ik heb vandaag mijn pc geformateerd en ik kom er achter dat ik geen geluid heb.
ik heb de programma EVEREST Home Edition gedownloadt om te kijken wat voor een geluidskaart ik heb.
dat is dus VIA AC'97 Enhanced Audio Controller
ik heb via google naar de software gezocht en heb het geinstaleerd.
maar ik heb nou nog steeds geen geluid.
wie kan me verder helpen?
17 oktober 2006 16:46
roy92
Heb je geen drivers op de CD van je moederbord?
17 oktober 2006 16:51
Account verwijderd
Het kan zijn dat je de verkeerde driver hebt? Welke chipset heb je op de southbridge? Dit is de nieuwste driver voor de meest voorkomende southbridge chipsets (VT8233, VT8233C en VT8233A):
Dit hoeft geen probleem te zijn als je eens kijkt bij Everest wat je southbridge chipset is (hier zit namelijk de geluidskaart en dit kan het probleem zijn bij jou driver), zie ook mijn vorige post.
17 oktober 2006 16:59
christiaan
ja, je hebt waarschijnlijk de verkeerde versie van de software
17 oktober 2006 17:12
henniemix
Het kan ook zijn dat je je moederbord drivers moet updaten, vaak worden dan de nieuwste vormen van vanalles en nog wat dan wel ondersteunt!
Succes
17 oktober 2006 18:55
Account verwijderd
moederbord drivers? Bedoel je dan de componenten op het moederbord of het moederbord zelf? Bedoel je niet gewoon een bios update??
17 oktober 2006 19:44
louwrens
Je moet naar je mob fabrikant dus Asrock -> asrock.com, ASUS -> asus.com, dan ga je naar products-> (moederbord) klik je degene aan die jij hebt-> download de audiodriver.
Ik wil het ook wel doen, alleen als je je moederbord merk en type geeft.
Als het goed is moet dit de driver zijn: [url]ftp://202.65.194.18/pc/audio/WDM_R147.exe[/url]
wel eerst de verkeerde driver unistallen!