Beste Tw'ers
Wie kan mij ff snel uitleggen hoe je nou zown router moet aansluiten.
[img]http://images.meroncourt.co.uk/SITECOM/DC-202.jpg[/img]
15 oktober 2006 13:44
roy92
Simpel. Je verbind het modem van het internet naar je router (is vaak de meest linkse aansluiting)...dan doe je in de andere aansluitingen de kabel en die doe je in je PC. Is het draadloos? Dan ff je pc laten zoeken naar draadloos, en hij vind hem. Is verder geen kunst aan. Alleen als je chello hebt, moet het iets anders, maar geloof niet dat jij dat had(?)
Verder hoef je niks te doen :p....toen ik dat deed, deed ie het gewoon bij mij dus..
15 oktober 2006 14:18
louwrens
Die UTP kabel van de modem naar de WAN ingang en port 1 t/m 4 kunb je de kabel doen naar een pc.
Hoe je m moet instellen staat in het boekje, familie van mij hebben ook SItecom router.
Voor de 1ste keer moet je je provider kiezen en je computernaam (heb je van de provider gekregen) en dan zoeken ofzo iets
15 oktober 2006 14:21
ali
Oke.. het is wel duidelijk :p Moet ik de LAN kabel vd modem in het WAN ingang zetten?
15 oktober 2006 14:42
blacksorcerer
Alles staat toch gewoon in het boekje ^o)
Het enige waar je soms nog op moet letten is dat je van de provider verplicht een bepaalde computernaam moet opgeven, deze moet dan niet op de pc maar in de router komen te staan bij Host Name.
15 oktober 2006 14:47
ali
Boekje staat in het Duits chinees ofz. Kweetniet waar mijn vader hem vandaan heeft.
Maar ik zal dan wel weer wat proberen.
Owjah.. Als ik een topic open, dat betekent al dat ik in het boekje heb gekeken... dus daar hoef ik niet op te worden aangewezen
15 oktober 2006 14:51
blacksorcerer
Heb je dan ook al gezocht op internet (de site van de fabrikant om te beginnen...), daar staan meestal ook handleidingen etc. En in gewoon nederlands of engels.
Verder zou je ook al op google gezocht moeten hebben en daar staan onnoemelijk veel tutorials over netwerken aanleggen en al zeker over ff een normale router opzetten en instellen. ;)
15 oktober 2006 15:00
louwrens
Quote van ali op 15 Oct 2006 14:42[quote]Oke.. het is wel duidelijk :p Moet ik de LAN kabel vd modem in het WAN ingang zetten?[/quote]
ja
15 oktober 2006 15:24
ali
Oke thx Mensen! Het is gelukt!
ENne... wordt de snelheid ook verdeeld ofzo?
15 oktober 2006 16:01
roy92
Tuurlijk. Als jij met 50 mensen op het internet zit, via dezelfde router, word de internetverbinding over 50 mensen verdeeld, en is het dus langzamer. Zit jij met 2 mensen, of in je eentje op het internet, zal het veel sneller zijn.