-
raymus
Heey mesnen,
Ik en louwrens zaten te bedenken wat we voor TW kunnen doen..Nou hebben we bedacht dat we voor deze site wel een Teamspeak server kunnen maken.. Dit leek ons een leuk plan omdat je dan ook gewoon met elkaar kan praten.. (omdat we dat hier wel een beetje missen) voor de rest blijft alles hetzelfde, site enzo.. Maar wat vinden jullie hier van..
Ps: Teamspeak server is net zo iets als msn maar dan praat je me een microfoon:P
M.v.g Raymond en louwrens
19 november 2006 16:35
-
gangstatommie
Goed idee! ;)
19 november 2006 16:48
-
Account verwijderd
Haha op zich wel een goed idee, maar kan je dan niet gewoon beter een irc server opzetten daar kan je meer mee.
19 november 2006 16:50
-
raymus
irc server wat is dat????
19 november 2006 16:53
-
ikkus
Daarop kan je chatten, dus gewoon met text
19 november 2006 17:13
-
etienne
(Y) leuk idee allemaal, als jullie het chatten missen kan ik het er nog eens met rax over hebben of we daarvan iets terug kunnen laten komen in de update...
19 november 2006 17:15
-
ikkus
Ipv (in plaats van) een IRC server kunnen we ook een webchat of een shoutbox maken, want IRC moet vanuit een programma of java, en dat is best zwaar voor oude pc's :P
19 november 2006 17:18
-
raymus
Quote van etienne op 19 Nov 2006 17:15[quote](Y) leuk idee allemaal, als jullie het chatten missen kan ik het er nog eens met rax over hebben of we daarvan iets terug kunnen laten komen in de update...[/quote] Ik heb het er ook al met hem erover gehad:P
19 november 2006 17:18
-
keitaro
Een TeamSpeak server kan. Niet dat ik er veel in te vinden ben dan, heb me eigen server draaien. IRC lijkt me leuker... Maar, missen jullie the close chat dan? ik vind dit (het forum dus) al erg close chat genoeg...
19 november 2006 18:02
-
roy92
Mwah...ben niet echt voor. Als ik graag met iemand wil chatten/praten, whatever... dan PM ik hem wel voor z'n MSn..
19 november 2006 18:21
-
leviathan
IRC is wel directer als het forum en is handig voor ingewikkelde problemen, teamspeak... nee.
veel te onduidelijk en iedereen praat er door elkaar.
19 november 2006 18:29
-
roy92
Wat is er mis mee, met zoals het nu is?
19 november 2006 18:36
-
blacksorcerer
Indd. leuk idee, maar of er genoeg animo voor is betwijfel ik.
Veel mensen zullen het ook weer teveel moeite vinden om te zorgen dat de TS-client werkt, en zo ook hun microfoon als ze die hebben...
Wellicht dat er in het begin dan een wel wat van gebruikt zou worden gemaakt, maar al na een tijdje zal dit te weinig worden, door het kleine aantal mensen dat er gebruik van zal maken, die niet vaak genoeg tegelijk online zijn.
Dus ik denk toch dat er dan iets anders, eenvoudigers en meer toegankelijks moet zijn.
Ik denk eerder aan een shoutbox die toegankelijk is voor mensen die ingelogd zijn.
Uiteraard wel met enkele fatsoensregels, en de mogelijkheid om iemand die zich daar meerdere malen niet aan houdt, de shoutbox te ontzeggen (vertelt de mod in mij :p).
Misschien een poll houden met verschillende chat-achtige-manieren om te communiceren?
19 november 2006 18:52
-
ali
Dus jullie bedoeling is eigenlijk: Persoonlijker worden, dus zeg maar beter kennen.
IK vind het opzich wel goed idee.. ;) Maar ik denk niet dat het d.m.v. een teampeak kunnen doen... misschien een alternatief?
19 november 2006 19:32
-
raymus
Ja daar dacht ik ook al aan maar ik kon niet echt iets altenatiefs vinden... Maar we willen dus iets zodat we ook gewoon wat beter mensen beter leren kennen...
19 november 2006 19:40
-
keitaro
Quote van ali op 19 Nov 2006 19:32[quote]Dus jullie bedoeling is eigenlijk: Persoonlijker worden, dus zeg maar beter kennen.
IK vind het opzich wel goed idee.. ;) Maar ik denk niet dat het d.m.v. een teampeak kunnen doen... misschien een alternatief?[/quote]
Ventrilo :p
Nee kkdding... Ik zou eerder een IRC of een shuotbox doen, als het perso zou moeten...
19 november 2006 20:00
-
leviathan
mij lijkt het niet belangrijker dat alles persoonlijker word, maar zeg maar wat sneller, forum controleren steeds gaat ook niet echt lekker snel, en 1 op 1 hulp bieden gaat veel makkelijker in een chat channel, teamspeak vind ik dan weer wel te ver gaan.
19 november 2006 20:19
-
etienne
Quote van Leviathan op 19 Nov 2006 20:19[quote]mij lijkt het niet belangrijker dat alles persoonlijker word, maar zeg maar wat sneller, forum controleren steeds gaat ook niet echt lekker snel, en 1 op 1 hulp bieden gaat veel makkelijker in een chat channel, teamspeak vind ik dan weer wel te ver gaan.[/quote]
daar kunnen we ook niets aan doen, dat is nou eenmaal een forum. Nou moet ik wel zeggen dat op het forum van tw wel heel snel gereageerd wordt tegenover andere forum's. 1 op 1 chatten (m) gaat idd sneller maar informatie is achteraf niet meer duidelijk na te lezen. Maar een forum is dus gewoon wat trager maar overzichtelijker.
[code]fo?rum (het ~, fora/~s)
1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussieren
2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden
3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.[/code]
Zo is een forum nou eenmaal. Ik zelf vind persoonlijk dat we g??n chatbox, chatserver, e.d. moeten maken maar dat we het gewoon bij dit forum moeten houden (werkt prima!).
19 november 2006 20:25
-
roy92
Precies, zo dacht ik er ook over (Y)
19 november 2006 20:43
-
keitaro
Daar ben ik het mee eens... Daarnaast zou men, kijk ik even op admins/mods dan ook veel te vinden moeten zijn in de IRC/shoutbox/TS... En ik persoonlijk, heb daar geen tijd en zin voor... Hier kan men reageren op de topics de men wilt... Veel topics heb ik zoiets van, hier ga ik niet eens tijd in steken... Als er zulke vragen komen in de Chats/teamspeak ben je eigenlijk verplicht om te antwoorden anders ben je te onbeleefd...
19 november 2006 20:45
-
roy92
Ik en Keitaro, en ik denk ook Etienne; zullen er iig niet (veel) te vinden zijn, als het komt.
En er word toch verwacht dat er dan weer mods, admins enzo aanwezig zijn. Dat kan dus niet, wij gaan niet 24/7 hier rondhangen hoor :S...
Dus, ik schrijf het idee af:p
19 november 2006 20:48
-
etienne
dat 24 uur hier rondhangen dat haal ik wel:p maar we kunnen wel blijven uitbreiden en uitbreiden maar het moet ook functioneel blijven.
19 november 2006 20:51
-
ali
Quote van roy92 op 19 Nov 2006 20:48[quote]
En er word toch verwacht dat er dan weer mods, admins enzo aanwezig zijn. [/quote]
Dat denk jij :p
Volgens mij willen we alleen de mensen op TweakWindows beter kennen
However... ik ben er ook niet :P Ik heb MSN al en dat vind ik genoeg. Ook vind ik het Forum oke.
19 november 2006 21:02
-
roy92
Quote van ali op 19 Nov 2006 21:02[quote]Quote van roy92 op 19 Nov 2006 20:48[quote]
En er word toch verwacht dat er dan weer mods, admins enzo aanwezig zijn. [/quote]
Dat denk jij :p
(..)
[/quote]
Sterker nog Ali, dat denken wij niet, dat weten wij zeker!
19 november 2006 21:41
-
djoey
IRC pas ik voor
teamspeak.. zou ik ms wel gebruik van maken.. maar niet nonstop ofzo ;p
kom op zeg.. niemand lijkt me.. whaha..
19 november 2006 22:10
-
keitaro
Quote van ali op 19 Nov 2006 21:02[quote]
However... ik ben er ook niet :P Ik heb MSN al en dat vind ik genoeg. Ook vind ik het Forum oke.
[/quote]
En dat vind ik zelfs al te veel... In mijn msn staan alleen nog maar Anime/manga guru's verder nix... Ik heb geen tijd en zin en kans om veel op IRC's te hangen of Teamspeak. Heb het met mijn Global mod op lovehina.nl, gopheren op chibicon en 4 meetings regelen voor de komende 5 maanden al druk genoeg... Forums gaan dan wel, maar dan nog verplichtingen er bij als IRC of Teamspeak... no thnx
19 november 2006 22:16
-
easyboarder
Quote van blacksorcerer op 19 Nov 2006 18:52[quote]Indd. leuk idee, maar of er genoeg animo voor is betwijfel ik.
Veel mensen zullen het ook weer teveel moeite vinden om te zorgen dat de TS-client werkt, en zo ook hun microfoon als ze die hebben...
Wellicht dat er in het begin dan een wel wat van gebruikt zou worden gemaakt, maar al na een tijdje zal dit te weinig worden, door het kleine aantal mensen dat er gebruik van zal maken, die niet vaak genoeg tegelijk online zijn.
Dus ik denk toch dat er dan iets anders, eenvoudigers en meer toegankelijks moet zijn.
Ik denk eerder aan een shoutbox die toegankelijk is voor mensen die ingelogd zijn.
Uiteraard wel met enkele fatsoensregels, en de mogelijkheid om iemand die zich daar meerdere malen niet aan houdt, de shoutbox te ontzeggen (vertelt de mod in mij :p).
Misschien een poll houden met verschillende chat-achtige-manieren om te communiceren? :)[/quote]
Met deze statement ben ik het eens. Ik ben niet echt voor teamspeak omdat het logischerwijs gewoon niet gaat werken. Als er dan gedacht wordt in de vorm van een shoutbox of dus 1 op 1 chat denk ik bij mezelf; waarom zo moeilijk. Bij 1 op 1 chat is de kans dat er een goede oplossing gevonden wordt een X aantal keer kleiner. En andere alternatieven neigen al meer naar het hele forum idee toe.
Ik zeg hou het bij het forum, het is iets moeilijker om jezelf snel up-to-date te krijgen over een bepaald onderwerp, maar zoals al gezegd werd is het doordat het wat trager werkt ook meteen een stuk overzichtelijker.
Conclusie:
Geweldig dat iedereen mee denkt met de site, maar mijn persoonlijke mening is dat het niet gaat werken.. Nuttige alternatieven zijn wel nog altijd welkom.
EasyBoarder
20 november 2006 00:00
-
flugeltje
Ik ben het eens met mijn mede moderatoren. Ik zou niet kiezen voor IRC en let wel ik heb er ervaring mee. Ik heb zelf 2 jaar op chatcity gezeten als irc operator en het was geen pretje om dagelijks door duizenden mensen iedere dag maar weer lastig gevallen te worden met onozele vragen. Krijg ik nu een pm zal ik die gewoon beantwoorden. Zijn er onderwerpen op het forum die volgens mij nergens op slaan of ik niet leuk vind om op te reageren doe ik dat ook niet en op een chat komt dat niet netjes over als je niet reageert
20 november 2006 10:15
-
Account verwijderd
IRC is niet alleen voor chatten, maar ook voor downloaden van bestanden. Zo kunnen we dus ook (als het nodig zou zijn) bestanden doorsturen..
20 november 2006 15:42
-
roy92
Ja, maar zo krijg je natuurlijk ook sharing van illegale bestanden, waar deze site niet aan doet...
20 november 2006 16:58
-
Account verwijderd
Ja oke, daar zit wat in.. ;)
20 november 2006 17:02
-
mattuz
maar ik vind het nog steeds een goed iedeej want met msn gaa je niet met zijn allen praten en het ook wel handig als je ff snel iets moet weten..
maar dan wel een gewonen chat box want niet iedereen heeft een microfoon :P (zoals ik) :P
het enige is dat er dan wel gonoeg amio voor moet zijn ik stel voor dat we semmen ik stem voor!;)
20 november 2006 17:26
-
roy92
Een shoutbox, daar zou ik , en ik denk de andere mods ook geen bewzaa tegen hebben. De andere dingen wel
20 november 2006 17:59
-
raymus
oke ik zal kijken of ik met louwrens een shoutbox aan kunnen maken... We zullen de officele regels erin passen enzo enzo jullie horen nog van ons..
20 november 2006 18:07
-
michelvandijk
Leuk idee, maar ik ben er ook (zoals veel mensen hier) niet echt een voorstander van..
20 november 2006 19:06
-
roy92
Misschien iets heel raars, maar is het niet het verstandigste om dit eerst aan rax voor te leggen?
20 november 2006 20:13
-
keitaro
Quote van roy92 op 20 Nov 2006 17:59[quote]Een shoutbox, daar zou ik , en ik denk de andere mods ook geen bewzaa tegen hebben. De andere dingen wel :)[/quote]
Nee ook niet.... Om eerlijk te zijn... ik hoef jullie allemaal niet persoonlijk te spreken, geen behoefte aan. Heb 1 mod hier van forum in me msn, en dat vind ik al meer dan genoeg... Hier zijn we er voor om mensen te helpen... Maar om dat ook nog in reallife meteen berichten te krijgen van, yo ik heb probleem, zit ik niet op te wachten, geen tijd en geen zin voor...
20 november 2006 20:22
-
gerjan
het maakt mij niet veel uit al weet ik zeker dat ik jullie niet allemaal in mn msn wil hebben. dit forum is er voor de problemen en dat is erg effici?nt. als je meer vrienden wil dan moet je die gaan maken maar internetvrienden bestaan niet. wij hebben niet allemaal tijd om aldoor maar online te zijn.
op zich zou het soms wel handig zijn om iemand makkelijk vragen te kunnen stellen maar daar leren andere mensen helemaal niets van.
20 november 2006 20:34
-
etienne
ok het is dus duidelijk: we houden het gewoon bij het forum, makkelijk en duidelijk
20 november 2006 21:12
-
michelvandijk
Ja vind ik ook;)(y) Alles lekker simpel houden:)
20 november 2006 22:27
-
keitaro
Quote van etienne op 20 Nov 2006 21:12[quote]ok het is dus duidelijk: we houden het gewoon bij het forum, makkelijk en duidelijk[/quote]
i agree with that one Chef!
20 november 2006 22:32
-
easyboarder
Ik ook en daarom snap ik nu het hele punt niet meer. Als er nogsteeds mensen zijn met een andere mening plaats dan AUB een poll ofzo, zodat die mensen teminste hun mening kwijt kunnen.. We zijn beetje nutteloos bezig hier...
21 november 2006 00:08
-
keitaro
Een Poll zal niet nodig zijn... Het wordt gewoon niet veranderd...
De meningen van mods en admins tellen het harst mee, en als nou 3 van de 4 mods negatief reageren en 1 van de 2 admins negatief reageren... Denk ik niet dat het alsnog gemaakt zal worden... Zo wel, zal dat alleen maar tot slechte gebeurtinissen lijden... want 3 van de 4 mods en 1 van de 2 admins zullen er niet in te vinden zijn...
21 november 2006 16:25
-
raymus
Quote van keitaro op 21 Nov 2006 16:25[quote]
Zo wel, zal dat alleen maar tot slechte gebeurtinissen lijden... want 3 van de 4 mods en 1 van de 2 admins zullen er niet in te vinden zijn...[/quote]Dit vind ik ook wel een beetje over dreven maar mij is alles goed.. Ik en louwrens vonden het wel een goed idee:P^^
21 november 2006 16:27
-
mattuz
ik ook wel maar goed jullie besliissen :P;)
21 november 2006 16:41
-
Account verwijderd
Wij kunnen wel vanalles goed vinden en willen maar we mogen pas echt een irc/teamspeak server aanmaken onder de naam tweakwindows als de admins toestemming geven. Maar we kunnen ook bijvoorbeeld een server opzetten onder een andere naam dan tweakwindows en gewoon niet bij tweakwindows laten horen..
21 november 2006 17:17
-
raymus
uhhm jullie horen nog van ons maar wie er wel een wil moet ff een berichtje achter laten..HIERONDER....zo m.v.g
21 november 2006 17:59
-
mattuz
[quote]uhhm jullie horen nog van ons maar wie er wel een wil moet ff een berichtje achter laten..HIERONDER....zo m.v.g[/quote]
Ik
21 november 2006 18:01