ik heb een utp draad naar mn kamer gelegd (4-aderig @home heeft 4-aderig utp) er staat bij LAN verbinding netwerkadres verkrijgen (duurt lang) dan komt er een ballon er is verbinding bla bla maar dat voorste schermpje gaat wat aan uit maar die achterste doet niks en dan kijk ik bij status dan ontvangt hij niks en ik heb af en toe beperkte tot geen verbindingsmogelijkheden wat kan hier het probleem zijn?
08 september 2006 12:33
easyboarder
ooit geprobeerd de verbinding te herstellen? (rechter muisknop op dat icoontje - herstellen)
08 september 2006 12:43
louwrens
ja al 3 keer gedaan
08 september 2006 14:12
leviathan
alleen een kabel aanleggen en in je pc steken is niet voldoende hoor, aan de andere kant moet ie ook nog ergens ingeplugged zijn...
08 september 2006 18:48
roy92
Levi, ff niet van die bijdehande opmerkingen. Ik denk dat ieder normaal mens met een beetje verstand in het hooft dat wel doet.
Probeer is de firewall in de router uit te schakelen, en een beetje met de settings de klooien. of nog beter: lees de gebruiksaanwijzing.
08 september 2006 19:29
louwrens
@ Levi zo dom ben ik ook niet anders zou ik niet beperkte rechten bij de verbinding komen te staan
en eigenlijk is het probleem denk ik opgelost ik ben naar de pc winkel geweest die stelde wat vrage en hij vroeg of als je de kabel rechtstreeks in de modem dee dat dan er wel internet moest zijn maar dat was is ook niet zo.
er zit ergens een breuk in de kabel
08 september 2006 20:06
leviathan
voor de volgende keer wel handig om erbij te vermelden waar het mee in verbinding zou moeten staan, want als er niets staat ga je natuurlijk ook van niets uit...
08 september 2006 20:43
ali
Quote van Leviathan op 08 Sep 2006 18:48[quote]alleen een kabel aanleggen en in je pc steken is niet voldoende hoor, aan de andere kant moet ie ook nog ergens ingeplugged zijn...[/quote]
Klopt,
Dit ging bij mij ook heel erg fout.
Als je aan beide pc's de LAN kabel hebt bevestigd, moet je ff naar Netwerkverbindingen>Netwerken weergeven> en daar rechtsklik Eigenschappen op de betreffende verbinding. Daarna ff tabblad Geavanceerd, hier kies je dat je wel verbinding mag hebben en romme je met de firewall.
Als dit goed gaat, moet je het nog even op de andere pc ook zo doen.
Dus als je het goed doet, lukt het wel.
Trouwens... je gebruikt toch wel Windows XP <>Windows XP he?
Quote van louwrens op 09 Sep 2006 14:26[quote]windows xp prof met sp2
[/quote]
Nou, dan moet het toch gemakkelijk zijn met de Wizard netwerk maken?
09 september 2006 14:14
louwrens
windows xp prof met sp2
09 september 2006 14:26
roy92
Wat ik begreep van Louwrens, is het probleem opgelost..oorzaak: Een knik in de kabel.. :p
09 september 2006 15:57
keitaro
Mooi dat het opgelost is.
Dan kan het topic nu sluiten!