Ik heb een probleem met het installeren van een stuurprogramma voor mijn speakers, terwijl ze het 1 week geleden het nog deden, als ik volumeregeling wil openen komt er dit te staan:
Er zijn geen actieve mix apparaten beschikbaar. En als ik de speakers wil instellen, kan ik ze niet vinden bij apparaatbeheer, terwijl ze wel aangesloten zijn...
08 september 2006 20:23
louwrens
euh kijk s bij configuratiescherm -> Geluiden en Audioapparaten -> Tablad Audio en kijk of er apparaten bij staan bij afspelen van geluid standaard apparaat, die moet op de goeie ik weet niet wat voor geluidskaart je hebt
08 september 2006 20:30
leviathan
installeer nieuwe drivers (opnieuw)
08 september 2006 20:33
thomasb
waar moet ik die vinden?
08 september 2006 21:05
louwrens
bij je mobo cd en/of op website van je mobo
vul ook ff je systeem specs in dan kunnen we zien wat voor moederbord je hebt
08 september 2006 21:26
leviathan
Quote van thomasb op 08 Sep 2006 21:05[quote]waar moet ik die vinden?
[/quote]wat dacht je van de officiele site van de maker van je product? als je wat meer details geeft over je geluid (onboard chip of aparte kaart, merk etc) dan kunnen we je wat beter helpen.
08 september 2006 22:14
thomasb
Hoe kan ik zien wat voor kaart ik heb, ik aida 32 al geprobeerd, maar daar stond dat ik geen geluidskaart heb
09 september 2006 08:14
leviathan
als je geen geluidskaart hebt (en ook niet in je factuur erover hebt staan) dan heb je dus je onboard-chip in gebruik. ga naar apparaatbeheer (winkey+pause>hardware>apparaatbeheer) en daar kun je zien via welke hardware je geluid krijgt
09 september 2006 09:24
louwrens
en dan Besturing voor geluid, video en spelletjes.
je ziet dan Audiocodecs staan daaronder (dus de 2de) staat je audioapparaat
je kan C-Media hebben of SoundMax
09 september 2006 11:06
chase
Wat bij mij wel werkte, was dat van de 2 bovengenoemde posts.
Wat ik deed zodat al m'n geluid het in een keer weer deed:
Configuratie Scherm -> SysteemBeheer -> ComputerBeheer -> Systeemwerkset -> Apparaatbeheer. Zoek hier naar 'Besturing voor geluid, video en spelletjes.
Verwijder dan: Audiocodecs en Legacy-Audiostuurprogramma ( Of een driver, zoals SoundMAX. ) Start opnieuw op, laat de hardware gevonden zijn gang gaan, en dan zal ie wel werken.
09 september 2006 12:24
ali
He... dat is toch allemaal gelul over moederborden enzo.
Heb je een geluidskaart? Ja? geen geluid? Oke !
Start > Uitvoeren > dxdiag> tabblad Geluid en Muziek.
Komt daar muziek uit? Nee?
Je speakers goed aansluiten, en dan pas hardware oplossingen proberen!
09 september 2006 14:11
thomasb
Hoe moet ik die audiocodecs en legacy-Audiostuurprogramma dan verwijderen? Kan dat wel?
10 september 2006 10:29
leviathan
de codecs moeten niet weg. en het stuurprogramma weggooien is ook niet de eerste oplossing, je kunt beter eerst kijken van welke fabrikant je audiostuurprogramma is, en dan daar de nieuwste driver versie downloaden.
10 september 2006 11:41
thomasb
en waar kan ik dat zien?
10 september 2006 16:42
leviathan
noem eens op wat er in het lijstje staat
10 september 2006 17:27
thomasb
Audiocodecs, legacy-audiostuur programma, mediabeheerapparaten, en dan allemaal dingen die met video te maken hebben
12 september 2006 07:37
louwrens
hij moet tussen audiocodecs en legacy-audiostuur programma staan dus is je geluidskaart niet geinstalleerd
[edit] als je je system specs invuldt weten we wat voor mobo je hebt waardoor het makkelijker is om een driver te zoeke
12 september 2006 13:13
thomasb
Ik weet al wat er mis was: Hij was uitgeschakeld bij de bios, een beetje dom...;)