Als je even zou verwijzen naar dat 1-jaar-geleden-topic (is trouwens meer een wat-meer-dan-een-half-jaar-geleden topic :p) is dat wel handig, maar bij deze:
[url]http://www.tweakwindows.nl/?p=forum&id=1476&zoeken=deadlock%20gta[/url]
Daar liet je al geen screenshot zien of wat er precies in de foutmelding staat, missch dat je dat nu kunt doen...
wat je veder kunt doen:
alles updaten, zowel videodrivers, chipsetdrivers en weet ik niet allemaal, het is nu moeilijk te zeggen wat er mis is, aangezien het nogal weinig informatie is.
Verder zou je alternatieve drivers kunnen gebruiken (zie andere topics waar Omega drivers worden genoemd).
Of misschien een andere videokaart gebruiken of van iemand lenen en kijken of het dan wel gaat.
In het andere topic wortd nog het geheugen genoemd, maar ik denk niet dat het daar aan ligt, aangezien je verder nergens problemen lijkt te hebben, maar je kan dit testen met Memtest86 (zie google ;))
31 oktober 2006 09:49
deadlock
Bedankt voor je snelle antwoord,
alles is up to date
omega drivers heb ik ook al geprobeerd
Verder heb ik ook al geprobeerd achtergrond programma's te beeindigen, helaas zonder effect.
Screenshot:
voldoet je pc aan de minimale systeemvereisten? Dit is echt typisch zo'n fout dat je krijgt als je videokaart het niet aan kan (of je monitor de resolutie niet)
kijk anders eens in de readme of er iets staat over je videokaart.
31 oktober 2006 10:41
deadlock
mijn videokaart voldoet aan de eisen die de games stellen (256 mb ram),
Zelfs bij de oudere games krijg ik deze errors, Gta 3 zelfs
31 oktober 2006 11:05
blacksorcerer
Heb je misschien video-onboard dat ingeschakeld is in de bios?
Misschien dat je eens wat benchmarks kunt draaien om te kijken of daar wel normale cijfers uitkomen (vergelijken met anderen op internet die ongeveer eenzelfde combinatie hebben van hardware).
Btw die Hypermemory op je videokaart, die snoept geheugen van je gewone geheugen, en ook al heb je zoveel geheugen... het trekt de performance zwaar naar beneden helaas....
die x600 HM is op z'n hoogst helaas gelijk aan een ATI 9600 dus niet echt geschikt voor de nieuwe spellen.
Er zijn calculators op internet die kunnen bepalen of je systeem een bepaalde game aankunnen.
Als je toch in je bios ff gaat snuffelen, kan je waarschijnlijk meteen ff kijken of je kan instellen hoeveel geheugen de x600 HM gebruikt, wellicht kan je dat nog wat verhogen, aangezien je iig toch genoeg geheugen hebt, en misschien helpt het toch nog wat.
31 oktober 2006 11:06
deadlock
bios gebeuren heb ik geprobeerd, heeft niet geholpen,
weten jullie toevallig een goeie benchmark programma, ik ben nu bezig met performancetest 6.0....
31 oktober 2006 11:27
blacksorcerer
Voor game-benchmarking wordt vnl 3DMark gebruikt.
BTW ik heb je topictitel aangepast, want 'Zware troubleshooting' is nou niet bepaald een duidelijk titel...
Zie ook de Regels