Ik heb sinds kort een laptop en daarmee heb ik ook een wireless router aangeschaft. Het is er een van Sitecom (wireless network broadband router 53G).
Ik heb alles geinstalleerd en internet doet het perfect geen verbindings problemen! maar als ik me wil aanmelden op windows live messenger, gaat dit heel moeilijk. misschien negen van de tien keer lukt het mij niet om aan te melden!! nou krijg ik deze foutmelding:
foutcode: 81000306 uitgebreide foutcode: 80048439, als ik dan op help druk dan staat er dat ik naar internet opties moet gaan > verbindingen > lan instellingen > en instellingen van IE automatisch overnemen moet aanvinken!.. als ik dat doe dan lukt het me af een toe om aan te melden maar dat gaat heel moeilijk!
ik heb sp2 en windows firewall en daar staat wlm ook geaccepteert! en als het me eenmaal is gelukt om aan te melden.. merk ik dat mijn berichten niet aankomen.. ik denk dat de verbinding slecht is tussen de modem en laptop.. maar dit gebeurt ook als ik heel dicht bij de router sta!
als ik bij netwerk verbindingen op herstellen druk en me dan probeer aan te melden lukt het ook niet!
KORTOM waarom lukt het heeel moeilijk om mij aan te melden op wlm!! ??? mijn verbindingssnelheid als ik in mijn kamer zit is gemiddeld 10 tot 20 mbps.. kan het daar aan liggen.. ik weet niet wat ik moet doen iemand een oplossing.. trouwens internet doet het wel gewoon heel netjes!! maar aanmelden op wlm homaar!
31 december 2006 00:23
blacksorcerer
Probeer eerst eens alles wat in de weg kan zitten weg te halen.
Dus de firewall gewoon even helemaal uit, en ook andere beveiliging (anti-virus enzo ook, die hebben soms ook nog ingebouwde features die op de achtergrond draaien) en dan het opnieuw proberen met een verse installatie of proberen met de normale MSN 7.5 of het dan wel lukt.
Misschien dat een zoektochtje op speciale messenger fora je ook nog wat nuttigs opleveren kwa instellingen
31 december 2006 02:04
rax
Ik ongeveer tzelfde gehad met een laptop van mij, ik kon me wel aanmelden op msn maar geen bericht ontvangen/verzenden en na een minuutje ofzo werd ik weer uitgelogd...
Ik moest moest de energie beheer instellingen van de draadloze netwerkkaart aanpassen:
Ga naar configuratiescherm > netwerk en internet verbindingen > netwerkverbindingen > eigenschappen van de draadloze verbinding > configureren > geavanceerd
En daar zoek je naar iets van Energie beheer en dat schakel je dan uit
31 december 2006 12:02
revolution
@blacksorcer.. het ligt niet aan software of wat dan ook het ligt egt aan de router en sommige insellingen van me laptop.. maar wat ik precies moet instellen weet ik nou niet!!
@rax.. hey rax ik ben daar waar jij me hebt gezegd.. maar wat moet ik precies doen in dat scherm.. wat moet ik uitschakelen?
verder iemand nog ?plossingen??
31 december 2006 14:52
rax
[img]http://helpdesk.uvic.ca/network/winxp/ethernet/ht2001050/selHalfDu.gif[/img] zo ziet het er ongeveer uit waar je moet zijn.
In het linker veld moet je zoeken naar "Energie beheer" of iets in die richting (in iedere geval iets met energie) en vervolgens schakel je dat in het rechterveld uit
31 december 2006 16:38
louwrens
@rax: bedoel je van dat windows het apparaat mag uitschakelen?
zie screenshot voor meer;
[img]http://img212.imageshack.us/img212/8721/energiegz9.png[/img]
ik heb dit allemaal gedaan, maar allemaal zonder resultaat :S !!!
01 januari 2007 03:39
roy92
Probeer is MSN Messenger 7.5 te installeren. Ik draai atm Vista en ik kon ook geen WLM gebruiken. Zowel als bij 8.0 als bij 8.1.
01 januari 2007 11:13
revolution
maar het ligt niet aan software.. ik denk dat ik een te lage internet verbinding heb!
01 januari 2007 15:43
louwrens
wat is je snelheid abbonenment?
niet wlan dat is meestal tegen de 54 en als je onder een bepaalde snelheid komt valt WLM weg
02 januari 2007 16:15
roy92
Probeer het is voor de gein om 7.5 erop te zetten. Toen ik Vista installeerde, heb ik ook een nieuwe wlan kaart gekocht van linksys, en sindsdien doet WLM het niet. (op xp overigens ook niet) En ik heb een dikke 54mbps.
Dat het aan de snelheid vh abbo ligt, is onzin.
Quote van louwrens op 02 Jan 2007 17:34[quote]ueh vista ondersteund wel intern wlan dus een pci kaartje, maar geen usb wlan [/quote]
1. gelul
2. Wat heeft het met dit topic te maken? (denk aan je pm...)
02 januari 2007 16:52
louwrens
ueh vista ondersteund wel intern wlan dus een pci kaartje, maar geen usb wlan
02 januari 2007 17:34
revolution
Quote van louwrens op 02 Jan 2007 16:15[quote]wat is je snelheid abbonenment?
niet wlan dat is meestal tegen de 54 en als je onder een bepaalde snelheid komt valt WLM weg [/quote]
Ik heb een sterk vermoeden dat het hier aan ligt... want voor wlm heb je als het goed is minimaal 36kbps nodig.
02 januari 2007 22:14
blacksorcerer
Installeer nou eerst eens gewoon MSN Messenger 7.5 want zo schiet het natuurlijk helemaal niets op als je zelf maar blijft zeggen dat dat niets uitmaakt.
We proberen te helpen, maar dan moet je ons wel laten helpen en en niet alleen gefocussed blijven op wat jij denkt dat het is.
Proberen kan iig geen kwaad en het is zo gebeurt.
Als 7.5 namelijk wel werkt kan het zelfs aan instellingen m.b.t. de verbinding in WLM liggen o.i.d.