 2007 21:32
-
blacksorcerer
Hmz let zowiezo ff op de hoofdletters van mbps zo dus zijn millibit per seconde en dat is dus heeeeeel erg weinig :p
Maar wat in je eerste post staat komt dus al niet overeen met 30KB/s of 30Kb/s wat je nu bedoeld met downloaden.
Hoe snel gaat het dan als je iets transferred van de ene naar de andere laptop/computer?
04 januari 2007 22:05
-
louwrens
ja er zit verschil in KB/s en Kb/s, i-net wordt gedaan in KB/s en het wlan in mbps
Moderator: Mbps dus :p
04 januari 2007 22:11
-
roy92
Ik word oud merk ik al, ik ga alles steeds meer door elkaar halen :p
Er is niemand aan het downloaden hier. Ik ben vaak de enigste die op internet zit 's ochtends en 's middags. Van de een naar de andere computer gaat best wel langzaam. (exact kan ik niet zeggen, doe vaak gewooon kopieeren en plakken:p)
Als ik van een site download gaat het met 41.3 KByte/sec op z'n hoogst. Mijn verbinding (als je bij taakbeheer kijkt) is soms 24Mbit/sec maar meestal 18Mbit/sec.
05 januari 2007 10:19
-
xp 2
Heb je nu een interne of een externe WiFi antenne?
05 januari 2007 10:26
-
louwrens
MBps bedoel je 18 of 24MBps
05 januari 2007 10:27
-
roy92
Uhh....Louwrens, je typt nu 2x hetzelfde ;)
@XP2...
Ik heb een antenne in de PCI poort ingebouwd(
klikje)
05 januari 2007 10:30
-
xp 2
Ow, zo ik dacht dat het om een laptop ging...
Maargoed, normaal moet zo'n antenne beter werken dan een PCMCIA of USB...
Ik heb namelijk een PCMCIA antenne en als ik 3 kamers van mijn router zit heb ik geen ontvangst meer...
Wat misschien wel nog kan: Als je buren ook wirreless hebben vraag hun dan even op welk kanaal hun router staat. Bvb: de buren zitten op kanaal 1 , dan moet jij minstens op kanaal 6 zitten om geen storing te hebben.
05 januari 2007 10:35
-
roy92
In het hele blok waar wij wonen (ca 8 huizen) wonen oude mensen:D En die hebben geen computer, laat staan een router ;)
05 januari 2007 10:38
-
xp 2
Ok, dan weet ik het ook niet meer:p
05 januari 2007 11:01
-
roy92
Het rare vind ik, dat mijn belkin veel slechter ontvangst had, maar dat ik daar wel veel sneller mee downloadde. Alleen jmmr dat de antenne er steeds uitvalt, anders ha ik hem weer terug genomen..
05 januari 2007 11:04
-
xp 2
Nja, dat heeft er niets mee te maken... internet heeft toch maar 2/3Mbps snelheid dus als je zelfs maar 6Mbps had, zou je nog op het maximum moeten kunnen downloaden
05 januari 2007 11:09
-
roy92
Ik zit nu weer op XP, waar het internet in 1e instantie het helemaal niet deed.
Heb nu eindelijk de volledige drivers goed kunnen installeren, en m'n downloadsnelheid ligt iig iets hoger nu. 200KB per seconde.
Nog niet echt tevreden, maar kan er mee door..
edit:
Hij zit weer op de 500KB per seconde. Ben weer tevreden. Thnx voor de hulp... Vista kan ik nu dus niet gebruiken, aangezien die wijgert wat te doen. I am back on Windows XP (H)
edit2:
Omdat de ddwrt onverklaarbaar heel instabiel werd, heb ik toch maar weer de orginele linksys firmware erop gezet (USA, ivm dat de EU versie achterloopt...)
Dit maakt ruim 20% verschil in ontvangst!!!!
05 januari 2007 12:40
-
keitaro
Ja idd, de laatste Frimware's van linksys zijn aangepast de afgelopen maanden in hun Besturings systeem van hun routers. Dat ze meer en sneller data toestaan om door te sturen. Heb laatst met mijn SMC ook zitten spelen. herschreven om eerlijk te zijn met seri?le poort. Blokkade van data versturing weggehaald. De hardware ondersteunt nog steeds maar 11 mbps. Maar als ik nu netwerk dingen verstuur, ging dat eerst rond de 600 kbps, nu haalt die ook echt 10/11 mbps. Linksys heeft hetzelfde gedaan maar dan zelf in hun nieuwe Firmwares.
08 januari 2007 11:28
-
roy92
Het scheelt echt vet veel met ddwrt. DIe zal dan nog wel achterlopen ofzo..:P..:)..vind het alleen vervelend, dat ie nou nog steeds wel eens weg wilt vallen!:(
08 januari 2007 14:53
-
keitaro
Kijk is waar je antenne zit van je pc en je router. Als er veel metaal in de buurt zit, zelfs de kast van je pc, haal de antenne daar weg want metaal verzwakt het signaal. Probeer een netwerk versterker is voor je pc of router. die van SMC die 7 DBi sterker maken zijn erg goed.
Ben atm zelf bezig met een yagi antenne. Tot nu toe een bereik van 320 meter met 18 dbi signaal sterkte ^^
09 januari 2007 19:30
-
louwrens
van ons kan tot: Outdoor bereik tot 250 meter, indoor bereik tot 40 meter.
op kanaal elf ofzo.
@Roy: een USb wlan wordt niet ondersteund door Vista, 1 op PCI (intern dus) wordt wel ondersteund
09 januari 2007 20:01
-
Account verwijderd
Louwrens, een USB WLAN wordt zeker wel door vista ondersteunt.
Ik heb het hier toch ook, volledig ingebakken in windows. Windows XP drivers gebruik, en nog een beter internetsnelheid en netwerksnelheid als in xp.. ;)
09 januari 2007 20:04
-
roy92
Ok? Louwrens...als je goed had gelezen had je gezien dat ik een PCI kaart gebruik onder Windows XP.
Ik heb hem wel een stuk van de systeemkast af, maar ik denk dat het eraan ligt dat ik vlakbij een verwarming zit?
09 januari 2007 20:36