-
ryan
Ik vind het leuk om lay-outs te maken en zelf te scripten...
Alleen ??n ding waar ik al heeel lang problemen mee heb is het Aero effect (glas) het lukt me maar niet om het mooi te krijgen.
Met Aero bedoel ik dus de style van Microsoft Windows Vista (of zo als hier op de site de balk met Home - Zoeken - Profiel - Forum)
Weet iemand een goede tutorial; of kan je het me uitleggen?
Ik beschik over: Adobe Photoshop CS2, Adobe ImageReady CS2 (nooit echt mee gewerkt) en Macromedia Fireworks 8 (nooit echt mee gewerkt)
22 augustus 2006 19:23
-
leviathan
http://tutorialoutpost.com staan hele goede designing tuts op, en met dat glass effect... een glas maken in photoshop en dan transparantie toepassen?
22 augustus 2006 22:39
-
ryan
Heelaas heb ik op die site niet gevonden wat ik zoek.
Met glas bedoel ik Aero; sommige mensen noemen het 'het glas effect' of iets in die richting.
23 augustus 2006 08:28
-
softlocker
Dat moet je zelf een beetje ondervinden hoor, beetje spelen met Photoshop. Imageready raad ik niet aan, macromedia daar ken ik niets van. Ik zou zeggen, open Photoshop, gooi er de Vista kleuren in en gebruik veel layers en transparantie.
Veel succes!
23 augustus 2006 14:07
-
ali
Open Photoshop
CTRL+N voor nieuw bestand (afmetingen 500X500)
Teken met de Rectangangle Marquee Tool een dun balk en vul die met #716D6A (ofiets in de richting daaran)
Daarna maak je nieuw layer (CTRL+SHIFT+N)
dan pak je alweer de Rectangle Marquee Tool en maak je alweer een dun balk, maar nu dat het tot het midden staat van de echte balk. Vul deze met zwart en zet de Opacity wat lager.
Deze tutorial is een beetje bagger uitgelegd maar als ik weer thuis ben van vakantie maak ik wel een goede tutorial.
@Ryan: Ik denk dat het jouw wel lukt met deze tutorial, gewoon veel blijven oefenen en kijken naar het glass effect.
23 augustus 2006 23:29
-
ryan
Super bedankt
24 augustus 2006 09:53
-
roy92
Ik neem aan dat het is opgelost;)
-lockje-
24 augustus 2006 18:26