Hallo beste mensen, ik heb al een poosje een ATI Radeon 9250,
In princiepe een hele fijna kaart, maar nu wou ik mijn TV aansluiten op mijn TV Out,
Maar dan heb ik heel slecht beeld!
Ligt het aan de kaart, aan de kabel of ana de TV?
Ik heb een TV van Vestel hoeveel inch weet ik niet zo precies,
Wie heeft er ervaring mee met die TV Out van de Radeons?
Vriendelijke groeten Gerben Kwakkel
14 oktober 2006 13:54
Account verwijderd
Ik heb ook een tijdje een ATI Radeon 9250 gehad, en buiten dat deze kaart veel te heet werdt onder het gamen, kreeg ik ook geen perfect beeld op mijn toch wel kleine tv. Wel is het zo dat de kwaliteit op de tv nooit zo goed kan zijn als op je computer scherm, dit omdat de tv gewoon een te kleine resolutie heeft. Ik weet niet of daar het probleem ligt? Verker kan het bijna niet aan je kabel liggen, kan kan alleen wel zijn dat je tv het signaal niet aan kan.
14 oktober 2006 14:01
gerbenkwakkel
Nu heb ik hem weer op mijn broertjes tv,
Nu is die in het zwart-wit perfect alleen in kleuren is die heel slecht:S
En ik heb hem in de modus, colne dekstop with 1 ofzo iets.
14 oktober 2006 14:12
roy92
Doe je toch iets verkeerd ben ik bang. ik ben zelf ook al een tijdje in het bezit van een 9250,en ik heb perfect beeld op mijn tv.
14 oktober 2006 14:54
Account verwijderd
Als hij in het zwart-wit wel perfect doet, is waarschijnlijk de oorzaak je tv('s). Sommige, en dan vooral oude, tv's kunnen niet met het signaal van de pc om en kunnen dan alleen maar zwart-wit of helemaal geen beeld laten zien.
14 oktober 2006 15:50
roy92
Jullie moeten echt eens de zoekmachine gaan gebruiken, word het een beetje zat jongens!!!
Ja maar moet je persee zown adpartertje gebruiken of kun je ook gewoon een scart,
Met daar achterin kun je dan 3 tulp stekkertjes in doen akn dat ook?
Of gefet dat het slechte beeld?
En mijn S-Video is trouwens 4 pins en in de tv out kan 9 pins maakt dat nog weer uit?
Hier een tekening:
Is dat goed of doe ik toch echt iets verkeerd?
14 oktober 2006 16:49
Account verwijderd
Ik weet niet of dat 9 pins en 2 pins ermee te maken heeft maar het zou best eens kunnen. Verder snap ik in je tekening die rooie tulp stekker niet die je in de tv doet. Als het goed is is de gele voor beeld en de rooie voor geluid (mono -> rood + wit is stereo).
14 oktober 2006 17:54
gerbenkwakkel
die rooie en die gele tulp stekkertjes doe ik in de scart;)
14 oktober 2006 18:30
Account verwijderd
Ohw dus je zet er zo'n scartblokje tussen waar je de tulp stekkertjes in kunt duwen. Maar weet niet of dat veel verschil maakt, het is nog steeds hetzelfde signaal. En trouwens als je via de rooie geluid wilt hebben moet je die toch ook apart aansluiten op de pc?