Hallo, ik zit met een probleem, en wel het volgende.Ik heb NAV 2004 geinstalleerd en heb eerder geen problemen ondervonden.Echter nu heb ik een probleem met de liveupdate.Als ik liveupdate uitvoer krijg ik de volgende melding:
LU1361:LiveUpdate has detected a problem with the task scheduling service.
This problem may prevent Automatic LiveUpdate from running.
Ik heb NAV 2004 helemaal van mijn pc vewijderd en weer opnieuw geinstalleerd maar hiermee is de fout niet opgelost.
Zelf heb ik al bij de hulpsite van Symantec gezocht voor een oplossing maar kan helaas niets vinden over deze foutmelding.
Ik hoop dat iemand voor dit probleem een oplossing heeft.
22 mei 2005 10:39
ali
dat is bij mijn e-trust antivirus ook
als ik zeg download signature now geeft ie de volgende foutmelding:
The Job Server service is not running,the download will not continue
ook met het opnieuw installeren heb ik niks bereikt
en zegt beveiliginscentrum dat mijn antivirus verouderd is!!
22 mei 2005 10:46
sla vink
Bij mij is NAV 2004 nog geldig, verder doet hij zijn werk prima, alleen de automatische update vertikt het.Als ik handmatig de update uitvoer krijg ik eerst die fout melding en waarbij vervolgens de liveupdate toch uitgevoerd wordt.
Het probleem is echter dat dit niet automatisch gebeurd.
22 mei 2005 11:04
leviathan
is je computer een keer vastgelopen tijdens het updaten van je virusscan, ik heb dat namelijk al 2 keer meegemaakt, dan is meteen heel je virusscan kapot. en zul je aan een andere moeten mijn vader had dit en is van macaffee naar norton over gestapt, en ik had het zelf ook bij trend micro 2005 nu heb ik de nieuwste, trend micro 12
22 mei 2005 12:45
jaerock
dat switchen van virusscanner is natuurlijk leuk bedacht, maar als je gewoon met een legale versie zit dan koop je natuurlijk niet zomaar een nieuwe omdat de liveupdate vastloopt, dan wil je dat oplossen. Ik heb zelf ook wel eens een foutmelding ermee gehad, maar dan deed ie het een dag later wel gewoon weer. Ik ben trouwens erg te spreken over de software van Trend Micro. Ik had voorheen PC Cillin 2002, en dat werkte perfect, sinds kort heb ik PC Cillin Internet Security 12 evenals Leviathan. Ik heb de nederlandse versie, ik kan je deze zeker aanraden. Op internet zijn trouwens alleen keys voor de engelse versie te vinden.
22 mei 2005 15:30
leviathan
mijn pa had de legale macaffee, maar hij was gewoon helemaal kapot, en toen is er zo'n re?nstall virus op zijn pc gekomen die alles blockte van herstellen en nog wat andere crap en nu heeft ie eindelijk de boel weer aan de praat.
22 mei 2005 18:49
sla vink
Ik heb zelfs de oudere versie van NAV namelijk 2003 erop gezet, deze werkt ook goed, behalve het automatische update wil echter bij deze versie ook niet lukken.
Ik heb het idiee dat het niet aan NAV ligt maar met een instelling van de pc.
Alleen weet ik niet wat task scheduling inhoud.
Misschien dat iemand mij de betekenis of wat het doet kan uitleggen.
ps, bedankt voor jullie reacties.
22 mei 2005 19:31
sla vink
Ik ben er ondertussen achter wat Task Shedule betekend, nameleijk in het nederlands vertaald houd het in dat er een fout met de taakplannerservice is op mijn pc.
Alleen nu nog weten hoe ik de fout kan opsporen.
Ik zie jullie reacties graag tegemoed.
23 mei 2005 17:13
admin
Je kunt hetvolgende proberen:
1. Klik op start > uitvoeren en typ services.msc
2. Zoek naar alle services waarbij norton in de naam voorkomt, open deze en start deze ( als ze niet al gestart zijn)
Mischien helpt dit...
23 mei 2005 17:43
ali
:phe!! mijn probleem gelijk opgelost
he levi, ik had een paar maanden geleden mcaffee( nieuwste) en er kwamen fouten in voor en ik heb het verwijderd
maar er bleef veel rotzooi achter en elke keer als ik opstarte dan kwam er een scherm met dat mcafee fout!!