eehj, ik heb een hp pavilion, en als ik mijn pc opstart blijft ongeveer 5 minuten het hp-scherm in beeld, daarna start mijn pc gewoon op en is hij ook niet langzamer....weet iemand meer ? grtz m(y)
29 mei 2005 20:45
leviathan
dat is bij sommige printers inderdaad.. dan gaan ze op hun gemak opstarten. je kunt de printer uit de boot halen, zodat je hem later pas opstart als je hem nodig heb. bij uitvoeren: msconfig en dan kijken of je ergens iets ziet staan dat HP manager heet of iets wat met je printer te maken heeft. die uitvinken en hij gaat je printer niet meer laden bij het opstarten.
29 mei 2005 20:58
djoey
ja had ik ook.. dat zuigt echt..
heb t ook op de manier die leviathan zei uitgezet..
maar.. was al jaar geleden ofzo
29 mei 2005 21:07
admin
Waarschijnlijk is hij dan bezig met het geheugen tellen ofzo. Ik zou even in de bios kijken. (Hoe je daarin komt staat op dat zelfde hp scherm als het goed is)
Als je in de bios bent moet je zoeken naar iets als 'fast boot' ofzo. En dat aanzetten of iig zoeken naar iets wat het opstarten kan versnellen.
Als dat niet moet je een proberen om je bios te flashen (update). De bestanden daarvoor kun je ergens op de hp site downloaden.
29 mei 2005 21:46
keitaro
Hoe flash je dan je bios?? ik heb er een aantal mensen over horen praten, maar ik weet wel veel van pc's, maar bios flashen, plz teach me
29 mei 2005 22:26
admin
[quote]keitaro zei op: 29/05/2005 - 22:26
Hoe flash je dan je bios?? ik heb er een aantal mensen over horen praten, maar ik weet wel veel van pc's, maar bios flashen, plz teach me[/quote]
Op de site van bv hp kun je ergens als het goed is een bestand om je bios te flashen downloaden.
Meestal als je dat bestand opent dan maakt dat bestand van een diskette een opstartdiskette en dan moet je met die diskette je pc laten opstarten en dan gaat ie vanzelf de bios flashen
29 mei 2005 22:43
ali
bij medion websites kun je een bestand downloaden aan de hand van je pc nummer ( elke pc heeft zon nummer aan de achterkant)
en als je die intikt heb je een update en die moet je installeren en dan opnieuw opstarten en dan wat aanvinken in het BIOS en klaar ben je!
geen opstartdisk nodig!
maar is het noodzakelijk dat je je BIOS update?
30 mei 2005 11:55
djoey
Het is niet noodzakelijk..
maar om je systeem up-to-date te houden is bios flashen wel een goede oplossing
30 mei 2005 13:21
keitaro
Wel een vriend van me deed dat sus ook, dat flashen, BOEM, nieuwe moederbord moeten aanschaffen, en 2 weken in de raparatie kamer in weet ik veel wat voor zaakje
30 mei 2005 13:55
djoey
Ja er zit wel risico aan vast dat zeker wel.. maar dat is ook overal goed en duidelijk aangegeven..
ik ga mijne ook niet flashen heb een bios van 2000 of 2001 ofzo.. wel oud.. maar.. er worden ook helemaal geen nieuwe voor dit moederbord gemaakt dus..