Hallo, bij deze heb ik een vraag. gisteren heb ik mijn vakantie film op een dual layer gebrandt met nero 7.
op mijn pc speelt hij de dvd prima af, maar als ik hem in de woonkamer op mijn sony recorder hem af wil spelen krijg ik een error melding.
heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen.
in de pc heb ik een nec brander van 2 mnd oud.
als dual layer gebruik ik Mediarange +R 2,4 speed.
o. ja heb al op internet gezocht helaas, geen ebkel forum kunnen vinden over dit probleem
22 november 2006 12:03
rjonker
Leest jouw DVD-Speler +R DVD ?????
22 november 2006 12:51
leviathan
je hebt hem waarschijnljk als data dvd gebrand dan, en niet als video dvd, dvd-spelers kunnen het alleen afspelen als het in een speciaal formaat staat.
kun je anders even uitleggen hoe precies je het met nero gebrand hebt? welke opties etc.
22 november 2006 12:57
the_undertaker
@ Rjonker, Mijn dvd leest idd wel gewoon dvd +R van 4,7 gb waar ik ook mijn vakantie films op heb gezet. Alleen de dual layer disc weigert hij.
@ Leviathan, Ik heb hem met nero gebrandt, ik kies dan foto en video en dan kies ik Dvd en video bestanden branden dan kom ik in de file browser en dan sleep ik de map met mijn vakantie film naar de brand map. dat gaat allemaal goed en dan klik ik op branden. naar 45 min is het branden klaar en word de dvd uit geworpen.
na controlle op de pc staat de film er op. dan zal die toch normaal ook in de sony af moeten spelen.
Hij kan + R lezen want ik heb ook kleinere film gebrand op een 4,7 GB +R en die doen het ook.
Ik hoop dat je me verder kan helpen.
22 november 2006 13:19
louwrens
sommige speles lezen dvd-r en niet +r
22 november 2006 16:03
raymus
Quote van louwrens op 22 Nov 2006 16:03[quote]sommige speles lezen dvd-r en niet +r[/quote]Hij zij hierboven dat zijn dvd wel +r las zo, maar het kan zijn dat je dvd-speler geen dual layer aan kan.. Mischien moet je ff met de fabrikant bellen..
22 november 2006 16:41
louwrens
Quote van raymus op 22 Nov 2006 16:41[quote]Quote van louwrens op 22 Nov 2006 16:03[quote]sommige speles lezen dvd-r en niet +r[/quote]Hij zij hierboven dat zijn dvd wel +r las zo, maar het kan zijn dat je dvd-speler geen dual layer aan kan.. Mischien moet je ff met de fabrikant bellen..[/quote]
lees goed, er staat dat sommige spelers WEL DVD-R en niet DVD+R
22 november 2006 16:48
leviathan
Quote van the_undertaker op 22 Nov 2006 13:19[quote]
Hij kan + R lezen want ik heb ook kleinere film gebrand op een 4,7 GB +R en die doen het ook.
Ik hoop dat je me verder kan helpen.[/quote]Als je die op dezelfde manier gebrand hebt, dan is het probleem nu opgelost, de double layered DVD kan ie niet aan.
22 november 2006 17:06
09-47456
meschien light het ook aan het type bestand van het filmpje, meschien moet je die eerst converteren???
22 november 2006 17:57
leviathan
dat zou automatisch goed moeten zijn als je hem als video dvd brand.
22 november 2006 19:50
louwrens
Nero 7 die trancodeert dat dus zou het goed moeten zijn net als Levi zij
22 november 2006 22:12
the_undertaker
bedankt iedereen, ik heb dus kontakt met sony gehad en mijn dvd speler ondersteunt geen dual layer schijfjes, wat ik over gings wel vreemd vindt, omdat een gewone dvd film ook dual layer is naar mijn in ziens. maar we hebben de film ook even op een HE speler getest en hier draait hij vlekkeloos op.
Erg jammer dat wij z'on dure dvd hebben gekocht en hij helaas geen dual layer speelt.