Nieuwe videokaart
oktober 2006
-
roy92Beste mensen!
Ik wil graag een nieuwe videokaart, maar ik weet niet welke goed geschikt is voor mijn wat verouderde systeempje. Ik wil games wel redelijk goed kunnen spelen.
Brand maar los!16 oktober 2006 20:36 -
blacksorcererIk neem aan dat je dus de 'Home PC' in je profiel bedoelt?
En welke games wil je dan zoals gaan spelen en wat noem jij goed - alles op normaal en 1024*768 of alles op maximum en 1600*1200?
Eventueel ook nog een budget... etc ;)
Anders krijg je dalijk een nutteloze lijst van grafische kaarten die totaal verschillend van elkaar zijn in prestaties, prijs enz.
Er is wel een kaart die momenteel aan heel veel dingen voldoet en zowat de beste prijs/prestatie (bewezen in vele reviews met meerdere kaarten) levert in het mid-segment, en dat is de 7600GT van NVidia. Echter heeft ATI momenteel alweer veel broers en broertjes van reeds bestaande kaarten uitgebracht die misschien al (minstens) even goed zijn in die prijs/prestatie verhouding in dat segment.
Dusja... we horen het wel16 oktober 2006 20:44 -
roy92Ja, idd sorry voor de korte informatie. Moest ff snel typen, want moest weg, dus werd een beetje afgeraffeld :$
Ik wil m'n games gewoon op 1024*768 spelen, gewoon dat de kwaliteit redelijk goed is, hoeft niet allemaal superecht te zijn, met alles op high, maar gewoon dat het wel redelijk mooi is.
Mijn budget is echt tot de ?100 / ?120,- en meer wil ik er eigenlijk niet aan uitegeven, vind dat eigenlijk meer als zat. Houd er wel rekening mee, dat ik niet wil dat mijn processor het niet meer aan kan, wat resultaeert tot een langzame pc. Daarom vraag ik het hier ook ff
Voor de duidelijkheid; het gaat om de 'home pc' met een AGP aansluiting voor de videokaart.
Edit:
Ik vond deze, iets boven mijn budget, maar lijkt me redelijk goed: klikje
Is het wat? En zal mijn processor niet de botleneck worden?^o)16 oktober 2006 21:02 -
louwrensdoe de 6800XTreme heb ik ook, ik heb dezelfde mobo merk en socket ik heb nergens last van!16 oktober 2006 21:32