-
raymus
Amoi,
Ik vind het jammer dat er op deze site zo weinig over case modding staat. Ik zie een topic van Djoey(Y) maar voor de rest zie ik niks. ik ben nu zelf ook bezig met een case ik heb een flam aan de zijkant en ga hem zwart met rode flammen spuiten ik heb er een window in en 2 fans en 2 neon balken. Voor de rest heb ik mesh over me kabels heen gedaan en koop ik binnenkort van die ide kabels. Foto's komen nog.. Ik hoop wat van jullie te horen.
03 november 2006 20:42
-
blacksorcerer
Inderdaad jammer dat er tot nu toe weinig over is...
Ik ben er zelf ook een tijdje mee bezig en ga als ik over 2 weken mijn pc-upgrade op orde he, ook weer verder wat doen aan m'n kast.
Onder andere ook een window en aanpassingen aan de kast ;)
Als er meer mensen zijn die ook geinteresseerd zijn in cooling/casemodding, laat dat dan even merken in dit topic of bij mij op PM, dan wortd het tijd dat we er een apart forum voor bijmaken :p
Veel succes alvast met je mod Raymus, hopelijk komen die foto's snel
03 november 2006 21:04
-
louwrens
ik ben ook bezig ik heb net en fan zelf LED's erin gedaan en gesoldeerd.
ik ben ook bezig om plexiglas in mn zijkant te doen moet alleen nog ff uitzagen.
ik zoek ook nog een zalman koeler voor mn cpu die ik nu heb maakt best veel herrie.
foto fan die ik heb gemod: [url]http://img527.imageshack.us/img527/646/pb036743qk0.jpg[/url]
03 november 2006 21:07
-
raymus
Ja blacksorcerer want ik weet ook nog veel handige tips te vinden en dat zou leuk zijn voor mensen die, het eigenlijks wel willen (casemodding) maar niet weten hoe ze aan de slag moeten.. Ps ik heb met louwrens onze eerste case gemaakt dat was in een vorm van een auto helelaas is deze kapot en hebben we nooit foto gemaakt:S:P
03 november 2006 22:21
-
killer
ik ben ooit eens begonnen aan een case :p is nooit afgeraakt ^^ was eentje uit hout :s
en een window enzo maar ik had niet genoeg plaats voor hardware over gehouden
het was de bedoeling van mijn boxen in te bouwen en dan alle plug onder mijn cdrom en dvd lezeren dan langs de zijkant een window en dan de andere kant een deurtje voor als er een nieuwe kaart of weet ik veel wat in moest ^^
03 november 2006 22:34
-
blacksorcerer
Klinkt iig wel als goede idee?n, zo een complete caseconstructie vergt echter wel veel planning anders loop je indd snel tegen problemen aan :o
En je moet natuurlijk ook wel een beetje handig zijn met materialen en machines en daar de beschikking over hebben.
Ik heb bijv. voornamelijk daarvoor ook een dremel en soldeermachine gekocht, maar dit blijkt gelukkig voor veel meer handig te zijn :p
03 november 2006 22:57
-
louwrens
met een Dremel in plexiglas graveren lijkt me mooi
04 november 2006 00:13
-
raymus
04 november 2006 12:33
-
gerjan
Heb je een echte Dremel of een namaak? Want die echte zijn echt goed. (Dremel is het merk)
Ik verkoop ze namelijk ook maar kheb er zelf nog geen. Maar ik ben wel van plan die te kopen!!
Verder vind ik casemodden wel leuk maar tkost wat. moet ik eerst nog een bijbaantje hebben.
04 november 2006 17:46
-
raymus
weet je case modding hoeft helemaal niet duur te zijn.. Bijv: Plexiglas kan je altijd op school krijgen (teminste wel bij ons) en bij de bouwmarkten zijn meestal wel afval van plexiglas. Uuhm je kabels kan je mooi weg werken door mij te vragen:P en neon is bij meeste winkels ook maar iets van 8 euro van een staaf van 30cm. En dan heb je eigenlijk al een leuk deel van case modding gehad.....
04 november 2006 17:52
-
killer
Lolzplexiglas pik ik gewoon van school ^^ neon pik ik uit de winkel ^^ is echt niet duurals je beetje oppast is alles gratis ;)
P.s. mogen jullie eig niet weten ^^ maar mijn flatscreen komt van de school (gepikt *fluit*) een leerkracht was vergeten na school de deur dicht te doen :s en zo een kans laat je niet liggen :s
04 november 2006 20:15
-
blacksorcerer
Lekker betrouwbaar persoon ben jij dan Killer ^o)
Maar casemodding hoeft indd niet duur te zijn, vooral al je zelf al wat gereedschap enzo ter beschikking hebt, valt het best mee wat betreft materialen.
Het dure is meestal als ze weer voor de 2e keer in een jaar nieuwere hardware willen om te tonen achter die plexiwindows en neonlichtjes ;)
Over het algemeen zal je gewoon vaker bij de doe-het-zelf zaken komen voor kleine dingetjes en casemod(internet)winkels, waar je daarna een paar uur plezier van hebt met knutselen, en als het gelukt is ook nog veel langer plezier van hebt
04 november 2006 20:34
-
louwrens
dit vind ik ook wel mooi [url]http://www.casejunkies.com/index.php?upn=010001&hl_id=2889&page=4150[/url]
04 november 2006 21:52
-
keitaro
casemod... Niet echt veel kant en klare mooie kast met 4.20 blauwe neon totaal in verwerkt. Maar heb een ande plan. Ik ga van hout een kast maken dat precies in me bureau past. (heb ruimte over, te groote van eenr edelijke bureau la en daar maak ik een kastje voor wat er in kan). Wat ik er qua hardware er in doe weet k niet. K heb nog een oude pc staan, 233 mhz, 64 mb ram en 3 gigh hdd (ga grotere halen er voor) mss dat ik dat er in bouw. Maar mss haal ik wel nieuwe onderdelen. MiniATX mobo, onboard vga (wordt servertje dus tja niet veel nodig qua grpachs) 2,5 inch hdd dan en 250 watt mini voeding. Maarja, dat kost me weer wel 300 euro... En op het moment is me manga/anime hobby wat duur. vooral de forummeetings die ik daar mee heb, dus weet niet, mss 50-50 of wel helemaal niet :P
05 november 2006 01:10
-
raymus
ik zal vandeweek mijn kast spuiten... Ik doe hem zwart en met rode flamen paint brushen....Ik hoop dat het lukt. Moet ik wel zo lang ff zonder pc want alles haal ik eruit:P Of....uuhm...ik heb vast nog wel een lege kast zet ik alles snel ff over:P voor mensen die hun kast willen spuiten...hier een link
http://www.casejunkies.com/index.php?upn=010001&hl_id=2979 Tip.. er staat dat je eerst met grondlaag moet doen dat hoeft niet. Gewoon je kast rouw op schuren, en dan af nemen en spuiten in de kleur die je wil hebben.. Voor een mooi efect kan je wel de blanke lak gebruiken.
05 november 2006 12:14
-
blacksorcerer
Misschien toch leuk als jij er ook foto's van kan nemen ;)
Spoort anderen hopelijk ook aan dat te doen als ze iets gaan modden
BTW je kan toch ook gewoon even alle hardware op een niet geleidende/statische ondergrond leggen, zo test ik meestal een systeem, aangezien een pc-kast zelf ook iets kan kortsluiten :p
05 november 2006 12:59
-
ps18
Hee mensen, ik heb ook een beetje gecasemod. Ik heb een 1 hele grote fan, waarin ik zelf een blauw licht in heb gezet, en ik heb een fan controller, waar blauw lich uit komt
binnenkort wat foto's
05 november 2006 15:35
-
louwrens
ik heb ff wat nodig om uit mn zijkant een raam te zagen ik ben bezig met een figuurzaag dat duurt wel ff
05 november 2006 17:04
-
blacksorcerer
Ik neem wel aan dat er een speciaal ijzerzaagje in de figuurzaag zit, anders issie zo bot met dat aluminium he :p
Maar zelfs met ijzerzaagje erin gaat dat indd nogal langzaam... maar kan je wel goed rondingen en kleine dingetjes mee zagen erin.
Voor een vrij normaal window is een dremel (en evt nog decoupeerzaag erbij) zeker handig. Ik heb een dremel-kloon van de gamma, werkt echt super en ook een flexibele as erbij ezno, alleen de slijpschijfjes haal ik wel van dremel zelf
Als ik binnekort weer meer tijd heb om te modden, zal ik zeker ook wat foto's plaatsen ;)
05 november 2006 17:09
-
Account verwijderd
Ben van plan om binnenkort, rond kerst, met mijn eerste mod te gaan beginnen. Tot nu toe heb ik alleen maar blacklight in mn kast gezet en een window van plexiglas gemaakt. Wil graag binnenkort een nieuwe kast gaan kopen en deze dan modden of een kast helemaal zelf maken.
05 november 2006 17:13
-
louwrens
ok?, ik heb ijzerzaagjes bij Wiederink weg nummer 1 ofzo 2 en 3 is er ook is iets met de dikte.
ik zal ff kijke of iemand in de buurt een Dremel heeft ik hoef een paar rechte lijnen.
05 november 2006 17:14
-
raymus
Ik ben bezig met spuiten van de kast hier de foto's de voorkant net in de plastich grondlaag gezet
de zijkant
en de rommel:P
06 november 2006 20:24
-
blacksorcerer
Ziet er cool uit die vlammen op de zijkant
Heb je misschien wel wat grotere foto's?
en dan kan je die als thumbs gebruiken op de site, kunnen we het meteen zien :p
[code]
[/img][/code]
Geen offici?le regel, maar het is wel zo prettig en overzichtelijk als we dat hanteren (en bijv een
maximum van 600x600 pixels die hier zonder thumb staan).
Hoe gedetaileerdere( bestaat dat woord?) / grotere foto's hoe beter natuurlijk ;)
06 november 2006 21:39
-
raymus
oke ik zal vanmiddag ff een groter foto er in zetten... Dan moet ik die tumbnail voor website's doen??
07 november 2006 08:33
-
blacksorcerer
thumbnails (of kleine foto's van max 600x600) hier plaatsen in het topic en dan linken naar een grote foto.
Ik werk zelf niet met imageshack, maar zoals ik op andere fora merk, geeft imageshack ook meteen een link naar een thumbnail die je kunt gebruiken.
07 november 2006 08:38
-
djoey
ik ben nog niet aan t modden.. maar wil (als k geld genoeg heb) een leuk winodwtje uit mn zeipaneel zagen.
k heb deze kast :
07 november 2006 09:01
-
rax
Ik heb even een nieuw forum aangemaakt voor modding & cooling en meteen t topic verplaatst;)
07 november 2006 12:49
-
raymus
Heey bedankt he(Y) dat vind ik harstikke mooi mejong:P En hier (als ik het goed heb gedaan) mijn zijkant
hahaha wil niet:P
07 november 2006 13:31
-
gerjan
zijkant van raymus:
[img]http://img220.imageshack.us/my.php?image=dscf5622cw8.jpg[/img]
[.img.].url.[/.img.] zonder punten
07 november 2006 17:25
-
louwrens
bij de eeste img de ] vergeten.
de mod(s) en admin(s) kunnen dit ook wel veranderen hoort toch ook bij forum controleren?
07 november 2006 18:48
-
leviathan
Quote van gerjan op 07 Nov 2006 17:25[quote]zijkant van raymus:
[.img.].url.[/.img.] zonder punten[/quote]
Daarvoor is de code tag uitgevonden
[code][img]url[/img][/code]
07 november 2006 18:59
-
raymus
07 november 2006 19:15
-
irfan
ik heb een Sunbeam TRIO kast gekocht, heb er traanplaat ingelegd, er zit een moederbord in van 20 bij 20 cm, dus echt vette shit om te zien. Verder een IDE oplichtende kabel, een blauwe SATA kabel, en van kleur veranderende lichten uit een klok gehaald, daarnaast een 80 mm. fan met een vrouw als fanguard, het is wel een beetje standaard maar met een beetje van Maggi:P van mij dan is ie echt chill. Maar weet gewoonn iet hoe je het best een foto ervan kan maken, wil hem best showen.
11 december 2006 21:25
-
blacksorcerer
Gewoon wat uitproberen met een digitale camera, eventueel even eentje lenen van iemand ;)
Bij mij ligt het case-mod werk al langer stil, ik hoop er in de kerstvakantie tijd voor te hebben, want vooral dat raampje met fan in en rubber omheen is nogal simpel, maar lijkt er nooi van te komen om het af te halen (ben al heel lang nieuwe schijfjes voor dremel aan het halen :p)
Als ik wat tijd heb die ik kan besteden aan pc-hardware is het vnrl. om de onderdelen van het nieuwe systeem over te clocken :o
11 december 2006 23:20
-
silverglow
haha, mijn case hoeft niet gemodded te worden..
[img]http://www.pointofview-online.com/userfiles/gamer_products/cases/xcaseb.jpg[/img]
12 december 2006 08:04
-
djoey
waarom zou je case nietr gemod hoeve nte worden ?
zo is die standaard
er mag dan wel t een en t ander anders aan zijn.. te nopzichte van standaard cases.
maar.. hijs niet gemod..
[persoonlijke mening] ik vin de kast niet mooi sorry[/persoonlijke mening]
mijn kast :
[img]http://img.clubic.com/photo/00215559.jpg[/img]
12 december 2006 08:58
-
easyboarder
Quote van silverglow op 12 Dec 2006 08:04[quote]haha, mijn case hoeft niet gemodded te worden..
[img]http://www.pointofview-online.com/userfiles/gamer_products/cases/xcaseb.jpg[/img][/quote]
De jouwe is geen casemod (wel een leuke kast)
12 december 2006 10:56
-
mattuz
Quote van easyboarder op 12 Dec 2006 10:56[quote]Quote van silverglow op 12 Dec 2006 08:04[quote]haha, mijn case hoeft niet gemodded te worden..
[img]http://www.pointofview-online.com/userfiles/gamer_products/cases/xcaseb.jpg[/img][/quote]
De jouwe is geen casemod (wel een leuke kast)[/quote]
Neej duh dat zegt hij ook dat ie niet gemodded hoeft te worden! :P
12 december 2006 14:12
-
raymus
Mooie kast ik zou alleen die zwarte gaten plaat veranderen in plexiglas:P das mooier(Y)
13 december 2006 20:48
-
djoey
groen plexi
14 december 2006 07:15