Ik heb een nieuwe voeding in mijn pc gestopt (420W, eerst 250W) omdat ik een andere videokaart wou erin doen.
Eerst had ik een nVidia GeForce 4200Ti en nu heb ik er een nVidia GeForce 7600GS erin gedaan.
Nu is mijn PC ongeloofelijk langzaam, het rare is dat het in spelletjes meevalt maar als ik bvb outlook opstart begint hij alles te "tekenen", zo randen bedoel ik en het gaat erg langzaam.
Nu vroeg ik gisteren hulp aan mijn oom en die zei dat het niet aan de videokaart maar aan het mobo lag.
Naar het schijnt kan dit niet overweg met nieuwe voedingen.
Er bestaat een oplossig voor alleen weet ik niet welke
Het is een Medion MD5000
je moet waarschijnlijkeens nieuwe video drivers instalerenwww.nvidia.com
27 december 2006 10:53
xp 2
Helpt niks!!!
27 december 2006 11:00
leviathan
ja, je draait nog steeds op je 4200Ti drivers, en dat terwijl je een andere videokaart er in hebt gestopt, alle dingen die je nu opnoemt geven aan dat het een grafisch probleem is en dat zal door nieuwe drivers opgelost worden.
Het standaard proces he, nieuwe hardware-->drivers installeren, en dat had je nog niet gedaan.
27 december 2006 11:01
xp 2
Ik heb ze geinstalleeerd!
Of moest ik eerst de ouwe der af gooien?
27 december 2006 11:05
louwrens
ja
27 december 2006 11:24
xp 2
En hoe doe je dat?!
27 december 2006 12:35
blacksorcerer
Bij Software in configuratiescherm moet je kijken of er iets staat van 'Nvidia Drivers' o.i.d.
En bij apparaatbeheer was het vervolgens slim geweest om bij beeldschermadapters rechts te klikken op die oude graka en Installatie Ongedaan Maken doen.
Maar normaal zou dit niet eens hoeven gezien beide kaarten dezelfde drivers kunnen gebruiken ^o)
Heeft die voeding dezelfde connectoren als je vorige voeding?
Dus een 20- of 24-pins hoofdconnector voor op het moederbord en een extra 4-pins connector die op het moederbord moet.
(En eventueel een connector in je graka als die dat nodig heeft)
27 december 2006 12:44
xp 2
Die extra 4pins had mijn oude voeding zelfs niet
EDIT: In mijn BIOS staat iets van AGP Aperture size op 128MB. Moet dit niet 256MB zijn?
EDIT2: Op de helpdesk van GSC zeiden ze dat ik een format c moest doen
Echt geen andere oplossing?
27 december 2006 13:29
blacksorcerer
[url]http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/43[/url]
om een on-board graka-memory aan te vullen dus... dat voor jou dus absoluut niets uitmaakt (had je zelf ook ff kunnen zoeken he ^o))
Als je verder zeker weet dat alles goed staat in je bios en je hebt alle drivers weggegooid en vervolgens met de nieuwe kaart erin de nieuwste drivers geinstalleerd (93.nogwat) dan lijkt het erop dat je beter ff een nieuwe windows install kan doen :p
Ik neem aan dat je partities hebt zodat je alleen de C:\ partitie hoeft te formatten en je info ff naar een andere partitie backupped, dan is het opnieuw instaleleren weer zo gebeurd. Mocht je nog geen partities hebben dan lijkt dit een verstandig moment om die aan te maken
Enige wat ik nog kan bedenken dat dit op zou kunnen lossen, als je dat nog niet gedaan hebt: nieuwste chipset drivers installeren
27 december 2006 18:00
xp 2
[quote]Enige wat ik nog kan bedenken dat dit op zou kunnen lossen, als je dat nog niet gedaan hebt: nieuwste chipset drivers installeren[/quote]
Ook al gedaan.
Ik heb ergens gelezen dat dit echt aan het mobo ligt.
Ik heb op mijn pc BIOS versie 1.1B staan en op de medion treiber en support site staat versie 1.1H al.
Hier de handleiding waarover ik een vraag heb:
[quote]
Medion AG
Bios Update biomd5kv11.exe
1.1H
Uitgegeven op 12.10.2005
Aantal downloads 202270
Bios update voor het MD5000 Moederbord (Rev 1)
+++ Installatiehandleiding +++
Let op:
Eventuele zelf gemaakte bios instellingen kunnen door deze procedure veranderd worden. Noteer deze instellingen voordat u deze procedure volgt, en wijzig deze eventueel nadat u stap 8 uitgevoerd heeft.
Volg deze stappen om de bios update uit te voeren:
1. Dubbelklik op het bestand wat u gedownload heeft, wijzig de folder naar "E:\" en klik op Extract.
2. Start uw PC op met de ?Medion Application & Support CD/DVD? in een van beide DVD/CD spelers.
3. Kies ?start van CD-ROM? in het Windows CD-Rom Opstartmenu, druk op Enter en meteen (binnen 1 seconde) op de F5 toets.
4. Type nu: C: en druk op de Enter toets.
5. Type: md5000.bat en druk op de Enter toets. De bios update wordt nu uitgevoerd.
6. Als de update klaar is dient U de PC opnieuw op te starten.
7. Bij het opnieuw opstarten van de PC druk op de DEL toets om in het bios te komen. Selecteer hier ?Load Optimized Defaults?, druk op Enter en dan de Y toets om te bevestigen.
8. Druk nu op F10 en op de Y toets om het bios te verlaten.
Belangrijke Informatie:
De PC mag tijdens deze procedure NIET zonder stroom komen te staan! Gebeurt dit wel dan mislukt de update, en is het moederbord onherstelbaar beschadigd. Voor eventuele fouten, eventuele schade of het verliezen van data, veroorzaakt door het uitvoeren van deze update, accepteren wij geen verantwoordelijkheid. De klant gaat akkoord met deze voorwaarden bij het uitvoeren van deze update.
[/quote]
Mijn windows XP draait op partitie D:\
Moet ik dan bij stap 4 "D:" invullen of ook C:\?
27 december 2006 18:36
leviathan
d
27 december 2006 19:03
xp 2
Nu ff de oude graka er terug ingezet en nu doet ie het weer normaal...
Ik denk dat ik morgen eens terug ga naar de PC-boer.
27 december 2006 20:25
louwrens
dan kan je cpu je graka niet aan of heb ik dat mis dat met bottleneck ofzo
heeft Roy92 het wel eens over
27 december 2006 20:38
roy92
Ik denk idd dat je processor de bottleneck is. Je zou evt nog even een verse format kunnen doen, en kijken of het dan wel goed gaat (met de nieuwe drivers uiteraard). Is dat niet zo, dan is je processor de botlleneck, vermoed ik.
27 december 2006 22:02
louwrens
ik vind het wel vaan een P4 en dan bottleneck met een 7600
ik heb een Sempron socket A van 1.8Ghz met een 6800
en ik heb nergens last van
27 december 2006 22:14
xp 2
Ja, in de PC winkel vroegen ze naar mijn processor en mobo en ze zeiden dat het 100% compatibel was. Dus volgens mij ligt het echt wel aan de kaart zelf...
Ik ge nu naar de PC-boer terug om een nieuwe te vragen.
Ik heb toch nog 1jaar garantie:p
28 december 2006 11:19
blacksorcerer
Zou je dan niet eerst eens een verse Windows installatie doen?
Want nu is het nog steeds niet uitgesloten dat het een softwarematig (driver) probleem is...
Mja het is niet zoals een RMA met onderzoekskosten enzo, dus je kan natuurlijk altijd ff die winkel inlopen als je indd toch die garantie hebt.
28 december 2006 12:11
xp 2
Hij is nu binnen.
Ik ga hem morgenvroeg halen.
De vrouw die achter de toog stond (+-65 jaar) bleef volhouden dat ik de drivers niet goed installeerde...:s
Nou ja,
ik zal morgen wel eens horen.
Edit: In de computerwinkel vonden ze niets abnormaals...
Nu gaat ie ineens wel weer sneller...
Vaag:s
Maar ik weet niet wat er gebeurd is, ik moest niets betalen...