-
d3nnis89
Hallo allemaal :p
Hier alweer een (Nieuw) Topic van mij.
Jullie zullen ook wel denken, daar heb je hem weer!!
Magoed, ik zit weer met een probleempje waar ik zelf niet echt uit kom.
Dus ik dacht laat ik jullie maar ff om advies vragen ;)
Ik ben op dit gebied totaal een Dummie, dus neem het me niet kwalijk als dit al eerder in een topic is uitgelegd.
Mijn probleem:
Ik wil dus films die op mijn pc staan, kijken op me televisie.
Nu heb ik een S-VHS kabel gekocht voor een paar euro (15 mtr)
Nu kreeg ik deze kabel vandaag binnen en zag al meteen dat deze kabel nooit zou passen. (Zie afbeelding hieronder)
[img]http://img48.imageshack.us/img48/5544/svhscable15m02ty5.jpg[/img]
In dit kabeltje zat namelijk nog een zwart pennetje (aan beide uiteinde) die niet past in de aansluiting van me Videokaart. Hieronder staat een afbeelding van hoe mijn aansluiting eruit zien.
[img]http://img118.imageshack.us/img118/2122/1ir7.jpg[/img]
1ste Vraag: Is er misschien een manier waarop ik dit kabeltje wel kan aansluiten op me videokaart. Een hulpstukje ofzo (Het kabeltje past wel in me tv)
Nu heb ik het kabeltje aangesloten op een andere videokaart(van een andere PC)
En het andere eind in me tv gestoken. VOila ik had beeld ( ik weer blij) Maar ik was er nog niet.
2de Vraag: Ik heb geen geluid bij de films die ik afspeel. Waar ligt dit aan? (Het is dus een S-VHS kabel) Is deze kabel alleen voor beeld ofzo? En wat kan ik hier eventueel aan doen??
3de Vraag: Wat is het verschil tussen S-video en S-VHS (Of is het hetzelfde)
Sorry voor het lange verhaal. Maar ik kon het voor mezelf niet simpeler uitleggen. :)
Alvast heel erg bedankt (Y)
01 december 2006 22:15
-
blacksorcerer
Zo te zien is het gewoon een S-Video aansluiting op je videokaart, maar voordat wij verder op je vragen ingaan, lijkt me dat je dit soort dingen al een groot eind komt met een beetje zoeken op internet...
Vooral wat verschil is tussen het een en ander lijkt me niet moeilijk te vinden en het is verder goede topicstart hoor, alleen wat meer eigen inzet eerst, wat betreft zoekwerk
Begin maar een met het boekje van je videokaart, de fabrikant site, of FAQs waarvan er hierover al veel op internet staan ;)
02 december 2006 00:56
-
easyboarder
Heb je gelijk in, maar aan de andere kant is een forum er ook voor mensen die zulke dingen niet goed kunnen of er erge moeite mee hebben.. (zo zie ik het).
02 december 2006 04:55
-
d3nnis89
Quote van easyboarder op 02 Dec 2006 04:55[quote]Heb je gelijk in, maar aan de andere kant is een forum er ook voor mensen die zulke dingen niet goed kunnen of er erge moeite mee hebben.. (zo zie ik het).[/quote]
Ja idd,
Sorry voor dit verhaal.
Maar ik snap er zelf echt helemaal niets van.
Ik weet nog net wat een Scart kabel is...
Dus ik zou het erg waarderen als jullie mij zouden willen helpen met zoeken.
02 december 2006 13:01
-
louwrens
als het goed is heb je zo'n kabeltje bij je videokaart gekregen 1.5meter ofzo 1 kant heeft de aansluiting in je kaart en de andere voor een tv
02 december 2006 13:15
-
d3nnis89
Ja dat begrijp ik nog net :p haha
Nou kijk weetje wat het is; Ik heb bij me videokaart een kabeltje gekregen van 1 meter.
Maar dat is voor mij veels te kort. Dus vandaar dat ik een S-vhs kabel heb aangeschaft van 15 mtr.
Maare die S-video geeft mij ook alleen maar beeld (Net als die S-Vhs)
(Zie de 3 vraagjes hierboven)
02 december 2006 13:18
-
blacksorcerer
Quote van easyboarder op 02 Dec 2006 04:55[quote]Heb je gelijk in, maar aan de andere kant is een forum er ook voor mensen die zulke dingen niet goed kunnen of er erge moeite mee hebben.. (zo zie ik het).[/quote]
Prima, heb je tot op zekere hoogte ook gewoon gelijk.
Maar als ik contstateer (en ik neem aan dat jij dat ook vast zou stellen als je startpost nogmaals leest) dat er helemaal geen eigen zoekwerk/research is verricht, noem ik dat gewoon luiigheid ;)
Begin eens op Wikipedia om snel een antwoord te krijgen op wat S-Video en S-VHS is en het verschil daartussen, en ik heb zojuist mijn 7900GS ontvangen waarbij zowel een kabeltje zat (4-pin plug = S-Video) als een papiertje waarop stond wat voor kabels mijn videokaart zou ondertsteunen bij verschillende aansluitingen.
Het zijn iig wel verbindingen die videosignalen versturen en niet geluid dus.
02 december 2006 14:11
-
d3nnis89
Ik heb wel degelijk research gedaan op het internet. ;) (Zo lui was ik nou ook weer niet)
Maare zoals ik al zei; Ik ben totaal een Dummie op dit gebied, en het zegt me allemaal niet zoveel.
Maar ik zal vooralsnog ff op Wikipedia kijken. (dat is een goede)
Edit: Wordt er nog steeds niet veel wijzer op. :$
.......................................................................................
Ik heb geen papiertje bij me videokaart gekregen waarop stond wat voor kabels mijn videokaart ondersteund.
Maar zowel S-video als S-VHS geven blijkbaar geen geluid??
(En wat kan ik daar aan doen? Hulpstekkertjes ofzo?)
Ik denk dat ik zowieso ff langs Conrad ga van de week. (Electronica zaak.)
Die kunnen me vast wel verder helpen.
[b]
S-video:[/b]
Niet te verwarren met S-VHS, het Super VHS videosysteem van JVC. In tegenstelling tot composite video wordt bij S-video de kleur en helderheid informatie apart verstuurd. S-Video is net zoals composite en component video analoog. S-Video staat ook bekend als Y/C waarbij Y voor luminance (helderheid) en C voor chrominance (kleur) staat.
02 december 2006 19:15
-
louwrens
Als je de s-videokabel in je pc naar de tv doet en dan iets afspeelt zie jet het beeld op de tv en doe je je speakers aan dan komt daar het geliud uit.
02 december 2006 20:00
-
xp 2
knip de beide kabels door (die van je videokaart 1mtr. en die nieuwe van 15 mtr.)
zoek een aansluitscema ofzo en soldeer de juiste draadjes van de verschillende uiteinden aan elkaar en voil
02 december 2006 20:08