-
Account verwijderd
Eej mensen,
Ik heb een probleem, ik wilde een wallpaper uploaden naar tweakwindows maar dit gaat niet omdat hij groter is dan 0.5 mb. Het gaat om een vista wallpaper en is 1.95 mb groot. Hoe kan ik deze verkleinen zonder dat er kwaliteitsverlies is?
Alvast bedankt, Soemie
15 augustus 2006 13:09
-
paulj
Open de afbeelding gewoon in paint of ander fotobererkings programma en verklein hem door het werkvlak van uit een hoek te verkleinen . slaa hem op, en kijk of hij ol 0.5 mb is, volgens mij werkt dat gewoon.
15 augustus 2006 13:18
-
louwrens
ik heb een progje voor formaat wijzegingen Microsoft Office Picture Manager
stuur dat plaatje maar ff naar me ik verklein m wel ff en stuur m weer naar jou
15 augustus 2006 13:35
-
easyboarder
Sla hem op in een ander bestands formaat.
(.gif/.jpg/.png)
Ik raad .PNG of .GIF aan (als je een programma gebruikt dat alle nodige kleuren in een gif bestand behoud).
16 augustus 2006 02:19
-
Account verwijderd
De wallpaper is al een jpg bestand, grootte = 1204 x 724. Ik ben het aan het proberen met photoshop om bestandsgrootte te verkleinen maar toch dezelfde kwaliteit te houden.
16 augustus 2006 13:03
-
dj_appa
een gifje help ook al veel..
16 augustus 2006 13:15
-
rax
Als jpeg opslan met dezelfde resolutie maar een hogere compressie
16 augustus 2006 14:30
-
blacksorcerer
Gif alleen gebruiken bij niet-foto's en plaatjes waar niet teveel kleurovergangen en kleuren in zitten uiteraard...
en als je Jpeg in een wat midnere kwaliteit gebruikt, dan tussen de 60 en de 80, onder de 60 zla het niet mooi genoeg zijn als wallpaper.
Maar de maximum grootte zal toch wel wat opgeschroeft worden, het is nu meer beveiliging tegen mensen die images met te weinig compressie of zelfs helemaal geen compressie uploaden, en al streven sommige naar een hoge kwaliteit en resolutie wallpaper.
Als het een aantal MB is kan dit je systeem bij het opstarten ook nog eens behoorlijk vertragen ^o)
16 augustus 2006 17:21