ik heb beneden een router staan, en op zolder een computer met een usb-stick met wireless. maar hij heeft heel slecht bereik. hoe kan ik dit verbeteren?
21 oktober 2006 12:54
christiaan
Je kan een zogenaamde ''range extender''. Als je daarover iets zoekt op google zul je veel vinden. Deze dingen zijn echter redelijk duur. Je kan proberen je adapter zo goed mogelijk neer te leggen. (zo min mogelijk muren etc) Doe dit dan ook bij je router.
21 oktober 2006 13:22
xp 2
trek een kabel tot op de 1e verdieping en zet een access point
21 oktober 2006 14:53
roy92
Gewoon een signaalversterker ertussen proppen. Moet je gewoone ff bij je pc-boer vragen welke je het beste kan nemen icm je router. Heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt erg goed te werken..
21 oktober 2006 15:17
christiaan
ja maar die signaalversterkes zijn zo weer 60-100 eu :/
21 oktober 2006 16:14
pim1502
als zo'n versterker 60-100 euro is kan je beter een linksys router kope.. ik heb die hier ook en ik heb overal in huis het maximale bereik wat je kan hebbe.. perfect dus.. maar wat je ook kan probere is wireless op een ander kanaal zetten.. soms hebbe andere kanalen veeeel beter bereik.. ga hiervoor ff naar de pagina van de router en log in en zoek daar ff bij wireless om een ander kanaal in te stelle
21 oktober 2006 19:23
louwrens
hangt vanaf welk merk je hebt, E-Tech heeft een upgrade dat het draadloosnetwerksignaal versterkt
21 oktober 2006 20:15
roy92
Het ligt er ook aan waar hij doorheen moet. Hier thuis heb ik de slechtste combinatie die er is: Beton en houten vloeren. Ik zit vlak bij de router maar ik heb wel zwak bereik. Dus het ligt er maar aan hoe je zit.
21 oktober 2006 20:23
Account verwijderd
Maar een ander channel kiezen kan ook wonderen doen hoor!! Ik zit hier op de 1e etage en moet 2 betonnen muren en 1 houten vloer door gaan. Bijna altijd 48 mb/s van de 54 mb/s 8)