Ik zie hier wel enige potentie in als ik eerlijk ben. Hoewel het dendement nog redelijk laag is, is het een erg praktisch en effici?nt idee. Ik maak me alleen zorge over de temp. in de kast. Want als het te warm wordt moet er alsnog energy doorheen om te koelen (heb ik dat goed gelezen?) en zo kost het toch nog stroom. Ik denk dat als ze er hier en daar nog wat aan sleutelen dat het zeker iets wordt dat in gebruik genomen zal worden. Wat denken jullie?
05 december 2006 07:53
djoey
Ik denk dat het juist een goed idee is.
want als het warmer wor in de kast.. dan kan er meer energie uit de warmte ge genereerd worden ?
of heb k dat nou verkeerd begrepen ?
05 december 2006 11:35
easyboarder
Dat kloptmaar een pc heeft maar een peperkte hoeveelheid stroom nodig, hoe meer stroom er door die warmte ge-genereerd wordt hoe meer stroom er komt door die warmte, een oneindige circel. Daarom willen ze op 1 of andere manier, electrischiteit gebruiken om het zaakje te koelen. lijkt me vooral voor een laptop een geweldig concept.
05 december 2006 18:12
keitaro
Quote van easyboarder op 05 Dec 2006 18:12[quote]Dat kloptmaar een pc heeft maar een peperkte hoeveelheid stroom nodig, hoe meer stroom er door die warmte ge-genereerd wordt hoe meer stroom er komt door die warmte, een oneindige circel. Daarom willen ze op 1 of andere manier, electrischiteit gebruiken om het zaakje te koelen. lijkt me vooral voor een laptop een geweldig concept.[/quote]
Ik denk niet dat de aparaten die dat moeten gaan doen warmte gaan produceren. Of zeeeeeeer weinig... Daar zal wel iets van een aparte omhulsel voor gemaakt worden.
05 december 2006 18:43
djoey
als t een oneindige circel geweest zou zijn.. was er ook geen rendement verlies..
maar is er wel.. dus oneindig is het niet.. het neemt af.. en zal op een gegeven moment stoppen of heeeel zwak worden.
misschien dat ze 2chips of zelfs 3 kunnen gebruiken die elkaar afwisselen..
er is slim over nagedacht.. zeker iets om te blijven volgen.. qua techniek,,
05 december 2006 21:26
leviathan
oneindig is het zeker niet nee. het valt wel te vergelijken met een dynamo op een elektromotor aansluiten, daarbij heb je ook geen oneindige krachtbron. Het word denkik meer gebruikt om het stroomverbruik van het apparaat wat terug te brengen, maar opheffen zal het zeker niet.
05 december 2006 22:37
easyboarder
zal het zeker niet opheffe nee. Want met die chip kan een pc niet starten aangezien alles dan nog koud is. Ik denk dat het zeker een aanvulling zal zijn op een laptop om de accu te ontlasten, vooral nu vista eraan komt.
06 december 2006 07:47
xp 2
Quote van djoey op 05 Dec 2006 21:26[quote]als t een oneindige circel geweest zou zijn.. was er ook geen rendement verlies..
maar is er wel.. dus oneindig is het niet.. het neemt af.. en zal op een gegeven moment stoppen of heeeel zwak worden.
misschien dat ze 2chips of zelfs 3 kunnen gebruiken die elkaar afwisselen..
er is slim over nagedacht.. zeker iets om te blijven volgen.. qua techniek,,[/quote]
Even heel vooruitdenkend :p
Als dit een oneindige cirkel was dan hoefden we geen energiecentrales meer...
Dan hadden we pas een mileuvriendelijke energiebron
06 december 2006 18:33
easyboarder
Maar de pc wordt niet warm zonder dat hij aan staat, dus 'start stroom' zou wel nodig zijn.
07 december 2006 08:38
xp 2
Ja, dat wel even ja
Of een zware accu integreren in je pc die wordt opgeladen terwijl de pc draait
07 december 2006 20:49
matt13080
Ik denk dat het ook misschien bij andere apparaten kan gebruikt worden bij de uitlaat van een auto eigenlijk misschien wel bij alles wat goed warm wordt
07 december 2006 21:42
easyboarder
als dit goed uitpakt zijn er heeeeeeeeeel erg veel mogelijkheden inderdaad
07 december 2006 21:51
djoey
lol.. om m te starten.. kan ook koud :p aanslingeren.. whaha :p OLD-SKOOL !! lol
07 december 2006 22:06
easyboarder
ghehe met een aansteker eronder hangen
07 december 2006 22:39
matt13080
nee geen aansteker het gas is bijna op in de wereld
08 december 2006 09:09
boers25
:P lol dat zei onze natuurkunde leraar ook laatst
08 december 2006 09:10
easyboarder
met 2 stokjes dan, tegen elkaar wrijven tot er vuur komt
09 december 2006 12:11
louwrens
straalkachel d'r bij:p
09 december 2006 13:33
leviathan
aan de onderkant van een zonnepaneel zou waarschijnlijk wel werken?
en voordat het topic helemaal de verkeerde kant op gaat, het ging immers over gebruik in de computer, tegen een heatsink aan zal denk het beste resultaat geven.
09 december 2006 23:42
easyboarder
dat denk ik ook, in elk geval bij een warm onderdeel. op de CPU heatsink lijkt me het beste
11 december 2006 23:27
djoey
1 bij gpu
1 bij cpu
en al het overige dat warm wor.. en tadaa.. nog meer opbrengst ;p
waarom 1 als dr ook 6 kunnen bijvoorbeeld :p
12 december 2006 09:02
easyboarder
Geen idee, maar als je er lang over nadenkt is er vast wel een nadeel te vinde... Bijvoorbeeld de prijs.