Op school hebben ze zo een kabel die in de computer steekt op de plaats waar het scherm in de computer geplugged wordt. Deze draad vertakt naar een beeldscherm en dan naar een biemer. Ik heb rondgevraagd op school bij de leerkracht informatica en die wist mij te vertellen dat je zo ook 2 schermen kunt aansluiten op 1 pc maar dat er dan op die 2 schermen hetzelfde te zien is :).
Dat was net wat ik nodig had !! anders moet ik altijd maar mijn scherm naar mijn bed draaien om tv te kijken of om een dvdtje te kijken... Maar na enige tijd zoeken heb ik nog steeds niet gevonden waar ik zo'n kabel kan kopen.
Weet misschien iemand van jullie dit en weet iemand waar ik een kabel kan kopen om tussen mijn scherm en mijn computer te plaatsen zodat mijn scherm verder van de pc kan staan ??
grtz
25 oktober 2006 19:31
Account verwijderd
Ik heb dit voor je kunnen vinden via een simpele search via google:
Dit is volgens mij wel wat je bedoelt, ik weet niet of je het daar ook kunt bestellen en of het veilig is om te bestellen daar.
gr Soemie
25 oktober 2006 19:59
killer
Mja dat is hetmaar kan het niet bestellen om te leveren in belgie ... mijn postcode bestaat niet volgens die site :s
25 oktober 2006 20:17
louwrens
moet via een nederlandse of belgische site zoeken die dat leveren Expert en Scheer&Foppen ofzo
25 oktober 2006 21:38
easyboarder
En anders loop je een willekeurige pc winkel binnen en vraag je naar een VGA splitter. Als ze niet meteen weten wat je bedoeld leg je het uit. ze hoeven het niet eens op voorraad te hebben want zulke dingen kunnen ze speciaal voor jou bestellen.
Zo'n winkel kan gewoon van elke keurige webshop dingen bestellen dus dat zou geen probleem moeten zijn.
@Killer
Laat je even weten of je hiermee geholpen bent?
26 oktober 2006 13:31
leviathan
zelf heb ik ook zo'n Y-splitter, maar elke moderne videokaart heeft tegenwoordig wel 2 uitgangen, en daarmee kun je dus of desktop extenden, of het beeld laten klonen, wat dus hetzelfde werkt.
met een oude videokaart heb je wel een Y-splitter nodig ja
26 oktober 2006 18:41
easyboarder
klopt. Nog niet eens aan gedacht, maar da's een goed punt. Als het goed is heeft killer maar 1 VGA aansluiting op zn kaart.
26 oktober 2006 19:51
killer
ik heb 1 vga aansluiting op mijn kaart en ga het bestellen via zo'n website van Djoey ;)
dus het gaat wel lukkenen een verlengkabel voor tussen scherm 2 en de splitter heb ik niet nodigik geraak er juist :p de kabel gaat mss wel wat gespannen staan maar who cares :^)