Ik zit sinds vandaag met een lastig probleem.
Mijn pc start niet meer goed op en blijft in het begin al meteen hangen.
Eerst kreeg ik te maken dat ik na het opstarten en na het doorlopen van het eerste scherm (niet van windows dus want zover komt die nieteens) de pc werd afgesloten en opnieuw opstarten, dit duurde nu al een aantal weken.
Vandaag wilde ik de pc weer opstarten en de fan's gingen draaien, de HD werd aangesproken, de DVD-spelers gingen knipperen en daarbij blijft het (dit herhaalt zich telkens todat ik de pc helemaal uitschakel)
De monitor bleef off-line en er kwam geen meldingen op het scherm.
Na het loshalen van alle kaarten, schijven en spelers bleef dit probleem bestaan.
Ook al sluit ik niets aan dan nog zou ik het beginscherm moeten zien van de pc met de melding dat deze niet kan opstarten.
Ik doe al een aantal jaren werkzaamheden met PC's maar nu wil ik de vraag aan jullie stellen, zouden jullie weten waar het aan zou kunnen liggen.
Vorig jaar was de voeding al defect gegaan en heb ik een zwaardere voeding er in geplaatst.
Mijn vermoeden bestaat dat het moederbord/CPU de geest heeft gegeven.
Alvast bedankt voor de moeite
Specs:
P4 3 Ghz HT
512Mb intern
ATI graka 128Mb
200Gb HD Maxtor
NEC brander
Sony DVD-speler
Moederbord Gigabyte (type weet ik ff niet)
WindowsXP Home
29 oktober 2006 12:11
henniemix
heb je niet toevallig iets nieuws pas aangesloten op je pc? misschien als dit het geval is, dan raad ik je aan om deze eerst los te koppelen, dan de pc opnieuw op te starten, de laatste drivers te installeren en dan opnieuw het nieuwe ding aan te sluiten.
Als dit niet het geval is, dan kun je ook je moederbord los maken en in een andere pc hangen. Als je daar dan hetzelfde probleem krijgt, dan weet je dat je moederbord kapot is.
Persoonlijk denk ik dat je moederbord kapot is, maar het kan ook goed bovenstaande zijn omdat ik pas zelf iets nieuws had gekocht en toen ik het aansloot op het moederbord deed mijn pc het ook niet meer.