-
sodium
Met de installatie van de nieuwe SP2, kreeg ik onverwachts te lezen dat mijn productkey niet origineel is en dus illegaal. Eerst dacht ik erover na om via Surfspot een update te kopen, maar daar kreeg ik te horen dat het verstandiger is via kf141.zip keyfinder de productkey te veranderen. Nu heb ikd at bestandje ondertussen wel gevonden op JellyBean, maar ik vraag me af hoe veilig het gebruik hiervan is. En is dat bestandje het juiste?
Verder heb ik nog een suffe vraag (beetje offtopic) over mijn muis. Mijn scrollwheel doet vreemd. De pagina wordt tijdens het scrollen vertraagd verplaatst. Nu heb ik werkelijk alles al geprobeerd om dit op te lossen, heb ik verschillende instellingen anders gezet, maar niets helpt daadwerkelijk. Iemand hier nog een tip?
Merci!
01 oktober 2006 18:40
-
roy92
Je kan de key wel veranderen, maar dan haalt het nog niet veel uit. Je moet een legale key hebben, of windows gewoon op de goede manier zien te kraken. (maar daar hebben we het hier verder niet over :))
Over het scrollen.., waarschijnlijk is de driver van je videokaart niet helemaal goed. Probeer die eens even opnieuw te installeren ;)
01 oktober 2006 18:49
-
dj_appa
Over die muis: Heb je wel eens een andere muis geprobeerd?
01 oktober 2006 19:20
-
roy92
Het langzame scrollen wat rsulteert in het langzaam schuiven van beeld ligt toch echt aan de drivers van je graka.
Ik heb er alleen last van als de de videokaart hersteld is van een fout, of als ik geen drivers heb. Is puur omdat de drivers van Windows niet zo goed weten hoe die er verder mee overweg moeten.:p
01 oktober 2006 19:44
-
dj_appa
Nee ik begrijp wat je zegt Roy en dat kan ook kloppen.
Maar Sodium, als je fv met een window bijv. met je browser even gaat schudden of een beetje verplaatsen word het dan ook lelijk of gaat dit traag of iets gebeurt er iets anders?
01 oktober 2006 19:54
-
sodium
Dank voor alle reacties!
Waarom haal ik weinig uit met de keychanger? Ik neem aan dat ik dan van de vervelende foutmeldingen af ben en gewoon de nieuwe updates binnen kan halen. Zou ik mijn versie anders naar een legale versie kunnen tillen door een XP update via surfspot te kopen? Ik kan er natuurlijk altijd tijdelijk '98 opzetten. Van dat trouwe systeem weet ik zeker dat de sleutel klopt. Dan is updaten extreem makkelijk en meteen bruikbaar. Nadeel: ik moet mijn hele pc legen.
Over dat venster en mijn scrolwheel: ik heb eerder een andere muis gehad. Toen was het probleem er ook. Muis aangesloten op mijn andere pc en het probleem was er niet. Daarom had ik het vermoeden dat er systeemmatig een fout zit, ergens. Deze pc gebruik ik slechts voor heel simpele dingen. De vensterproef heb ik gedaan: het is net alsof ik een knipperlicht aan heb staan. De boel vertraagt lelijk, dus. Het venster kruipt als het ware achter zichzelf aan.
01 oktober 2006 20:01
-
dj_appa
Ja het is nu zeker dat je je drivers moet installeren.
En in je andere topic staat dat je student bent, en daardoor kun je gewoon een OEM versie van XP kopen die zijn echt heel goedkoop.
01 oktober 2006 21:19
-
leviathan
ik vertrouw die keychangers niet echt, formatteren en een legale key gebruiken lijkt mij beter.
en over dat scrollen, ik bevestig de rest... het ligt aan je driver, zo te zien is je videokaart niet geinstalleerd. weet je zelf welke kaart je hebt (doos, bonnetje computer winkel etc?) anders moet je even bij apparaatbeheer kijken (windows knop+pause --> hardware --> apparaatbeheer) welke videokaart je hebt, als je een ATI hebt kun je drivers op
http://ati.com vinden, en voor een nvidia kaart
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
en voor het geval dat je geen ATI of Nvidia kaart hebt (relatief kleine kans) zet hier dan ff neer welke kaart je wel hebt.
01 oktober 2006 22:28
-
rax
01 oktober 2006 22:54
-
blacksorcerer
Er zijn al vele hacks/cracks/changers etc in omloop om dat probleem op te lossen, aangezien en heel veel mensen last van hebben terwijl ze gewoon een legale versie hebben.
En als iedereen nou contact zou moeten gaan opnemen met M$ om een nieuwe key te krijgen die na een tijdje misschien ook weer gejat wordt door een ander.... dat schiet gewoon niet op.
Wat betreft je muis, zet zoiets volgende keer toch maar in een nieuwe topic, want nu gaat de ene helft over de muis en de ander over windows en dat sluit toch niet zo goed op elkaar aan.
Verder zal het probleem met scrollen liggen aan het feit dat er geen drivers (besturingssoftware) voor je videokaart zijn geinstalleerd, of dat het een slechte on-board videokaart is.
Misschien dat je kunt vertellen welke videokaart je hebt en of je al een drivers hebt geinstalleerd?
Mocht je wel weten wat die drivers zijn en hoe je dat installeerd, dan zou ik alles updaten, de drivers van de muis opnieuw installeren en de nieuwste drivers voor je videokaart erop zetten.
01 oktober 2006 23:03
-
sodium
Ondertussen wat opgezocht over mijn videokaart en besloten een
nieuw topic in daarover te maken. Daar staat het volledige verhaal zodat buitenstaanders dit ook makkelijker kunnen vinden. Deze discussie mag dus dicht.
Het probleem van mijn key is bijna opgelost. Ik zet er tijdelijk (waarschijnlijk) een patch overheen en zodra ik goedkoop aan een OEMversie van Vista of XP kan komen, gooi ik die eroverheen. Mijn dank voor alle informatie! Ik weet nu waar ik zoeken moet!
(overigens: leuk forum, interessante info)
02 oktober 2006 19:03
-
djoey
gewoon niet updaten uit met de windows updates als je illi versie hebt
admin: geen hoofdletters gebruiken a.u.b.
02 oktober 2006 19:36
-
sodium
Quote van djoey op 02 Oct 2006 19:36[quote]gewoon niet updaten uit met de windows updates als je illi versie hebt[/quote]
Tja, ik wist niet dat ik er problemen mee zou krijgen. Ik was in de veronderstelling dat alles legaal erop zat.
02 oktober 2006 19:40
-
leviathan
naar update.microsoft.com hoef je idd niet te gaan met een illegale versie. maar automatische updates zou ik w?l aan laten staan, aangezien microsoft wel beveiligingsupdates verstreks aan illegale windows installaties om te voorkomen dat deze broednesten voor virussen worden.
02 oktober 2006 21:55
-
djoey
Quote van Leviathan op 02 Oct 2006 21:55[quote]naar update.microsoft.com hoef je idd niet te gaan met een illegale versie. maar automatische updates zou ik w?l aan laten staan, aangezien microsoft wel beveiligingsupdates verstreks aan illegale windows installaties om te voorkomen dat deze broednesten voor virussen worden.[/quote]
Nee dit moet je juist ook niet doen..
dan komt die wga tool ook mee..
gewoon via bepaalde sites de fake ms updates krijgen
die geript zijn enzo
ook 100% goed..
(doe ik ook niet maar k update gewoon nietdusjaa.. )
@ admin: Ik had een edit erbij gedaan met sory caps.. was geen opzet
03 oktober 2006 08:46
-
naaldwest
maar ik heb een ander probleem ik wilde windows xp pro in stalleren (orginele) maar ik ben mijn serienummer kwijt wie kan mij helpen.
03 oktober 2006 10:37
-
leviathan
helpen met zoeken? wat dacht je van "hij zit op je kast geplakt"?
of hij zit nog op je boekje, wat eigenlijk niet mag (maar dat heb ik ook gewoon ;) )
03 oktober 2006 14:47
-
ali
Quote van naaldwest op 03 Oct 2006 10:37[quote]maar ik heb een ander probleem ik wilde windows xp pro in stalleren (orginele) maar ik ben mijn serienummer kwijt wie kan mij helpen.[/quote]
Allereerst zijn hier zoveel topics over geweest, je kan makkelijk zoeken,
ten tweede kan je ook een topic aanmaken....
03 oktober 2006 18:07
-
keitaro
Staat in je (als je originele hebt temisnte) instalaltie cd in een text document. FF rippen, doorlezen, copyen... done, ben alleen de naam kwijt van dat ding... :s
03 oktober 2006 19:51
-
djoey
Keitaroooo :p
da was alleen met 98 enzo.. xp heeft dat niet meer :o Of zit ik nu helemaal fout ??
03 oktober 2006 20:06
-
d3nnis89
Je hebt er ook programma's voor waarmee je je registratiecode terug kunt vinden...
03 oktober 2006 20:07
-
keitaro
Quote van djoey op 03 Oct 2006 20:06[quote]Keitaroooo :p
da was alleen met 98 enzo.. xp heeft dat niet meer :o Of zit ik nu helemaal fout ??[/quote]
Djoooooeeeeyyyy, no way, XP ook, heb het op school gedaan emt Comptia A+... alleen, tja, was dus een les, dat betekend school, en wie onthoud er nou dingen van school....
03 oktober 2006 20:27
-
roy92
Misschien wel handig als je dat nog ff post, in een tut ofzo, hoe je dat terug kunt vinden, dmv Cd-rom. Hebben veel mensen wat aan!!
03 oktober 2006 20:31
-
sodium
Pijnlijk, Naaldwest. Heb je 'm niet toevallig in een map met garantiepapieren (e.d.) gestopt? Doos bewaard? Opgeslagen in document? Overigens zijn er veel programma's waarmee je de sleutel binnen je pc kunt terugvinden. Even op googlen.
03 oktober 2006 21:47
-
keitaro
Quote van roy92 op 03 Oct 2006 20:31[quote]Misschien wel handig als je dat nog ff post, in een tut ofzo, hoe je dat terug kunt vinden, dmv Cd-rom. Hebben veel mensen wat aan!![/quote]
Hmmmz, dat bezorgt me weer exrta werk, wordt ik moe van, en als ik moe ben kan ik minder goed aan me vriendin denken... Hmmm, nou vooruit dan. Volgende week maandag ben ik weer is op school en zal ik is ff kijken of ik iets kan vinden.
En verder, dik 90% heeft het over die progjes om dat te doen, google-en... die programma's zijn zwaar illegaal en werken meestal maar half, en de andere helft werkt perfect, de ad- en malware... Ik ozu ook even navragen, zoeken, waar je hem vandaan hebt geplult...
03 oktober 2006 22:12
-
naaldwest
Quote van Leviathan op 03 Oct 2006 14:47[quote]helpen met zoeken? wat dacht je van "hij zit op je kast geplakt"?
of hij zit nog op je boekje, wat eigenlijk niet mag (maar dat heb ik ook gewoon ;) )[/quote]
04 oktober 2006 10:36
-
gardianangel
om je key uit je pc te lezen kun je Magical Jelly Bean Keyfinder gebruiken
[url]http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml[/url]
04 oktober 2006 10:40
-
youp
maar als hij hem nog niet geinstalleerd heeft, hoe kan hij dan met een programmatje zijn key terug vinden?
04 oktober 2006 14:07
-
d3nnis89
Heeft ie nu helemaal geen Windows op ze Hardeschijf dan?!
Als ze Hardeschijf nu helemaal leeg is, dan mag ie weer verder gaan zoeken naar ze Registratiecode.
Zoniet, dan moet hij dat programma-tje waar GardianAngel het over had maar ff proberen.
04 oktober 2006 14:12
-
youp
Hij zei tog dat ie xp pro wou installeren, oftewel dat ie het nog niet had geinstalleerd..
06 oktober 2006 19:39
-
blacksorcerer
Als je harde schijf leeg is en je wilt XP installen, en erachter komt dat je (legaal gekochte!!!) windows de serial niet meer neemt, dan zul je OF tijdelijk een andere (illigale) key moeten gebruiken, OF Microsoft bellen en die sturen je dan een nieuwe key (als je de aankoop kunt aantonen uiteraard).
06 oktober 2006 20:53
-
d3nnis89
Quote van youp op 06 Oct 2006 19:39[quote]Hij zei tog dat ie xp pro wou installeren, oftewel dat ie het nog niet had geinstalleerd..[/quote]
Hij kan toch ook een andere windows versie op ze pc hebben!!
Of Linux ofzo
06 oktober 2006 21:40